AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #81 Del Skrevet 14. februar 2023 Mange av oss lever på en livsløgn, men hensynet til ungene går foran. Står på hver dag for mine barn og vil ikke at de skal oppleve skilsmisse. Når jeg legger meg, så gråter jeg over mitt dårlige forhold, hver eneste kveld. Slik har det vært i 15 år, og jeg er innstilt på at slik skal det være i evig tid. Det er hundre ganger viktigere for meg at mine barn har et godt og trygt hjem, enn hvordan jeg selv har det. Anonymkode: 130e1...1c4 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #82 Del Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mange av oss lever på en livsløgn, men hensynet til ungene går foran. Står på hver dag for mine barn og vil ikke at de skal oppleve skilsmisse. Når jeg legger meg, så gråter jeg over mitt dårlige forhold, hver eneste kveld. Slik har det vært i 15 år, og jeg er innstilt på at slik skal det være i evig tid. Det er hundre ganger viktigere for meg at mine barn har et godt og trygt hjem, enn hvordan jeg selv har det. Anonymkode: 130e1...1c4 Det er utrolig trist, jeg vet at flere har det sånn dessverre. Men sånn vil ikke jeg ha det. Han skal skjerpe seg ellers er det over og ut. Det finnes ingen annen utvei for meg. Jeg synes at vårt ekteskap allerede henger i en tynn tråd pga. hans oppførsel. Sånn har han ikke vært før, har vært sammen i mange år. Ellers er det bare jeg som har vært total blind og dum. Denne «nye» siden hans håper jeg bare var en utrolig idiotisk fase som nå er over. Jeg er så flau for at jeg har en så dum mann som sier at han bare prøvde å muntre opp en skilt kvinne. Altså den setningen vil det ta lang tid og mye terapi før jeg «glemmer». Anonymkode: fab28...89a 8 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #83 Del Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Henne har et poeng? Omg🙈🙈🙈 Anonymkode: cc283...ac8 hva er problemet? opplys oss petter smart!!! Anonymkode: 18b32...30f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #84 Del Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mange av oss lever på en livsløgn, men hensynet til ungene går foran. Står på hver dag for mine barn og vil ikke at de skal oppleve skilsmisse. Når jeg legger meg, så gråter jeg over mitt dårlige forhold, hver eneste kveld. Slik har det vært i 15 år, og jeg er innstilt på at slik skal det være i evig tid. Det er hundre ganger viktigere for meg at mine barn har et godt og trygt hjem, enn hvordan jeg selv har det. Anonymkode: 130e1...1c4 Hva har du igjen for å være så bastant? Mulig du får deg et sjokk, den dagen dine barn er blitt voksen, å kommer til deg med at de skjønte du led under barndommen deres å at de led i det stille..du opprdra de jo til dette i dag. Barn skjønner mere enn hva du tror. Anonymkode: 79deb...821 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #85 Del Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mange av oss lever på en livsløgn, men hensynet til ungene går foran. Står på hver dag for mine barn og vil ikke at de skal oppleve skilsmisse. Når jeg legger meg, så gråter jeg over mitt dårlige forhold, hver eneste kveld. Slik har det vært i 15 år, og jeg er innstilt på at slik skal det være i evig tid. Det er hundre ganger viktigere for meg at mine barn har et godt og trygt hjem, enn hvordan jeg selv har det. Anonymkode: 130e1...1c4 Jeg kan nesten vedde skjorten min på at du ikke har greid å skjule den ulykkelige følelsen du har inne i deg. Tenk på at du på dine eldre dager sitter der og vet at du har vært ulykkelig i hele ditt voksne liv, og så får du bekreftelsen fra barna dine at de har visst det hele tiden. Du greier ikke å skjule sånne vonde ting for barna dine, men men, hvis du vil ha det sånn så, kjør på. Men tenk for et forbilde du er for døtrene dine …. ( om du har noen da vel og merke) Er det virkelig verdt det? Ingen kommer til å takke deg.. Anonymkode: 57e95...443 12 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #86 Del Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mange av oss lever på en livsløgn, men hensynet til ungene går foran. Står på hver dag for mine barn og vil ikke at de skal oppleve skilsmisse. Når jeg legger meg, så gråter jeg over mitt dårlige forhold, hver eneste kveld. Slik har det vært i 15 år, og jeg er innstilt på at slik skal det være i evig tid. Det er hundre ganger viktigere for meg at mine barn har et godt og trygt hjem, enn hvordan jeg selv har det. Anonymkode: 130e1...1c4 Flott å lære barna sine. Svært mange går inn i forhold lik de de vokste opp med. Om kjærligheten mellom meg og mannen visner går vi fra hverandre. Jeg vil ikke lære barna at det er ok å leve med noe man ikke føler er det man ønsker seg. Anonymkode: d4d4d...ef3 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 14. februar 2023 #87 Del Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er utrolig trist, jeg vet at flere har det sånn dessverre. Men sånn vil ikke jeg ha det. Han skal skjerpe seg ellers er det over og ut. Det finnes ingen annen utvei for meg. Jeg synes at vårt ekteskap allerede henger i en tynn tråd pga. hans oppførsel. Sånn har han ikke vært før, har vært sammen i mange år. Ellers er det bare jeg som har vært total blind og dum. Denne «nye» siden hans håper jeg bare var en utrolig idiotisk fase som nå er over. Jeg er så flau for at jeg har en så dum mann som sier at han bare prøvde å muntre opp en skilt kvinne. Altså den setningen vil det ta lang tid og mye terapi før jeg «glemmer». Anonymkode: fab28...89a Ja, enig i at det er en merkelig ting å tenke. Det er også en ansvarsfraskrivelse rundt det å såre deg. Er han helt blank i blikket da når du sier du er såret? Er det da han prøver å glatte over og se ut som en slags helt? For han har virkelig tråkka i salaten, og nå prøver han å se ut som han har gjort noe fint, for din stakkars søster som sikkert var lei seg. Jeg tenker at denne mannen er enten helt fjern i hodet og forstår ikke virkeligheten ( at søstre snakker sammen. At familie holder sammen. At dine foreldre og din søster holder med deg, og at han ikke har en sjangs en gang, og din søster som ikke en gang liker oppmerksomheten ) At han ikke har "plukka opp" på det her får meg til å lure noe veldig på iq nivået her. Og SÅ er det empati Iq og den emosjonelle indre her som er like utvikla som hos en 4 åring da. Det er jo noen som lever i en fantasiverden, og tar ikke innover seg at de 1. plager andre. 2. er respektløs 3. er innbilsk 4. er en idiot. 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 14. februar 2023 #88 Del Skrevet 14. februar 2023 Hvis han ikke skjønner problemet, må du få noen andre til å fortelle ham at han driter seg ut. Aller helst søsteren din, alternativt foreldrene dine eller nære venner som har observert oppførselen hans. Høres utrolig lite sjarmerende ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #89 Del Skrevet 15. februar 2023 Dette er mitt største mareritt. Jeg er den stygge tvillingen, og hver gang menn jeg dater får møte min søster, går alt til helvete. De blir sååå betatt av henne. Heldigvis vet hun hvor grensene går, vi har respekt for hverandre. Men jeg har sluttet å date på grunn av dette. Synes han mannen din høres skikkelig kjip ut, han må jo snart innse at han er helt på jordet. Anonymkode: 4ce53...a2d 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #90 Del Skrevet 15. februar 2023 Anonymus Notarius skrev (På 14.2.2023 den 20.51): Hvis han ikke skjønner problemet, må du få noen andre til å fortelle ham at han driter seg ut. Aller helst søsteren din, alternativt foreldrene dine eller nære venner som har observert oppførselen hans. Høres utrolig lite sjarmerende ut! Vi var hos mine foreldre i går, ba også søsteren min om å komme. Det ble en lang samtale. Mannen virket oppriktig lei seg og ba alle om unnskyldning, spesielt søsteren min. Mamma sparte ikke på noe ting og og sa akkurat det hun mente, videre påpekte hun det jeg har sagt til han. Nemlig det at slik oppførsel neppe vil bli «akseptert» neste gang. Og at han bør vise meg den respekten jeg fortjener og sette pris på ekteskapet og dersom han er i minste tvil om noe som helst så bør han være ærlig om det. Vår datter skal ikke leve et liv i løgn, presiserte hun. Søsteren min fikk også sagt sitt, kort oppsummert at hun helst ikke vil ha noe som helst med han å gjøre hvis han ikke kan oppføre seg normalt. Jeg må bare tro på at han angrer og så får tiden vise hva som skjer videre. Sover heretter med ett øye åpent for å side sånn. Jeg har liksom mistet litt respekten for han.. Det tar tid å vinne tillit, og noen ganger er det nærmest umulig når man har tatt noen dårlige valg. Anonymkode: fab28...89a 2 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #91 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 14.2.2023 den 15.48): Hva har du igjen for å være så bastant? Mulig du får deg et sjokk, den dagen dine barn er blitt voksen, å kommer til deg med at de skjønte du led under barndommen deres å at de led i det stille..du opprdra de jo til dette i dag. Barn skjønner mere enn hva du tror. Anonymkode: 79deb...821 Jeg klarer ganske godt å skjule det, anser det mer som jeg går inn i en rolle hvor jeg holder vonde følelser vekk inntil jeg er for meg selv. Jeg har to barn som har opplevd skilsmisse blant venner, og som ofte forteller at deres verste mareritt er at mamma og pappa skal skille seg. AnonymBruker skrev (På 14.2.2023 den 20.06): Flott å lære barna sine. Svært mange går inn i forhold lik de de vokste opp med. Om kjærligheten mellom meg og mannen visner går vi fra hverandre. Jeg vil ikke lære barna at det er ok å leve med noe man ikke føler er det man ønsker seg. Anonymkode: d4d4d...ef3 Samtidig er det mange som lager seg forklaringer med hva det beste for ungene er, som er tilpasset for at man selv ikke skal ha dårlig samvittighet. Jeg sier ikke at jeg har rett og du har feil, men har voksne venner som den dag i dag sier de sliter med foreldrenes skilsmisse når de var barn. I de tilfellene var samlivsbrudd og oppløste hjem kanskje greit for de voksne, men en livskrise for ungene. Varige men har det gitt de. Nå finnes det sikkert eksempler på det motsatte også, men tror dette er langt mer komplisert enn mange forestiller seg. Vitenskapelige undersøkelser på temaet viser også at dette ikke er så lett, og at skilsmissebarn opplever større utfordringer enn andre barn. Anonymkode: 130e1...1c4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #92 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 14.2.2023 den 19.37): Jeg kan nesten vedde skjorten min på at du ikke har greid å skjule den ulykkelige følelsen du har inne i deg. Tenk på at du på dine eldre dager sitter der og vet at du har vært ulykkelig i hele ditt voksne liv, og så får du bekreftelsen fra barna dine at de har visst det hele tiden. Du greier ikke å skjule sånne vonde ting for barna dine, men men, hvis du vil ha det sånn så, kjør på. Men tenk for et forbilde du er for døtrene dine …. ( om du har noen da vel og merke) Er det virkelig verdt det? Ingen kommer til å takke deg.. Anonymkode: 57e95...443 Skulle nok presisert at dette handler om å være ulykkelig i forholdet, og dermed ikke er åpenbare ting som unger vil se. Uten at jeg vil oute meg selv her, så handler det om at jeg er lykkelig når jeg ser at mine barn har det bra. Men ulykkelig i det forholdet jeg er i. Jeg kan finne glede i slik ting er som familie, men kjærligheten og min respekt for samboeren er borte. Anonymkode: 130e1...1c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #93 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 12.2.2023 den 17.14): Neste helg skal han på hytta med noen kompiser på en skikkelig guttetur, så har’n invitert søsteren min med uten å nevne det for meg. Han mener at hun har godt av å komme seg litt ut. Hæhæhæhæhæ jeg tenkte mitt mens jeg leste nedover, men satte kaffen i halsen når jeg kom til dette. Dere er ferdige med hverandre, kast ham ut. Dette er så respektløst og ydmykende at jeg har ikke ord Anonymkode: cce7b...213 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #94 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi var hos mine foreldre i går, ba også søsteren min om å komme. Det ble en lang samtale. Mannen virket oppriktig lei seg og ba alle om unnskyldning, spesielt søsteren min. Mamma sparte ikke på noe ting og og sa akkurat det hun mente, videre påpekte hun det jeg har sagt til han. Nemlig det at slik oppførsel neppe vil bli «akseptert» neste gang. Og at han bør vise meg den respekten jeg fortjener og sette pris på ekteskapet og dersom han er i minste tvil om noe som helst så bør han være ærlig om det. Vår datter skal ikke leve et liv i løgn, presiserte hun. Søsteren min fikk også sagt sitt, kort oppsummert at hun helst ikke vil ha noe som helst med han å gjøre hvis han ikke kan oppføre seg normalt. Jeg må bare tro på at han angrer og så får tiden vise hva som skjer videre. Sover heretter med ett øye åpent for å side sånn. Jeg har liksom mistet litt respekten for han.. Det tar tid å vinne tillit, og noen ganger er det nærmest umulig når man har tatt noen dårlige valg. Anonymkode: fab28...89a Vet ikke om dette hadde vært nok for min del.. han virker ikke helt klok. Anonymkode: cce7b...213 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #95 Del Skrevet 16. februar 2023 Så bra at dere hadde den samtalen. Flott at moren din var så hard mot han. Anonymkode: b6dd7...19e 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #96 Del Skrevet 16. februar 2023 Du er avhengig av at søsteren din sier klart ifra at hun ikke er interessert. Hun har ikke sagt ifra tydelig nok siden han fortsetter og fortsetter, og tydeligvis aner håp der. Anonymkode: 6cfea...45c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #97 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 12.2.2023 den 17.41): Jo da, jeg vil jo ha han. Jeg ønsker bare at denne barnsligheten skal ta slutt. Tror du har rett, jeg får ta en prat med søsteren min og en alvorsprat med han etter på. Gir han seg ikke etter det så får han begynne å tenke på å pakke sakene sine. Anonymkode: fab28...89a God idé. Det er viktig å ta det opp sammen først. Men det er bedt at dere snakker sammen alle tre. Anonymkode: d119f...253 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #98 Del Skrevet 16. februar 2023 Forelskelse er en følelse som uansett er vanskelig å styre.. Da går all fonuft ad undas. Man bestemmer på en måte ikke "selv" hvem man forelsker seg i og ikke. Anonymkode: 6cfea...45c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #99 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er avhengig av at søsteren din sier klart ifra at hun ikke er interessert. Hun har ikke sagt ifra tydelig nok siden han fortsetter og fortsetter, og tydeligvis aner håp der. Anonymkode: 6cfea...45c Jeg tror nok hun har sagt ifra ganske tydelig i går. Hun har bodd i nabolaget i 1 mnd. nå og har gjort det hun kan for å få han til å forstå at han skal slutte å flørte med henne (på en litt mer høflig måte). Men han trengte klar tale, og det fikk han ganske grundig i går. Prøver han seg på henne nå så blir det som å hoppe i kokende vann. Og får med meg å gjøre etter det. Han vet at jeg kaster han ut. Anonymkode: fab28...89a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #100 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Forelskelse er en følelse som uansett er vanskelig å styre.. Da går all fonuft ad undas. Man bestemmer på en måte ikke "selv" hvem man forelsker seg i og ikke. Anonymkode: 6cfea...45c Det har du absolutt helt rett i! Men skal man flørte og prøve seg på andre hvis man har en partner?! En må styre seg eller være voksen nok og si til partneren at man ikke klarer å «styre seg». Og hvem i all verden prøver seg på søstera til kona? Andre enn min mann… Anonymkode: fab28...89a 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå