Gå til innhold

Hva er den verste kaken?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg liker ikke gele. Kaker som har et lag av gele i midten eller sånne *grøss* geletopper som "pynt" oppå kaken. Heldigvis kan man plukke av og droppe å spise de geletoppene, men det er verre når geleen er bakt inn som et lag i midten av kaka e.l.

Har heller aldri likt marsipan, selv ikke som barn. Liker det rett og slett ikke. Og alle skal på død og liv ha marsipanlokk på bløtkakene ved alle anledninger da kake skal serveres! Igjen, marsipanlokket er forholdsvis greit og enkelt å pelle av og la være å spise. 

Jeg liker ikke marengs heller, eller sånne marengsaktige greier.  

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ostekake

Anonymkode: 50267...5ff

Hvilken ostekake?

Min favorittkake er en ostekake med nøtte/mandelbunn og bringebær som topping. Men om denne lages med jordbærtopping så smaker den pyton.

Skrevet

Suksessterte. Altfor mektig, spydde etter å ha spist den en gang. Aldri smakt den igjen etter det.

Anonymkode: 5f890...8f2

Skrevet
Peanut skrev (8 minutter siden):

Ei til som er som meg :strix:

Pluss tørre kaker med fondant eller tykk krem. (Kjøpte en gang en slags kake på Harrods og den var av det slaget D4A73A88-D53D-404E-B848-C1DD87A2C922.gif.2d15659020b94eb892fd2e6739ca5103.gif  Kremen smakte, men kaken var knusktørr. Fuktes ikke kaker lenger? gruble.gif.f248ac8556a006935e2748058f4d64c9.gif )

Fondant er jo så hardt, kompakt og jævlig at man sikkert ikke kan dynke en kake før fondant has på.  Da smuldrer den vel opp. Fondant er grusomt. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Tørr langpannekake med et tyyynt lag glasur oppå. Bortkasta kalorier å spise sånt.

Anonymkode: 0d06d...1d5

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Også er det noen kaker som ser helt fantastiske ut,men som er tørre og smakløse,med tykt fondantlag oppå... Blir like skuffet hver gang,for de ser jo så flotte ut!

Anonymkode: 4654e...db8

Enig, blir likt med de smultringene som ser så sabla gode ut med sjokoladetrekk eller fargerik glasur men som overhode ikke smaker godt sammen.

• Liker 8
Skrevet

Alle typer ostekake eller de med kremost/filadelfia-glasur hvor du kjenner syrligheten fra osten. Ost har ingenting i kake å gjøre.

Anonymkode: 33a28...7a6

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle typer ostekake eller de med kremost/filadelfia-glasur hvor du kjenner syrligheten fra osten. Ost har ingenting i kake å gjøre.

Det er min favoritt sammen med suksessterte.  Men det må ikke må ikke være for mye smør i kremen og kaka må ikke være kald. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enig. Jeg hater også alle kaker med ost i. De aller verste er de som har bunn av digestive-kjeks, der er både bunnen og det oppå helt uspiselig for meg. 

• Liker 5
Skrevet
Mt3 skrev (51 minutter siden):

Enig, blir likt med de smultringene som ser så sabla gode ut med sjokoladetrekk eller fargerik glasur men som overhode ikke smaker godt sammen.

Ikke sant? De ser så fine ut,men de beste er jo de enkle med bare sukker på!

• Liker 1
Skrevet

Kom på en til: Makroner! Flotte og fine farger,men fins jo ikke gode!

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Lukket valnøtt.

Anonymkode: 2286f...fa3

Skrevet

Ostekaker, delfiakake og kaker med kaffe.

Skrevet

«Bløtkaker». Sukkerbrød med alskens kremer, frukt, nøtter, marsipan og syltetøy i. Nei. Nei! 

Sjokoladekaker med alt for mye smør, kakao og mørk sjokolade. Usj.

Anonymkode: c220a...031

Skrevet

Kaker med valnøttfyll :tunge1:Sjokolade typ tropisk aroma. Sitronkake med knusktørr melisglasur 🙈

• Liker 2
Skrevet

Kvæfjordkake (aka "verdens beste"), pavlova og delfiakake. 

Utrolig at noen kan elske disse. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Kom på en til: Makroner! Flotte og fine farger,men fins jo ikke gode!

Makronfyll. Flotte og fine farger? Ser jo ut som hjernemassen til en dement 90 åring..

Skrevet

Bløtkake er nok den jeg liker minst. Fikk engang servert bløtkake med tyttebær inni… noe av det verste jeg har smakt. 

Er heller ikke glad i Napoleonskake. 

Anonymkode: 0699c...3fd

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kake med kirsebær. 🤢

Kremkaker er heller ikke noe godt syntes jeg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...