Gå til innhold

Mannen har følelser for min søster

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan gikk det? Om det hadde vært meg så hadde jeg sagt hva søster synes det er ok at jeg sier for å få slutt på denne greia. Søsteren kan jo synes det er greit jeg sier hun er nyforelska. Eller kanskje hun synes det er greit om du på en pen måte sier til mannen din at søsteren får en merkelig følelse av oppførselen hans uten at hun vet hva det er. 

Anonymkode: 519f5...5d6

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 14.2.2023 den 13.59):

Mange av oss lever på en livsløgn, men hensynet til ungene går foran. Står på hver dag for mine barn og vil ikke at de skal oppleve skilsmisse. Når jeg legger meg, så gråter jeg over mitt dårlige forhold, hver eneste kveld. Slik har det vært i 15 år, og jeg er innstilt på at slik skal det være i evig tid. Det er hundre ganger viktigere for meg at mine barn har et godt og trygt hjem, enn hvordan jeg selv har det. 

Anonymkode: 130e1...1c4

Det er veldig naivt å tro at ungene ikke får med seg hvordan du har det...

Trygt og godt? 

På hvilken måte da? 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Irak skrev (På 25.12.2024 den 14.26):

Det er veldig naivt å tro at ungene ikke får med seg hvordan du har det...

Trygt og godt? 

På hvilken måte da? 

Hun tar jo åpenbart feil. Barn er ikke dumme, de merker om foreldre har det så fælt at de gråter seg i søvn om kvelden. Mine barn er takknemlige for at vi gikk fra hverandre, og har i ettertid gitt uttrykk for at de skulle ønske at vi gikk fra hverandre tidligere fordi vi åpenbart ikke hadde det bra sammen. Man klarer ikke å skjule en slik sinnstemning som vedkommende skisserer.

Anonymkode: 771a8...9bc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun tar jo åpenbart feil. Barn er ikke dumme, de merker om foreldre har det så fælt at de gråter seg i søvn om kvelden. Mine barn er takknemlige for at vi gikk fra hverandre, og har i ettertid gitt uttrykk for at de skulle ønske at vi gikk fra hverandre tidligere fordi vi åpenbart ikke hadde det bra sammen. Man klarer ikke å skjule en slik sinnstemning som vedkommende skisserer.

Anonymkode: 771a8...9bc

Ofte er barn faktisk smartere enn voksne. Det er min erfaring. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.2.2023 den 9.07):

Jeg klarer ganske godt å skjule det, anser det mer som jeg går inn i en rolle hvor jeg holder vonde følelser vekk inntil jeg er for meg selv. Jeg har to barn som har opplevd skilsmisse blant venner, og som ofte forteller at deres verste mareritt er at mamma og pappa skal skille seg.

Anonymkode: 130e1...1c4

Men er det ikke ganske trist at du tar på deg en "rolle" rundt barna dine? Du er den nærmeste de har, og så forsøker du å skjule så mye fra de... De lærer også hvordan de skal håntere følelser med å se på deg, om alle (eller bare noen av) følelsene du viser dem er falske, hva tror du de lærer da?

Et annet poeng er at jeg ikke tror du greier å skjule hvordan du har det, barn får nesten altid med seg mye mer en du tror! Alle barn kjener noen med skilte foreldre, om dette går så in på dine barn at de utryker at det er deres værste marerit så har de kansje forståt at dere er ulykelige? Det er naturlig at de er rede for endring, de er for små til å forstå at ting kan bli bedre. Men er det egentlig godt for dem å gå å være red for et brud de mistenker kommer? Det er noe som heter å rive av plastere! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uavhengig hva søsteren din eller mannen sier så burde dette vært helt uakseptabelt for deg. Hvorfor finner du det i dette? Det er det store spørsmålet og der fokuset burde ligge. For dette har jo krysset grensen for lengst. Og hvis han slutter med den oppførselen nå slik du ønsker deg. Endrer dette egentlig noe, og hvorfor? Hadde ALDRI stolt på en slik mann også så respektløst ovenfor deg. Hadde ikke søsteren din avvist han så hadde han pult hun uten å blunke.

Er det virkelig en mann du vil kaste bort livet på? Hvorfor er du så naiv? Han vil alltid sikle over hun, hun er din søster. Kunne aldri aldri aldri delt seng med en slik mann. 

Anonymkode: b03a3...42a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...