Gå til innhold

Mannen har følelser for min søster

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Han snakker hele tiden om tiden for 19 år siden. Hun prøver bare å være høflig tilbake. Jeg har ingenting å frykte sånn sett.

Dette synes jeg er et litt rart utsagn. Det høres ut som om dette er greit fordi han uansett ikke har sjangs på henne? Så den dagen han faller for noen han har sjangs på er dere ferdige, men fram til det skjer så tar du det du får.

Jeg foreslår at du ber faren din ta en prat med han på tomannshånd der han forklarer at dette er pinlig for alle sammen, inkludert søsteren din. Og at du fortjener bedre enn en ektemann som sikler etter andre. Som mor så hadde jeg tatt denne samtalen uten å blunke. At svigerdatter/ sønn ble sur på meg hadde ikke brydd meg et sekund.

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det ille kjipt at han har mistet interessen for deg??

Anonymkode: 00de5...520

Ja, det er ganske kjipt! Da vet du det.

Anonymkode: fab28...89a

• Liker 4
  • Hjerte 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alvorlig talt, ved å holde på slik så viser jo for alle at han gir faen i deg og ikke elsker deg. Dette er skikkelig ubehagelig, og jeg synes synd på din søster som utsettes for dette. Hele familien din snakker jo garantert om dette og synes det er helt absurd. Du MÅ sette foten hardt ned her. Nekt han kontakt med henne og skjell han ut for å ha driti deg ut på denne måten. Jeg kan nesten ikke tro dette her. Du vil at han skal «roe seg litt»?? Han ANTASTER din søster og gjør deg til latter. Herregud kvinne! 

Anonymkode: 5ad37...d55

• Liker 23
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men alvorlig talt, ved å holde på slik så viser jo for alle at han gir faen i deg og ikke elsker deg. Dette er skikkelig ubehagelig, og jeg synes synd på din søster som utsettes for dette. Hele familien din snakker jo garantert om dette og synes det er helt absurd. Du MÅ sette foten hardt ned her. Nekt han kontakt med henne og skjell han ut for å ha driti deg ut på denne måten. Jeg kan nesten ikke tro dette her. Du vil at han skal «roe seg litt»?? Han ANTASTER din søster og gjør deg til latter. Herregud kvinne! 

Anonymkode: 5ad37...d55

Du har nok rett i at jeg ikke har vært  noe god på å sette ned foten. Men det skal jeg nå, dette går ikke mer!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ganske kjipt! Da vet du det.

Jeg spør siden du virker lite påvirket av dette. Som at det er litt fornøyelig at han er som en kåt 17 åring. 

Men du er kanskje allerede ferdig med ham? 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la merke til at du snodig nok ikke skrev et ord om at du følte deg sviktet eller såret over at han åpenbart har følelser for en annen kvinne enn deg, og attpåtil din søster? Hvorfor er den følelsen ikke nevnt? Føler du ikke noe sånt?

Det får hele greia til å virke oppkonstruert. Ingen normal kvinne ville bare avfeid situasjonen med at "han må skjerpe seg litt rundt henne". Det hele er fremstilt som om du overhodet ikke bryr deg om at din mann har følelser for en annen, og i tillegg prøvde å få henne med på hyttetur uten din viten!??

En person som elsker en annen ville vært knust og fryktelig såret i en slik situasjon. Det er ikke du, slik du skriver. Derfor virker det ikke sant.

Endret av Million
  • Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Million said:

En person som elsker en annen ville vært knust og fryktelig såret i en slik situasjon. Det er ikke du, slik du skriver. Derfor virker det ikke sant.

Kanskje man ikke klarer å ta det innover seg helt ennå <_< 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (1 minutt siden):

Jeg la merke til at du snodig nok ikke skrev et ord om at du følte deg sviktet eller såret over at han åpenbart har følelser for en annen kvinne enn deg, og attpåtil din søster? Hvorfor er den følelsen ikke nevnt? Føler du ikke noe sånt?

Det får hele greia til å virke oppkonstruert. Ingen normal kvinne ville bare avfeid situasjonen med at "han må skjerpe seg litt rundt henne". Det hele er fremstilt som om du overhodet ikke bryr deg om at din mann har følelser for en annen, og i tillegg prøvde å få henne med på hyttetur uten din viten!??

Jeg er så klart dypt såret og veldig lei meg. Hvem ville ikke vært det i min situasjon.. Jeg har vært naiv, dum og innerst inne trodd han skulle roe seg etter hvert eller slutte med flørtingen. Men det har ikke skjedd hittil. Nå må jeg tenke framover, ta en skikkelig prat med han og sette opp noen klare spilleregler. Jeg synes hele min situasjon virker for dum til å være sann.. Og trodde seriøst at det bare var en liten fase..

• Liker 5
  • Hjerte 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er forelsket, det er jo en ting. Men jeg får inntrykk av at han har vært det helt siden skolen? 

Dette trenger ikke å bety at han har dypere følelser for henne. Det ser ut som den ungdomsbettatheten har blusset opp, og hvis de hadde blitt et par nå, sånn helt hypotetisk, så ville han kanskje ha landet etter en tid. Det som må skje er at han slutter å late som om han ikke skjønner hva du snakker om når du ber ham om å roe seg ned, for han må stoppe den oppførselen han driver med. Han gjør det ubehagelig for dere alle, så det er punkt 1.

Så må du og han snakke. Han må være ærlig og gi deg den respekten , for selv jeg som ikke aner hvem du er ser at du virkelig fortjener det! Deretter må du tenke ut hva du skal gjøre.

Endret av servitrise&suppe
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be søsteren din sette han skikkelig på plass. Så må jo du vurdere om du vil være i et forhold med en som forelsker seg i andre...

Anonymkode: 98235...543

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (7 minutter siden):

Ikke for å avspore men det er ikke alle som er så følelselstyrte, eller skriver på en sånn måte. Jeg er sånn selv og må sette inn smileemoijer for å ikke bli misforstått når jeg skriver. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giftet han seg med deg, siden hun var opptatt og ikke interessert den gangen for 19 år siden ?  

Du må jo stille mannen til veggs, finne ut om du egentlig var 2.valget!

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nei man styrer ikke forelske, men han må snart forstå at han aldri vil få henne. Så får han velge, skal han fortsette og drite seg ut og ende opp med å miste meg. Jeg er sikker på at hun ikke vil ha en dritt med han å gjøre den dagen vi gjør det slutt. 

Og det er greit for deg å fortsette forholdet når du vet at han drømmer om henne og sikkert tenker på henne når han onanerer? 

Anonymkode: c4d81...c13

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godttar du dette og vil fortsette med han bare fordi du vet han ikke får henne? Dere driter jo dere ut begge to.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og det er greit for deg å fortsette forholdet når du vet at han drømmer om henne og sikkert tenker på henne når han onanerer? 

Anonymkode: c4d81...c13

Det er ikke deg dette handler om. Slutt med å rette sinnet du ville følt mot hi. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min mann er ordentlig forelsket i min nyskilte storesøster som han gikk i klasse med i flere år. Søsteren min har flyttet inn i nabolaget vårt for å komme nærme familien, mine foreldre bor også i nabolaget.  Jeg har alltid hatt et svært godt forhold til søsteren min. Hun er helt fantastisk og ordentlig på alle områder. Alltid vært en god storesøster for meg. Det er ingen hemmelighet at han jeg er gift med var og jeg tror er forelsket i henne. Han oppfører seg helt tullete og skal hjelpe henne ned ditten og datten til enhver tid. Han har til og med tilbudt seg å levere og hente nevøen min i barnehagen flere ganger samtidig som han leverer datteren vår i barnehagen. De går i forskjellige barnehager som ligger et lite stykke unna hverandre. Søsteren min og jeg er ganske ulike i utseende og i personlighet, hun er en smellvakker kvinne som tar godt vare på seg selv og liker å kle seg fint. Imens jeg bruker minimalt med sminke og slenger på meg det jeg finner. Mannen min flørter med henne hele tiden, hun gjør det ikke tilbake. Han har aldri før likt å tilbringe tid med foreldrene mine. Men nå skal han plutselig hjem til dem hver gang jeg skal dit og mange ganger uten meg fordi han vet at søsteren min ofte er der. De var ikke spesielt venner på ungdomsskolen, kun medelever. Han snakker hele tiden om tiden for 19 år siden. Hun prøver bare å være høflig tilbake. Jeg har ingenting å frykte sånn sett. Forrige dagen var vi på middag hos mine foreldre, da begynte han å masere skuldrene til søsteren min helt ut fra det blå. Noe han sjeldent gjør med meg. Pappa klarte ikke å dy seg og slang en tullekommentar om at nå tar du feil av jentene. Har tatt en prat med mannen og bedt han om å roe seg ned litt. Da later han som han ikke skjønner hva jeg mener. I tillegg har han begynt å ta skikkelig vare på seg selv, altså nesten fornyet hele garderoben og begynt å trene. Det med trening synes jeg bare er fint. Men hvis motivasjonen er å imponere søsteren min så blir det jo helt feil. Neste helg skal han på hytta med noen kompiser på en skikkelig guttetur, så har’n invitert søsteren min med uten å nevne det for meg. Han mener at hun har godt av å komme seg litt ut. Hun har pent takket nei til det. Jeg føler at hun irriterer seg litt over han, men tør ikke si noe fordi hun er redd for å ødelegge for meg eller si noe galt. 
Hva skal man si for å få han til å slutte med det der? Jeg ønsker at han skal ha et normalt forhold til søsteren min og ikke oppføre seg så dumt rundt henne. 

Nr 1 du må kutte ut å kle som en dass og begynne å ta vare på deg selv og bruke sminke. Så må du sette mannen din på plass eller bedre få søstra di til å gi han en kald og direkte dusj med fornuft 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Giftet han seg med deg, siden hun var opptatt og ikke interessert den gangen for 19 år siden ?  

Du må jo stille mannen til veggs, finne ut om du egentlig var 2.valget!

Ja, det er det som dessverre har begynt å gå opp for meg. Og det er jævlig vondt! Føler at han har ødelagt noe for alltid. 

• Hjerte 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har ikke noe dårlig garderobe, liker komfortable og avslappende klær som er hele og fine. Ønsker helst å slippe å fornye garderoben for å få han til å roe seg ned..

Du ser vel mannen din egentlig forektrekker mer stelte og fjonge kvinner som din søster.. lyst til å redde ekteskapet eller bare gi opp? Du må gjøre en insats du å! 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (35 minutter siden):

Dette synes jeg er et litt rart utsagn. Det høres ut som om dette er greit fordi han uansett ikke har sjangs på henne? Så den dagen han faller for noen han har sjangs på er dere ferdige, men fram til det skjer så tar du det du får.

Jeg foreslår at du ber faren din ta en prat med han på tomannshånd der han forklarer at dette er pinlig for alle sammen, inkludert søsteren din. Og at du fortjener bedre enn en ektemann som sikler etter andre. Som mor så hadde jeg tatt denne samtalen uten å blunke. At svigerdatter/ sønn ble sur på meg hadde ikke brydd meg et sekund.

Utrolig godt råd! 

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaneel skrev (1 minutt siden):

Nr 1 du må kutte ut å kle som en dass og begynne å ta vare på deg selv og bruke sminke. Så må du sette mannen din på plass eller bedre få søstra di til å gi han en kald og direkte dusj med fornuft 

Jeg kler meg ikke dårlig, bare mer komfortabelt. Liker sportsklær. Men det er sikkert ikke bra nok i forhold til søsteren min. Hun har en annen smak. Vi har vært gift i flere år, han aldri brydd seg om det før. Jeg ønsker å si det som det er, enten får han skjerpe seg ellers får han pakke sakene sine. Jeg skal ikke bytte klesstil for han..

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...