Gå til innhold

Mannen har følelser for min søster

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jobbe med ekteskapet….Hvordan egentlig? At han skal skjule sine følelser for din søster, men fortsette å tenke på henne når dere har sex? 

Anonymkode: c4d81...c13

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tror ikke på at han angrer. Han angrer kanskje på at han ikke var flink nok til å skjule det. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Eller han tenker «hvis jeg mister henne, mister jeg jo tilgang til søstera». 

Hva er det med deg? Hvorfor insisterer du på at dette ekteskapet skal ødelegges? Ikke legg unødvendige sten til byrden. 

Tilgang til søsteren? For noe sprøyt. Søsteren har vist hvor hennes lojalitet ligger. 

Endret av Hulderen
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hulderen skrev (1 minutt siden):

Hva er det med deg? Hvorfor insisterer du på at dette ekteskapet skal ødelegges? Ikke legg unødvendige sten til byrden. 

Tilgang til søsteren? For noe sprøyt. Søsteren har vist hvor hennes lojalitet ligger. 

Hvor insisterer jeg på noe? Dette er en diskusjonsforum og alle kan uttrykke sine meninger. Jeg mener at han lyver og at han har følelser for ts sin søster. Hva hun gjør med det er hennes problem. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (2 minutter siden):

Tusen takk! Kunne ikke sagt det bedre selv❤️

Anonymkode: fab28...89a

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor insisterer jeg på noe? Dette er en diskusjonsforum og alle kan uttrykke sine meninger. Jeg mener at han lyver og at han har følelser for ts sin søster. Hva hun gjør med det er hennes problem. 

Sånn, da har vi skjønt hva din mening er!

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tusen takk! Kunne ikke sagt det bedre selv❤️

Jada, du ønsker bare å høre de positive svarene. Du kunne jo informert oss om det i HI. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jada, du ønsker bare å høre de positive svarene. Du kunne jo informert oss om det i HI. 

Velger å ikke svare deg etter dette! Innrømmer at jeg lett foretrekker positivitet fremfor negativitet! Mange som har gitt meg gode råd og tips i dette innlegget og de har jeg tatt til meg❤️ 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts, jeg hørte et program på P2 i løpet av siste uken, husker ikke hvilket. Der var bl.a. en kvinne som kom fra Kongo (mener jeg det var), men hadde bodd veldig mange år i Norge invitert til å diskutere temaet de diskuterte.

Hun fortalte at når ektepar fikk problemer, da var det vanlig at familien og ev. storfamilien stilte opp og hjalp paret for å se om det var mulig å finne en løsning som gjorde at de kunne fortsette sammen OG ha det godt sammen. Hun sa at skillsmisse er lovlig, ingen tvinger noen til å leve i et ekteskap de ikke vil, men tradisjonen var at samfunnet rundt stilte opp for å støtte to. En form for parterapi med nære og kjente som "terapeuter". Hun fortalte at dette som regel fungerer veldig bra, og at skillsmissetallene er lave der.

Det at du og dere fikk den samtalen med din søster og dine foreldre minnet meg om det hun på radioen fortalte, så jeg tror det var det riktige av dere å gjøre. Dere fikk vist samlet at dere ikke aksepterer hans oppførsel, men samtidig at han ikke blir skjøvet ut hvis han er villig til å jobbe med seg selv og bygge opp igjen tillit.

Det din mann er helt "høl i hodet", for å si det mildt. Men tross dette, ts, så tenker jeg at dette kom opp i dagen på et såpass tidlig tidspunkt at det absolutt er mulig å reparere hvis alle er villige til det. Så jeg støtter det at dere allerede har kontaktet parterapeut. Da tror jeg mulighetene deres blir enda større. Det han gjorde var idioti. Men det var ikke noe som ikke kan tilgis så lenge han jobber seg gjennom dette og legger den dustete forelskelsen bak seg. Jeg tror han vil oppdage hvor mye han har å sette pris på i deg og familien dere har sammen. Om ikke, så vet dere i hvert fall begge to at dere forsøkte det dere kunne.

Jeg tror dette kan repareres. Og da kan dere få det enda bedre sammen også. Lykke til videre ❤️

Anonymkode: 6b6b3...e6b

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts, jeg hørte et program på P2 i løpet av siste uken, husker ikke hvilket. Der var bl.a. en kvinne som kom fra Kongo (mener jeg det var), men hadde bodd veldig mange år i Norge invitert til å diskutere temaet de diskuterte.

Hun fortalte at når ektepar fikk problemer, da var det vanlig at familien og ev. storfamilien stilte opp og hjalp paret for å se om det var mulig å finne en løsning som gjorde at de kunne fortsette sammen OG ha det godt sammen. Hun sa at skillsmisse er lovlig, ingen tvinger noen til å leve i et ekteskap de ikke vil, men tradisjonen var at samfunnet rundt stilte opp for å støtte to. En form for parterapi med nære og kjente som "terapeuter". Hun fortalte at dette som regel fungerer veldig bra, og at skillsmissetallene er lave der.

Det at du og dere fikk den samtalen med din søster og dine foreldre minnet meg om det hun på radioen fortalte, så jeg tror det var det riktige av dere å gjøre. Dere fikk vist samlet at dere ikke aksepterer hans oppførsel, men samtidig at han ikke blir skjøvet ut hvis han er villig til å jobbe med seg selv og bygge opp igjen tillit.

Det din mann er helt "høl i hodet", for å si det mildt. Men tross dette, ts, så tenker jeg at dette kom opp i dagen på et såpass tidlig tidspunkt at det absolutt er mulig å reparere hvis alle er villige til det. Så jeg støtter det at dere allerede har kontaktet parterapeut. Da tror jeg mulighetene deres blir enda større. Det han gjorde var idioti. Men det var ikke noe som ikke kan tilgis så lenge han jobber seg gjennom dette og legger den dustete forelskelsen bak seg. Jeg tror han vil oppdage hvor mye han har å sette pris på i deg og familien dere har sammen. Om ikke, så vet dere i hvert fall begge to at dere forsøkte det dere kunne.

Jeg tror dette kan repareres. Og da kan dere få det enda bedre sammen også. Lykke til videre ❤️

Tusen hjertelig takk for det! Håper du har rett❤️❤️❤️❤️❤️

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Dette var jo et helt meningsløst eksempel, i Kongo bestemmer mannen over konENE sine. 

Men ja, det er lett å råde. Tipper flere her ikke husker hvor vanskelig og vondt samlivsbrudd er. Jeg mener du burde gå, fordi det er så vanvittig respektløs oppførsel. Men jeg forstår godt at du ønsker å prøve. Ønsker deg lykke til!❤️

Anonymkode: 02b6d...be0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eller han tenker «hvis jeg mister henne, mister jeg jo tilgang til søstera». 

han har aldri hatt noe tilgang, hun har ikke vært interessert når han har fjollet seg rundt henne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2023 den 10.14):

Helt enig i det du skriver, selvsagt. Men forelskelse gjør at den mest kontrollerte personen mister hodet, dessverre. Uansett hvem det dreier seg om. Dette er den følelsen vi mennesker har minst kontroll over. 

Anonymkode: 6cfea...45c

Man kan kanskje ikke styre om man forelsker seg, men man har da vitterlig kontroll nok over seg selv til å velge å ikke dyrke det. Høres jo ut som om mannen til TS lar forelskelsen galoppere avgårde.

Anonymkode: 955ca...f71

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror ikke på at han angrer. Han angrer kanskje på at han ikke var flink nok til å skjule det. 

Men han var jo helt "åpen" med oppførselen sin og flørtingen med søsteren, han prøvde ikke å skjule det i det hele tatt.Det kan jo tenkes at han er litt "spesiell" og faktisk tenkte at det virket uskyldig og hyggelig og hjelpsomt, selv om også TS sine foreldre kommenterte på det.  

Jeg lurer på om han kanskje er litt enkel når det kommer til sosiale koder jeg? Autisme og asberger feks, sånt er jo et spektrum. Man kan jo ha littebittegrann autisme og ikke være sånn veldig god på sosiale koder feks. 

Anonymkode: 77ea7...ffe

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Man kan kanskje ikke styre om man forelsker seg, men man har da vitterlig kontroll nok over seg selv til å velge å ikke dyrke det. Høres jo ut som om mannen til TS lar forelskelsen galoppere avgårde.

Anonymkode: 955ca...f71

Det er noen som er særs dårlig på å regulere følelsene sine og ta innover seg sosiale koder. De fleste tenker nok at "ja hun er pen og jeg liker henne godt, men det er ikke OK å invadere andres personlige sphere. Feks sette seg tett i tett med noen eller å gi en god klem. Man gjør jo bare det når man vet at den andre synes det er ok. Men ikke alle "forstår" den koden så lett, ikke at det DA er ok å holde på sånn, men lurer jo på om mannen har noen utfordringer som vi kanskje ikke kjenner til da. Jeg kan knapt fatte at det finnes folk som er sånn som mannen til TS uten å være litt innom etellerannet spektrum av noe for å si det slik. 

Anonymkode: 77ea7...ffe

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Dette var jo et helt meningsløst eksempel, i Kongo bestemmer mannen over konENE sine. 

Men ja, det er lett å råde. Tipper flere her ikke husker hvor vanskelig og vondt samlivsbrudd er. Jeg mener du burde gå, fordi det er så vanvittig respektløs oppførsel. Men jeg forstår godt at du ønsker å prøve. Ønsker deg lykke til!❤️

Anonymkode: 02b6d...be0

Ja, enig. Det var et dårlig eksempel spesielt når så mange koner i Kongo er avhengig av mannens inntekt osv.

Min mann er fra Tanzania og der nede er kvinner avhengig av at mannen forsørger familien. 

Anonymkode: c620b...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager du må jo sette ned foten. Nytter ikke å være kald og rolig i en slik situasjon. Konfronter han. Hadde aldri orket et slik destruktiv forhold. Mannen din er jo forelsket og gal etter søsteren din :sjokk:

Anonymkode: e919f...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Du hørte sikkert på Etikketaten eller Kompass, der dette ble tatt opp under temaet om skilsmisse og barnefordeing. https://radio.nrk.no/podkast/etikketaten/l_856a3975-3703-40a8-aa39-75370340a85f 

Og enig med deg at hun beskrev det som en veldig fin måte å hjelpe familien på. 

Anonymkode: a0f8b...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 14.2.2023 den 13.59):

Mange av oss lever på en livsløgn, men hensynet til ungene går foran. Står på hver dag for mine barn og vil ikke at de skal oppleve skilsmisse. Når jeg legger meg, så gråter jeg over mitt dårlige forhold, hver eneste kveld. Slik har det vært i 15 år, og jeg er innstilt på at slik skal det være i evig tid. Det er hundre ganger viktigere for meg at mine barn har et godt og trygt hjem, enn hvordan jeg selv har det. 

Anonymkode: 130e1...1c4

Trist å lese om . At noen tenker de «redder « barna ved å gå rundt å være ulykkelig selv . Barna merker ofte mer enn mann tror . Tror det er mentalt sunnere å vokse opp med en mentalt lykkelig alene -mamma , enn en som tror et ulykkelig ekteskap er roten til barnas  trygghet & lykke . Men jeg respekterer valget ditt altsa . Syns bare det er fryktelig trist. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ja, enig. Det var et dårlig eksempel spesielt når så mange koner i Kongo er avhengig av mannens inntekt osv.

Min mann er fra Tanzania og der nede er kvinner avhengig av at mannen forsørger familien. 

Anonymkode: c620b...0b5

Heldigvis bor vi i Norge , og de kvinnene som ønsker det, klarer seg meget godt selv ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ydmykende!

Hadde slått opp!

Så jævelig ekkel han virker å være, hadde mistet respekten for han på flekken. Æsj!

Anonymkode: b8c3d...6dd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.2.2023 den 13.59):

Mange av oss lever på en livsløgn, men hensynet til ungene går foran. Står på hver dag for mine barn og vil ikke at de skal oppleve skilsmisse. Når jeg legger meg, så gråter jeg over mitt dårlige forhold, hver eneste kveld. Slik har det vært i 15 år, og jeg er innstilt på at slik skal det være i evig tid. Det er hundre ganger viktigere for meg at mine barn har et godt og trygt hjem, enn hvordan jeg selv har det. 

Anonymkode: 130e1...1c4

Herregud så tragisk? Sikker på at du ikke kommer til å angre på dette den dagen livet snart er forbi? Sikker på at det er dette barna dine ville ønsket for deg? Det går fint an å klare seg som aleneforsørger i Norge altså, det er ikke slik at barn av aleneforsørgere ikke har et verdig liv. Dette innlegget ditt er det mest triste jeg har sett på lenge.  Tipper barna dine har mye bedre av å se en lykkelig mor som er selvstendig og skaper sin egen lykke.

Anonymkode: 9d105...cfc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...