AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #21 Skrevet 12. februar 2023 Er veldig lykkelig over å ikke ha fått barn. Anonymkode: 124f3...899 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #22 Skrevet 12. februar 2023 Mer lykkelig enn om jeg hadde fått barn. Bra for miljøet og naturen. Like komisk at folk som er opptatt av miljøet får seg barn. Vet som ikke at mennesker er den som forurenser mest av alle. Anonymkode: f332d...3d1 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #23 Skrevet 13. februar 2023 Man må da velge selv om man vil ha barn eller ikke, men å "kaste seg på en reise når og hvor man vil" er det mange som ikke har råd eller tid til, selv uten barn ☺️ Anonymkode: fc32e...b4a 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #24 Skrevet 13. februar 2023 Fikk barn likevel - burde ikke gjort det. Angrer på barna, selv om jeg elsker de. Men kjærlighet har man til mange i livet sitt, - har man et stort hjerte og gode relasjoner så er ikke kjærligheten til barna noe mer overveldende enn kjærligheten man har til søsken, familie, kjæledyr osv. Kjærlighet er kjærlighet. Anonymkode: ef770...981 9 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #25 Skrevet 13. februar 2023 Angrer ikke, det er helt fantastisk. Jeg blir babysjuk innimellom, men aldri lenge nok til at det blir aktuelt. Anonymkode: 2f611...c10 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #26 Skrevet 13. februar 2023 Jeg ombestemte meg og fikk barn allikevel. Det er jo tidlig å si enda da babyen er 7 mnd, men nei jeg angrer ikke. Å se smilet til babyen min er det vakreste jeg vet. Ja det er til tider slitsomt og tungt, men angrer gjør jeg ikke. Vurderer faktisk flere😄 Anonymkode: 1dd82...33b 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #27 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er dere lykkelige nå, eller angrer dere? Ble det tungt? Anonymkode: 891cb...4be Angrer hver eneste dag! Anonymkode: a10a3...db3 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #28 Skrevet 13. februar 2023 Angret helt i begynnelsen, i babyfasen. Nå 2 år senere er det bare helt fantastisk. Ville ikke vært foruten. Anonymkode: 498f6...2bb 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #29 Skrevet 13. februar 2023 Jeg er 46 år og angrer ikke. Og jeg vil si at jo eldre jeg blir jo mer skremt blir jeg av hva det å få barn innebærer. Jeg oppfatter ikke fødselsomsorgen som god nok. Jeg synes ikke noe om at mor blir trippelarbeidene. Det er noe veldig unaturlig med den belastningen som blir lagt på de arbeidene foreldre. Den blir ekstrem for de som får barn med utfordringer. Og det blir også fryktelig tung for de som er helt alene om ansvaret. Mulig jeg hadde fått barn om jeg var styrtrik og hadde råd til barnepike, hushjelp og kokk. Og selvsagt private legetjenester for god hjelp med fødselsskader. Men slik det er nå? Nei, fyttikatta! Det hadde jeg ikke klart. Jeg har det fint i livet og savner intet. Anonymkode: d38fa...1df 2 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #30 Skrevet 13. februar 2023 Tvilte meg frem til å få barn, skulle latt være. Men tror nok det er en catch 22 det der. Hvis man først tviler er det jo muligheter for å angre uansett hvilket valg man tar. Så da må man ta en valg og stå for det, og huske at hvis man får og angrer så har det massiv innvirkning på alle rundt deg. Da må man faktisk bare stå i det og gjøre livet til personen du oppdrar så bra som mulig. Anonymkode: 7d07c...6c1 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #31 Skrevet 13. februar 2023 Angrer overhodet ikke, vil bokstavelig talt heller dø enn å ha barn i livet mitt. På samme måte som enkelte har et veldig sterkt ønske om å få barn, har jeg et veldig sterkt ønske om å ikke få det. Anonymkode: ba62d...9e3 6
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #32 Skrevet 13. februar 2023 Bestemte meg da jeg var 6 år for at jeg aldri skulle ha barn, og har ikke ombestemt meg ennå (er 52). Anonymkode: db7e9...543 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #33 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): 45 år og lykkelig. Setter stor pris på at jeg har fritid, overskudd og penger til å gjøre det jeg vil i livet. Anonymkode: 6c8a7...664 Samme her. 43 år, frivillig barnløs og trives med livet. Anonymkode: d0cb4...4e6 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #34 Skrevet 13. februar 2023 Angrer ikke så langt, men nå er hun baby ennå da. Anonymkode: 09299...956
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #35 Skrevet 13. februar 2023 Jeg tenkte at jeg ikke skulle ha barn, men var litt i tvil, så ga det en sjanse. Angrer ikke på det ene barnet mitt, men har virkelig ikke behov for flere. Elsker barnet mitt, men er ikke begeistret for livet med barn. Skulle gjerne kunne tatt en dag i ny og ne der jeg bare kunne slappe av hele dagen eller bare gjøre som JEG ville, uten å måtte ta hensyn til noen andre. Forstår godt at mange velger å ikke få barn, og respekterer valget deres fullt ut! Det er ikke gitt at man får denne fantastiske mors/farsfølelsen, eller føler at livet fikk en ny mening osv, og det finnes folk som angrer på at de fikk barn. Så blir veldig provosert over folk som hardnakket påstår at livet med barn er mer meningsfylt enn livet uten barn. Det stemmer kanskje for noen, men for mange andre stemmer det ikke. Anonymkode: 92420...b20 4 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #36 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg var veldig usikker på om vi skulle ha barn, men vipps ble vi gravide ved et uhell og det var veldig riktig for oss. Ville ikke levd uten det lille vesent vårt. Det høres litt klisje ut, men barnet gir livet en ny dimensjon jeg ikke viste om. Mer sliten og en trøtthet jeg aldri har hatt før, men dypere kjærlighet og en mening med livet jeg ikke følte på før jeg fikk barn. Anonymkode: 3ae50...52b Som om jeg skulle skrevet dette selv! AnonymBruker skrev (13 timer siden): Fikk barn likevel - burde ikke gjort det. Angrer på barna, selv om jeg elsker de. Men kjærlighet har man til mange i livet sitt, - har man et stort hjerte og gode relasjoner så er ikke kjærligheten til barna noe mer overveldende enn kjærligheten man har til søsken, familie, kjæledyr osv. Kjærlighet er kjærlighet. Anonymkode: ef770...981 Slik opplever ikke jeg det. Kjærligheten jeg har til mitt barn er sterkere enn noe annet jeg har følt. Anonymkode: 0a669...03b
Gjest Chicchi Skrevet 13. februar 2023 #37 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Er dere lykkelige nå, eller angrer dere? Ble det tungt? Anonymkode: 891cb...4be Angrer ikke på at jeg fikk barn. Etter mye fram og tilbake, landet vi på å skaffe et enebarn. Jeg tror at hvis vi ikke hadde gjort det, hadde jeg brukt resten av livet på å tenke "hva om?" Jeg kjenner meg selv, jeg hadde blitt veldig forstyrra av det.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #38 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Fikk barn likevel - burde ikke gjort det. Angrer på barna, selv om jeg elsker de. Men kjærlighet har man til mange i livet sitt, - har man et stort hjerte og gode relasjoner så er ikke kjærligheten til barna noe mer overveldende enn kjærligheten man har til søsken, familie, kjæledyr osv. Kjærlighet er kjærlighet. Anonymkode: ef770...981 Seriøs? Jeg ønsket ikke barn men fikk likevel da mannen hadde så stort ønske. Og jeg kan bare si at den type kjærlighet jeg har for barna mine er helt enestående. Jeg hadde drept for mine barn, prostituert meg hvis nødvendig. Det hadde jeg ikke gjort for andre. Anonymkode: 114d2...979
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #39 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Er dere lykkelige nå, eller angrer dere? Ble det tungt? Anonymkode: 891cb...4be Jeg ville ikke ha barn. Men har ett barn. Skulle ønske jeg ikke hadde barn, misforstå meg rett. Barnet i seg selv er tipp topp, men alt som følger med er noe piss og herk og mas og jag. Jeg hadde gjort annerledes om valget hadde kommet på nytt. Anonymkode: 6bf29...5be 2 1 1
Pås Skrevet 13. februar 2023 #40 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Seriøs? Jeg ønsket ikke barn men fikk likevel da mannen hadde så stort ønske. Og jeg kan bare si at den type kjærlighet jeg har for barna mine er helt enestående. Jeg hadde drept for mine barn, prostituert meg hvis nødvendig. Det hadde jeg ikke gjort for andre. Anonymkode: 114d2...979 Helt enig! Jeg kunne gitt mitt eget liv for å redde barna, men ikke for noen andre...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå