Gå til innhold

Hvordan formulere at barn ikke er velkomne i bryllup?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo sånn at når barn er små så er de med dit foreldrene skal. Så ikke så rart det kan bli misforståelser. 

Anonymkode: fe590...a7f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 18.3.2023 den 8.20):

Jeg ville ikke skrevet at barn ikke var invitert pga alkoholservering. Det kan tolkes som at man velger alkohol fremfor dem. Hvis jeg skulle skrevet noe ville jeg vare skrevet at bryllupet feires uten barn. Tror egentlig jeg ikke ville skrevet noe om det, for det klinger ikke hyggelig. Ville heller kontaktet de med barn og spurt om de kom, og sagt det muntlig, bare for å unngå misforståelser. Ville definitivt ikke hatt med barn selv. 

Anonymkode: 9bdcf...252

Hvis jeg skal gifte meg og ønsker servering på festen så vil jeg fint kunne velge det ovenfor å ha en drøss med barn på festen.

Det er ikke noe galt å skrive at man skal ha alkoholservering og dermed ikke ønsker barn tilstede. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.2.2023 den 13.32):

Enig med deg. Skriv navnet på de som er invitert. Bør ikke kunne misforstås. 

Vi gjorde det slik selv. INGEN trodde de kunne ha med barnene. 

Anonymkode: d0474...4ea

Vi skrev også navn på dem som var invitert både uten og på kort, og tok da ikke med ungene. Det ble få spørsmål. Det var to som ringte og hørte om det, og da forklarte jeg hvorfor. Det var ingen som tok med seg barn uten å ha spurt (selv om noen nok var litt snurte og forklarte veldig mye rundt hvor vanskelig det var med barnevakt 😄)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2023 den 13.47):

Samme her. Bryllup har alltid vært en familiefest så det er helt normalt å tenke at barn er invitert. Ville aldri vært foruten nevøer og nieser i bryllupet mitt. De beste bryllupene er de som inkluderer barn. Det blir en helt annen stemning, ikke minst fordi folk legger bittelitt bånd på seg i forhold til alkohol mens barnløse selskap ofte blir usmakelige fyllefester. Og brudepar som inviterer barn er også de hyggeligste, rauseste og mest inkluderende menneskene, det er i hvert fall en klar sammenheng blant alle jeg kjenner.

Anonymkode: efbfa...1e8

Jeg er til en viss grad enig, men det er ikke sånn det nødvendigvis funker. Barn gjør vielsen veldig koselig og spesiell, men bør være hos barnevakt etterpå/utover kvelden. Vi er ikke en familie der det er mye fyll, og vi droppet alt av sprit osv. Det var likevel veldig tydelig når barna burde til barnevakten utpå kvelden, og de ba om det selv. Tror det ble en halvtime før vi egentlig hadde tenkt. Det ble absolutt ingen fyllefest, men folk blir jo mer høylytte og glemmer å gi ungene oppmerksomhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Dartle skrev (4 minutter siden):

Jeg er til en viss grad enig, men det er ikke sånn det nødvendigvis funker. Barn gjør vielsen veldig koselig og spesiell, men bør være hos barnevakt etterpå/utover kvelden. Vi er ikke en familie der det er mye fyll, og vi droppet alt av sprit osv. Det var likevel veldig tydelig når barna burde til barnevakten utpå kvelden, og de ba om det selv. Tror det ble en halvtime før vi egentlig hadde tenkt. Det ble absolutt ingen fyllefest, men folk blir jo mer høylytte og glemmer å gi ungene oppmerksomhet. 

Syns du ja. Dette er selvfølgelig ikke et fasitsvar og det spørs helt på ungene også. 

Anonymkode: e2939...8b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Syns du ja. Dette er selvfølgelig ikke et fasitsvar og det spørs helt på ungene også. 

Anonymkode: e2939...8b0

Ja, jeg svarer ut ifra mine erfaringer med egne og andres barn 😊 Synes alltid det har vært veldig rørende når brudeparet har brudepiker/brudesvenn. Og jeg svarer selvsagt ut ifra at jeg selv har barn og derfor sannsynligvis en høyere toleranse også 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...