AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #61 Del Skrevet 18. februar 2023 Venninnen min er bryllupsplanlegger og festkoordinator, og har jobbet som det siden 2007. Hun forteller at hun har aldri opplevd at brudeparet eller verten har måtte spesifisere at en fest er barnefri. Men dersom du er redd for misforståelser, så kan du bruke RSVP-en som en diskré måte å tydeliggjøre det på. Enten det er et skjema på nettsiden deres eller et svarkort lagt ved invitasjonen, eller noe så enkelt som en sms, så kan du her be om svar på alt fra deltakelse til matallergier fra gjest 1 og gjest 2. Da er det vanskelig å anta at flere i familien er invitert. Anonymkode: 0605b...354 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 19. februar 2023 #62 Del Skrevet 19. februar 2023 (endret) Daria skrev (På 12.2.2023 den 13.36): Jeg ville bare skrevet navnet til de voksne og tatt for gitt at alle skjønte at da var det bare de som var invitert - for alle som ikke tror at deres egne barn er verdens sentrum er det en selvfølge. Greia er at det er akkurat de ungene man nettopp ikke vil ha i bryllupet, som har foreldre som "missforstår" innbydelsen og tror "Til Petter og Kari" også inkluderer barna. Jeg ville spesifisert i innbydelsen at det er 18 års aldersgrense, men ikke skrevet hvorfor (eks "pga alkohol") ettersom argumenter for bare åpner for motargumenter. Endret 19. februar 2023 av Alice123 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 19. februar 2023 #63 Del Skrevet 19. februar 2023 Alice123 skrev (9 timer siden): Greia er at det er akkurat de ungene man nettopp ikke vil ha i bryllupet, som har foreldre som "missforstår" innbydelsen og tror "Til Petter og Kari" også inkluderer barna. Det er jo synd for dem når de står der på dagen med uinviterte barn de enten må reise hjem med eller bråfikse barnevakt og henting til... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #64 Del Skrevet 26. februar 2023 Ikke tenk at "folk flest er oppegående" osv. Vi var ikke tydelig i invitasjon, og det var bare flaks at vi skjønte det noen uker før bryllupet. Fikk da konkretisert det, og det førte til at flere måtte fikse barnevakt. Samtlige hadde vi trodd forstod at invitasjonen gjaldt bare navnene som stod der. Kort fortalt: vær tydelig 😅 Anonymkode: 5aaef...fdc 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #65 Del Skrevet 27. februar 2023 Syns det er frekt å kalle folk lite oppegående bare fordi de er anderledes, tenker anderledes og har andre tradisjoner enn deg selv. En generell kommentar til flere her. Anonymkode: fe590...a7f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 27. februar 2023 #66 Del Skrevet 27. februar 2023 Daria skrev (På 19.2.2023 den 10.46): Det er jo synd for dem når de står der på dagen med uinviterte barn de enten må reise hjem med eller bråfikse barnevakt og henting til... De som "missforstår", eller faktisk missforstår, er fort av typen som plasserer ansvaret hos brudeparet/toastmaster og "regner med det ordner seg", "det er jo bare å..." Du og jeg er helt enige, men jeg ville tatt alle forhåndsregler for å slippe å måtte håndtere slike folk og deres barn i eget bryllup. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #67 Del Skrevet 1. mars 2023 «Invitasjonen er eksklusiv og gjelder for den eller de som er adressert». Anonymkode: cc3d9...1b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #68 Del Skrevet 1. mars 2023 On 2/12/2023 at 5:49 PM, AnonymBruker said: Når vi blir bedt i bryllupet tar jeg det som en selvfølge at det er UTEN barn. Da vi giftet oss tenkte jeg ikke på dette en gang. De fleste oppegående skjønner vel at bryllup er uten barn? Anonymkode: 9b786...60e For meg hadde det vært utenkelig å gifte meg uten nieserne mine. Var skikkelig trist fordi nevøene ikke kunne komme. For meg er bryllup en familieaffære. Så man kan fint være oppegående og tenke at bryllup skal være inkludert barn. Men samtidig, hvis jeg hadde hatt 100 gjester med venninner og kusiner og tanter osv og mange tok med barna sine så hadde jeg kanskje ikke syntes det var så rolig.. Anonymkode: a045f...104 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #69 Del Skrevet 1. mars 2023 Mitt råd er vær tydelig og konkret slik at dere unngår alle misforståelser og at folk oppfatter at de må ordne barnevakt / bli hjemme. Er kjedelig om flere kommer med barn og det blir styr med det på selve dagen. Ta utgangspunkt i at folk er idioter så slipper dere ekstra støy. Anonymkode: 69cf1...f14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 1. mars 2023 #70 Del Skrevet 1. mars 2023 (endret) Skriv navnene til personene du ønsker å be i invitasjonen. Det kan ikke misforstås. Endret 1. mars 2023 av flusa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #71 Del Skrevet 1. mars 2023 Vi skrev i invitasjonene: selv om vi er veldig glade i alle barna vi kjenner, så ønsker vi at de skal dra hjem når vi har spist kaffe og kake - det er 18 årsgrense på selve festen» ☺️ vi har barn selv, og flere nære barn av venner som skal være med i bryllupet som blomsterpiker, og familie vi ser sjeldent, så vi har med barna igjennom hele dagen (fra vielse kl 12 og helt til vi har spist kake som vi ser for oss er ferdig innen 1930). Tenker at alt er helt opp til dere, og alt er like vanlig. Har vært i bryllup både med og uten barn 😁 Anonymkode: d41bb...260 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #72 Del Skrevet 1. mars 2023 Er ikke homofile invitert heller? Mørkhudede? Diskriminering kan du legge fra deg 😠 Anonymkode: a915e...268 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #73 Del Skrevet 1. mars 2023 Du må bare være så tydelig slik at de skjønner at barn ikke er invitert. Du skal heller ikke ha dårlig samvittighet for det. Bryllup er voksengreie og blir fort uansett kjedelig for barn, med mye sitting og taler og diverse 😅 Anonymkode: d41bb...260 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 1. mars 2023 #74 Del Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 12.2.2023 den 17.49): Når vi blir bedt i bryllupet tar jeg det som en selvfølge at det er UTEN barn. Da vi giftet oss tenkte jeg ikke på dette en gang. De fleste oppegående skjønner vel at bryllup er uten barn? Anonymkode: 9b786...60e Er vel litt forskjell fra sted til sted. Selv har jeg sjelden vært i bryllup uten barn. Stort sett har barna vært med til middagen og da gjerne blitt samlet i eget rom med barnevakt og servering. Selvsagt litt avhengig av antall barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #75 Del Skrevet 2. mars 2023 Illuminatum skrev (På 1.3.2023 den 8.34): Er vel litt forskjell fra sted til sted. Selv har jeg sjelden vært i bryllup uten barn. Stort sett har barna vært med til middagen og da gjerne blitt samlet i eget rom med barnevakt og servering. Selvsagt litt avhengig av antall barn. Jeg har aldri vært i et barnefritt bryllup heller. Det er ikke en tradisjon for det her vi bor. Anonymkode: a7ef7...63b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #76 Del Skrevet 2. mars 2023 flusa skrev (På 1.3.2023 den 8.07): Skriv navnene til personene du ønsker å be i invitasjonen. Det kan ikke misforstås. Å jo da, det kan det. Vi skrev navnet til far + barn1 + barn2 + barn3 i invitasjonen, det ble tolket som at barn1 (19 år) og barn3 (13 år) kunne invitere med seg kjærestene sine (som vi aldri hadde møtt). Anonymkode: 4957f...5b9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #77 Del Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 12.2.2023 den 13.46): Vi hadde barn med i selve vielsen og noe av fotograferingen. Vi spesifiserte i innbydelsen at selskapet var barnefritt. Vi ønsket ikke barn som griset og bråkte under middag og taler. I tillegg var det alkoholservering fra alle ankom selskapslokalet, og vi er ikke komfortabel med så mye alkoholdrikking rundt barn. Dette må være opp til brudeparet hva de ønsker til sitt bryllup. Tror vi bare skrev i innbydelsen at selskapet var barnefritt, men at de var hjertelig velkommen i kirken. Anonymkode: cd98d...712 Men fulle folk som griser og bråker under middag og taler går fint.... Anonymkode: 893b4...0b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #78 Del Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Å jo da, det kan det. Vi skrev navnet til far + barn1 + barn2 + barn3 i invitasjonen, det ble tolket som at barn1 (19 år) og barn3 (13 år) kunne invitere med seg kjærestene sine (som vi aldri hadde møtt). Anonymkode: 4957f...5b9 Ser??? Hahahaha jeez hva slags mennesker er det der? 🤣😂 Anonymkode: c394c...efa 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #79 Del Skrevet 2. mars 2023 Hadde bare skrevet :aldersgrense 20 år, barnefritt arrangement Anonymkode: 8ecff...454 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #80 Del Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ser??? Hahahaha jeez hva slags mennesker er det der? 🤣😂 Anonymkode: c394c...efa Far er ikke den skarpeste kniven i skuffen, for å si det sånn… Snart 20 år etter bryllupet kan jeg le av en del ting som hendte, men selve dagen hadde jeg bare lyst til å avlyse alt (det var flere merkelige gjester, bl.a ei tante som ble fornærmet fordi hun ble invitert?!?). Hvis jeg noen gang skal gifte meg igjen blir det en privat seremoni med kun forlovere til stede. (Bare for å ha gjort det klart, vi er fremdeles gift og jeg har ingen planer om å bytte han ut.) Anonymkode: 4957f...5b9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå