Gå til innhold

Hva er den verste kaken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker i alle fall ikke marsipankake! :nisse:

Men dette er vel fordi jeg aldri har vært særlig glad i marsipan heller da. Blir alt for SØTT etter min smak. 

Anonymkode: 0456b...aab

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kransekake, de fleste julekaker, delfia. 

Anonymkode: b39ce...04f

• Nyttig 1
Gjest Odyssinous
Skrevet (endret)

.

Endret av Odyssinous
Skrevet

Formkake og krydderkake. Er vel en grunn til at de er i ferd med å dø ut.

Skrevet
Laraa skrev (På 12.2.2023 den 17.38):

Inspirert av tråden med den beste kaken. Hva er den verste? 

På min liste topper bløtkake soleklart toppen, tett etterfulgt av delfiakake og kompakte sjokoladekaker med masse smør, mørk sjokolade og kaffe, a la den forferdelige kaken med navn sjokoladedøden. 

Napoleonskake.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.2.2023 den 17.43):

Suksessterte. 

Anonymkode: f31f8...ec7

Åh, det er en av mine absolutte favoritter 🤩

Skrevet

Enig med veldig mange her (bortsett fra hatet mot suksessterte og napoleonskake :P )
Selv synes jeg at det kjedeligste jeg får er de typiske langpannekakene. Typ knusktørr sjokoladekake med minimal glasur oppå, slike man solgte på håndball/fotballturneringer, loddsalg osv. Ellers liker jeg ikke det mange virker å like - sjokoladekake med «lune bær». Nei, bær skal ikke varmes opp og nei, de skal ikke være med/på en kake.
Er heller ikke fan av delfiakake, den kunne til nød blitt servert som en konfektbit. Ellers er alle type fruktkaker med bær/rosiner/vasne epler osv ikke godt…!

Skrevet
Besserwisser skrev (9 minutter siden):

Åh, det er en av mine absolutte favoritter 🤩

Ja, den er ikke så verst om den blir laget riktig. Men jeg har vært borte i noen som har hatt altfor mye krem på, og der du kjenner smørsmaken så godt, nesten som du føler at du spiser en stor klatt smør, at jeg ikke er helt lysten på den kaken nå.

Anonymkode: 0fdb1...930

Skrevet

Synes alle kaker er gode jeg :) :) :nikke::nikke:

• Hjerte 2
Skrevet
Maskinfører skrev (2 minutter siden):

Synes alle kaker er gode jeg :) :) :nikke::nikke:

En positiv mann på KG! Ikke verst!

:kokk::)

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En positiv mann på KG! Ikke verst!

:kokk::)

Ja veldig bra ikkje sant ? :) :) 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, den er ikke så verst om den blir laget riktig. Men jeg har vært borte i noen som har hatt altfor mye krem på, og der du kjenner smørsmaken så godt, nesten som du føler at du spiser en stor klatt smør, at jeg ikke er helt lysten på den kaken nå.

Jo det er sant. Det er en hårfin balanse mellom deilig, ,myk smørkrem på god bunn, og på en kake hvor du føler du bare mauler smør!

Glemte forøvrig å si at jeg ikke liker kaker med alkoholsmaken, type romkake!

Skrevet

Synes kaker alltid er godt, men selvsagt er noen bedre enn andre, og av og til har kakebakeren gjort en dårlig jobb. Kaker som er blitt tørre er jo alltid en skuffelse. Samme med kaker der sukkeret er byttet ut med sukrin og andre erstatninger, det blir nedtur dessverre. 

Anonymkode: 71aff...63e

Skrevet
Besserwisser skrev (34 minutter siden):

Selv synes jeg at det kjedeligste jeg får er de typiske langpannekakene. Typ knusktørr sjokoladekake med minimal glasur oppå, slike man solgte på håndball/fotballturneringer, loddsalg osv. 

Langpannekake, f.eks laget med kefir, er en av mine favoritter. Men den må selvsagt ikke være tørr, da er den overstekt. På langpannekaker må man være skikkelig på hugget mhp. steketid, vi setter den alltid på en del minutter mindre enn det oppskriften tilsier og tester annethvert minutt med kaketester for å se når den er ferdig. Den skal ut i det øyeblikket deigen ikke fester seg lengre, gjerne et minutt eller to før det også siden den ettersteker i formen etter at den er tatt ut. Da blir den skikkelig saftig :)

• Liker 1
Skrevet

Brownies 🙈 Det er oppskrytte greier. 

• Liker 1
Skrevet

Kaker med kaffe. Jeg klarer ikke sånne bitre smaker. Det smaker jo gift!

Anonymkode: 9b921...f4c

• Nyttig 2
Skrevet

Alt med sukker i *grøss*

Anonymkode: a73a5...549

Skrevet

Marsipankake

Delfiakake

Ostekake

Brownies

Oreokake

Fyrstekake

Gulrotkake

Kaker med rom og annen alkohol

Jeg er ikke så veldig glad i kaker, klarer meg fint uten.

Skrevet

Jeg er ikke spesielt glad i kaker, men den absolutt verste er "verdens beste", aka Kvæfjordkake. 

Anonymkode: 9dcad...a47

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...