Gå til innhold

Mannen har følelser for min søster

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ts, hvorfor finne du deg i dette? Det må jo være grusomt vondt for deg. Det at han faktisk inviterte henne på hytteturen betyr jo bare at han kommer til å ligge med henne om han får sjansen. Godt at søsteren din tar avstand og foreldrene dine sier i fra. Nå må du også stå opp for deg selv.

Anonymkode: b2761...bdf

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kler meg ikke dårlig, bare mer komfortabelt. Liker sportsklær. Men det er sikkert ikke bra nok i forhold til søsteren min. Hun har en annen smak. Vi har vært gift i flere år, han aldri brydd seg om det før. Jeg ønsker å si det som det er, enten får han skjerpe seg ellers får han pakke sakene sine. Jeg skal ikke bytte klesstil for han..

Anonymkode: fab28...89a

Jeg tror desverre han har tatt deg for han ikke kunne få søstra di.. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

servitrise&suppe skrev (11 minutter siden):

Det er ikke deg dette handler om. Slutt med å rette sinnet du ville følt mot hi. 

Hva? 

Anonymkode: c4d81...c13

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jet har likt søstrene til de jeg har vært sammen med. Det må man nesten bare regne med. Det som derimot ikke er greit er oppførselen. Søsteren til hun ene jeg var med prøvde ofte å flørte med meg. Jeg var avvisende på en hyggelig måte

Anonymkode: a501f...3f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

hva har barnet med det å gjøre? om de har et eller to?

Anonymkode: 18b32...30f

Hva tror du? 😅🤷‍♀️

Forskjell på logistikken og brudd om man har 1 eller 6 barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig søsteren din er 🙈

Anonymkode: a7b36...d45

Kødder du!

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaneel skrev (31 minutter siden):

Jeg tror desverre han har tatt deg for han ikke kunne få søstra di.. 

Det skal man ikke se bort ifra! Fyren må jo være helt forstyrra.

• Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne fyren ville jeg IKKE klart å være sammen med et sekund lenger. Uansett hvor mye jeg ønsket det og uansett hvor mange barn. Hadde blitt så forbanna.

Det er en ting etter et langt ekteskap at man kan bli litt betatt av andre. Det har jeg opplevd selv. Men man må jo av respekt for partneren sin holde det for seg selv, man kan jo ikke holde på sånn, og i tillegg er det søsteren din MENS du og hele familien din ser på... nei takk. Han der er det for mye galt med.

Anonymkode: 9d105...cfc

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jet har likt søstrene til de jeg har vært sammen med. Det må man nesten bare regne med. Det som derimot ikke er greit er oppførselen. Søsteren til hun ene jeg var med prøvde ofte å flørte med meg. Jeg var avvisende på en hyggelig måte

Da regner du selvfølgelig med at damene dine hadde droppa deg til fordel for broren din om de hadde fått mulighet til det også. Eller nevøen. Eller den hyggeligere kompisen (skal ikke så mye til). Høres ut som om du har skikkelig stødige forhold.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde spurt ham rett ut hva han ser for seg, i forhold til ungene - skal hans "nye stebarn" altså være stebror/stesøster til egen kusine/fetter? Praktisk å slippe å bytte svigers forsåvidt, men kleint når eksen hans dukker opp i ALLE familieselskapene gitt.. Hva tenker han om at han begår svogerincest i hodet sitt liksom. Ja, her er det mye kleint. Han er en flau fyr, jeg synes Nymerias forslag om at faren deres tar en prat med ham, eller moren deres evt, er god. Da slipper du og søs å ha den "trekantsamtalen" samtidig som han kanskje får øynene opp for hvor respektløs han er mot dere alle sammen.

For en dott. Beklager, TS, håper du får det bedre!

Anonymkode: 1fd51...bf4

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ærlig talt du skulle avslutte det forholdet. Og ta en ordentlig prat med søsteren din, slik at du er helt sikker på at han ikke slipper til der. Og be ham flytte langt fra nabolaget. Han oppfører seg tåpelig og respektløst. Én ting er at han kom i fare for å like søsteren din, noe annet er at han bygger opp under det med å treffe henne så mye som mulig, invitere med på hyttetur osv. Nei, det er ikke en mann du vil ha...

Anonymkode: 58734...e6a

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (2 timer siden):

Da regner du selvfølgelig med at damene dine hadde droppa deg til fordel for broren din om de hadde fått mulighet til det også. Eller nevøen. Eller den hyggeligere kompisen (skal ikke så mye til). Høres ut som om du har skikkelig stødige forhold.

Jeg hadde ikke droppet de for søsteren selv om jeg hadde følelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg tatt en ordentlig prat med mannen, han har fått alt inn med teskje! Jeg har sagt at jeg ikke gidder å bruke tiden på å få han til å innrømme at han er forelsket i min søster, det er noe alle vet at han er. Og at jeg skjønner at forelskelse er noe man ikke styrer men at det han driver med er helt bak mål. Normale voksne mennesker går ikke rundt å oppfører seg som kåte innpåslitne tenåringer. At det er så tåpelig at det ikke kan settes ord på. Min søster er liksom en søster for deg også, sa jeg! Videre har jeg sagt at hvis jeg ser eller hører om noe sånt en gang til så skal jeg personlig pakke sakene hans og kaste han ut. Jeg har også fortalt hvor dypt såret, skuffet, verdiløs og liten og ikke minst latterliggjort jeg føler meg foran familien min. Han har fått tydelig beskjed om å ikke sende så mye som en sms til henne og slette henne fra alle sosiale medier. Det blir ikke gitt noen flere sjanser, har jeg sagt! Min søster kommer ikke til å ha en dritt med han å gjøre den dagen jeg kaster han ut, forsikret jeg han om.  Han gjorde ikke mye motstand bare stod taus og lyttet, var litt satt ut tror jeg. Jeg har aldri snakket slikt til han før og kjente at det var godt å få det ut av verden. Nå håper jeg inderlig at han skjerper seg  og gir alle litt fred. Og ikke minst beviser at han elsker meg, ellers er dette ekteskapet over. Tåler ikke mer nå. Jeg skal også snakke med søsteren min om at jeg har tatt en prat med han og hva jeg ble enig med han om. 

• Liker 9
  • Hjerte 36
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nei man styrer ikke forelske, men han må snart forstå at han aldri vil få henne. Så får han velge, skal han fortsette og drite seg ut og ende opp med å miste meg. Jeg er sikker på at hun ikke vil ha en dritt med han å gjøre den dagen vi gjør det slutt. 

Men hvorfor ønsker du å fortsette et forhold med en mann som ikke elsker deg? En mann som elsker kona, driver ikke og masserer søsteren hennes foran henne og resten av svigers. Er det mulig...

Anonymkode: fa49d...9ca

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Da har jeg tatt en ordentlig prat med mannen, han har fått alt inn med teskje! Jeg har sagt at jeg ikke gidder å bruke tiden på å få han til å innrømme at han er forelsket i min søster, det er noe alle vet at han er. Og at jeg skjønner at forelskelse er noe man ikke styrer men at det han driver med er helt bak mål. Normale voksne mennesker går ikke rundt å oppfører seg som kåte innpåslitne tenåringer. At det er så tåpelig at det ikke kan settes ord på. Min søster er liksom en søster for deg også, sa jeg! Videre har jeg sagt at hvis jeg ser eller hører om noe sånt en gang til så skal jeg personlig pakke sakene hans og kaste han ut. Jeg har også fortalt hvor dypt såret, skuffet, verdiløs og liten og ikke minst latterliggjort jeg føler meg foran familien min. Han har fått tydelig beskjed om å ikke sende så mye som en sms til henne og slette henne fra alle sosiale medier. Det blir ikke gitt noen flere sjanser, har jeg sagt! Min søster kommer ikke til å ha en dritt med han å gjøre den dagen jeg kaster han ut, forsikret jeg han om.  Han gjorde ikke mye motstand bare stod taus og lyttet, var litt satt ut tror jeg. Jeg har aldri snakket slikt til han før og kjente at det var godt å få det ut av verden. Nå håper jeg inderlig at han skjerper seg  og gir alle litt fred. Og ikke minst beviser at han elsker meg, ellers er dette ekteskapet over. Tåler ikke mer nå. Jeg skal også snakke med søsteren min om at jeg har tatt en prat med han og hva jeg ble enig med han om. 

Hva sa han? Eller var det ingen samtale, bare monolog?

Jeg bare tenker at det kanskje ville vært mer hensiktsmessig å høre hva han selv tenker om saken også. Altså, for deg/dere. Nå høres det ut som, for meg, at du snakket til han, og ikke som om dere snakket sammen, noe som nok ville vært det beste, siden dere er to i et forhold, og ikke én. 

Anonymkode: 9021f...8ed

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men hvorfor ønsker du å fortsette et forhold med en mann som ikke elsker deg? En mann som elsker kona, driver ikke og masserer søsteren hennes foran henne og resten av svigers. Er det mulig...

Altså, du vet ikke hva en mann som elsker noen gjør! Nå må du slutte! Noen gjør slik, og andre gjør sånn - det er faktisk ikke et fasitsvar på hvordan kjærlighet ser ut, oppleves eller utføres. Man kan la seg rive med selv om man elsker noen. At du ikke klarer å sette deg inn en annen situasjon/virkelighet, sier bare mest om deg og din fantasi. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Altså, du vet ikke hva en mann som elsker noen gjør! Nå må du slutte! Noen gjør slik, og andre gjør sånn - det er faktisk ikke et fasitsvar på hvordan kjærlighet ser ut, oppleves eller utføres. Man kan la seg rive med selv om man elsker noen. At du ikke klarer å sette deg inn en annen situasjon/virkelighet, sier bare mest om deg og din fantasi. 

Når du elsker noen, så respekterer du vedkommende. Å drite ut kona si foran hele hennes familie ved å vise fysiske kjærtegn overfor søsteren hennes, er ikke kjærlighet. Det er ikke å "rive seg med", med mindre man har svært store problemer med impulskontroll. Hva blir neste? Mannen drar ned buksa og humper på søsteren til TS i familieselskap fordi "han ble revet med"?

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg at det er ubehagelig for hele familien at en voksen mann danser rundt feil søster i forhåpninger om å bli lagt merke til. Ikke minst for din søster. Det må være veldig kleint og ubehagelig å ha mannen til din egen søster siklende etter deg rett foran alle, inklusiv søsteren.

Jeg syntes det er bra du ikke klandrer søsteren din. Ikke at jeg mener at du burde. Hun har ikke gjort noe galt, hun bare eksisterer. 

Jeg håper du forteller henne at du har hatt en alvorsprat med mannen din og at fremtidige familiesammenkomster vil forhåpentligvis bli mindre ukomfortabelt for både deg og henne.

Anonymkode: 00eed...537

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa han? Eller var det ingen samtale, bare monolog?

Jeg bare tenker at det kanskje ville vært mer hensiktsmessig å høre hva han selv tenker om saken også. Altså, for deg/dere. Nå høres det ut som, for meg, at du snakket til han, og ikke som om dere snakket sammen, noe som nok ville vært det beste, siden dere er to i et forhold, og ikke én. 

I dag var det bare jeg som hadde ordet, han holdt kjeft. Jeg orket ikke å høre på han i dag. Det han har drevet med er fullstendig på viddene og det viktigste for meg i dag var å tydeliggjøre for han at jeg ikke kommer til å la han fortsette å holde på sånn rundt min søster (eller andre for den slags skyld). Og hva som skjer videre hvis han så mye som prøver seg på noe upassende en gang til. Jeg må få litt fred i noen dager nå og så skal vi sette oss ned og ta en ordentlig prat hvor han får utdype seg rundt sine tanker om det han har holdt på med og utsatt oss alle for. Hvis jeg ikke hadde vært streng og tydelig nok i dag så hadde han bare tåkelagt og bortforklart det hele som vanlig. Og  det hadde jeg ikke orket!

• Liker 8
  • Hjerte 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...