Sessan_ Skrevet 12. februar 2023 #21 Del Skrevet 12. februar 2023 Dette spørsmålet skaper alltid steile fronter her på KG. Bryllup finnes i alle former og fasonger. Fra vielse og middag med bare brudeparet, til voksenfest med alkohol og hæla i taket, og familievennlige selskaper med leker og barnebord. Ingenting er mer feil eller riktig. Det er opp til hvert enkelt brudepar å velge det opplegget som passer dem. Det er ingen menneskerett å bli invitert til bryllup, og det er ingen tvang å delta. Når man selv gifter seg, står man fritt til å invitere hele barnehagen om man vil det. Men hvis man ikke tåler at et bryllup er brudeparets dag, og at de velger den festen de ønsker seg, så kan man holde seg hjemme. 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #22 Del Skrevet 12. februar 2023 Karmaisabitch skrev (6 minutter siden): Du skriver «Trine og Petter inviteres til bryllup» Hvis folk tolker det som at de kan ta med bara sine så er det søren meg mørkt i topplokket 😳 Du kan jo tenke deg at folk har ulike preferanse, skikker og tradisjoner. Her jeg bor er det helt normalt at barn er med på bryllup første delen av kvelden. SÅ det er kanskje greit å tenke at ikke alle er som du? Anonymkode: fe590...a7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmaisabitch Skrevet 12. februar 2023 #23 Del Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Var det jeg tenkte også, men etter å ha sendt ut save the date- melding kun adressert til foreldrene fikk jeg i går melding fra en venninne om å huske på at barnet hennes har nøtteallergi 🙃 føler folk tolker ting litt som de ønsker så ønsker ikke ta noen sjanser på selve invitasjonene ts Anonymkode: c896a...b34 Oida, da må du kanskje nevne det 🙃 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IrethOrona Skrevet 12. februar 2023 #24 Del Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hei! Poster denne i barn og familie da jeg regner med at jeg får flere relevante svar av folk som har barn selv. Vi skal gifte oss og er i gang med å skrive invitasjoner. Vi skal ha et helt barnefritt bryllup, og hadde i utgangspunktet tenkt at det holdt å kun skrive navnet til de som faktisk er inviterte (altså de voksne) - men har fått noen indikatorer fra venninner om at det enkelt kan misforstås. Jeg vil ikke risikere at noen tror at de kan ha med barn. Så hvordan formulerer man at bryllupet er barnefritt på en pen (men tydelig) måte? Noen tips? Anonymkode: c896a...b34 Vi skrev blant all den andre informasjonen at "Festen er barnefri" 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #25 Del Skrevet 12. februar 2023 Jeg skrev bare navnene til de voksne i invitasjonen , var ingen som misforsto det . Hadde ikke med våre egne engang , kun til vielsen . Anonymkode: ed839...ade 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #26 Del Skrevet 12. februar 2023 Det er nok ingen vei utenom å skrive at bryllupet blir barnefritt, siden noen ellers tolker ting som de vil. Selv da vet jeg at enkelte tar for gitt at babyer i hvert fall må få bli med. Dette har jeg ikke opplevd selv, men lest mange på kg si at barn som ammes blir med uansett. Ingen som tenker tanken at man kan takke nei til et bryllup tydeligvis. Anonymkode: 1e04a...b93 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #27 Del Skrevet 12. februar 2023 Vi ønsket ikke barn i bryllupet vårt, og spesifiserte dette i innbydelsen. Dette respekterte alle, med unntak av exen til mannen min, som MÅTTE komme i kirken (dog var barna hennes inkludert i vielsen)- og hun tok med seg to små (med ny mann). De skreik og bråkte, løp rundt og forstyrret vielsen, som hadde mange personlige momenter for oss. Når bildene kom fra fotografen, var det flere bilder av de barna, enn mine egne. Høres sikkert uproblematisk ut, men det irriterer meg grenseløst! Min dag ble «ødelagt» av en nysgjerrig ex. Det hører med til historien at hun fikk sneket seg inn på festen, og på flere av kakekutte-bildene, står hun først i køen, MED ytterjakke, klar for å forsyne seg av kake, vin og det meste.. Nei, vær streng! Anonymkode: 34d9d...19e 14 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 12. februar 2023 #28 Del Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Enig med deg. Skriv navnet på de som er invitert. Bør ikke kunne misforstås. Vi gjorde det slik selv. INGEN trodde de kunne ha med barnene. Anonymkode: d0474...4ea Men det er ikke alle som skjønner det. Hva med å invitere navngitte personer og skrive noe á la "denne gangen tenkte vi uten barn, håper på forståelse for det, og det kommer andre anledninger med barn senere". 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #29 Del Skrevet 12. februar 2023 Noen er så dramatiske! Snakker om at de som ønsker barnefritt bryllup er barnehatere. Det er jo bare latterlig. Å ønske en voksenfest er ikke det samme som at man hater barn. Skriv bare noe sånt som PS: barn kan gjerne være med under vielsen, men selve festen er bare for voksne. Evt: "festen er bare for de voksne". Anonymkode: db48a...868 18 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #30 Del Skrevet 12. februar 2023 Unntaket pleier jo å være spedbarn som ammes. Anonymkode: cde7e...d01 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #31 Del Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig med deg. Skriv navnet på de som er invitert. Bør ikke kunne misforstås. Vi gjorde det slik selv. INGEN trodde de kunne ha med barnene. Anonymkode: d0474...4ea Det skulle man tro, ja 😅 Men flere som skrev erfaringer i bryllupsgrupper på Facebook at mange ikke skjønte at barna ikke var invitert, til tross for at navnene ikke sto i invitasjonen. Da ble jeg litt stressa selv😂 Og postet et innlegg i Facebook- arrangementet der jeg skrev: "I invitasjonen har vi skrevet navnene på dere som er inviterte, men for å unngå misforståelser ønsker vi å presisere at bryllupet kun er for voksne" Var noen som meldte avbud rett etter det innlegget, så har en teori om at noen trodde barna deres var invitert 🙈 Anonymkode: f3820...f00 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #32 Del Skrevet 12. februar 2023 Dagen og festen er kun for voksne, kan du skrive f.eks Ingenting galt i å ha bryllup uten barn. Anonymkode: 8e688...207 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #33 Del Skrevet 12. februar 2023 Jeg hadde brudesvenn og brudepike i mitt bryllup. Brudesvennen var 4 og brudepiker var 2.5 år. De var også med til fotograf og under middagen. Det gikk så fint. Etter middag ble de hentet av besteforeldre som passet de til dagen etter. Jeg ville latt de som vil ha med barna få lov, men dere kan sette en grense til etter middagen da det kanskje blir mer alkohol og mer fest. Da naboen min giftet seg for mange år siden var barna mine 5 og 7. Naboen hadde en søster på 7 som skulle være brudepike og det ville barna mine se. Vi dro i kirken og barna mine var trollbundet av bruden og brudepiken. Anonymkode: 45e55...b99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #34 Del Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg hadde brudesvenn og brudepike i mitt bryllup. Brudesvennen var 4 og brudepiker var 2.5 år. De var også med til fotograf og under middagen. Det gikk så fint. Etter middag ble de hentet av besteforeldre som passet de til dagen etter. Jeg ville latt de som vil ha med barna få lov, men dere kan sette en grense til etter middagen da det kanskje blir mer alkohol og mer fest. Da naboen min giftet seg for mange år siden var barna mine 5 og 7. Naboen hadde en søster på 7 som skulle være brudepike og det ville barna mine se. Vi dro i kirken og barna mine var trollbundet av bruden og brudepiken. Anonymkode: 45e55...b99 Selvom det gikk fint for deg så kan det hende det ikke blir sånn for ts. Begriper ikke hvorfor folk her inne må dra fram solskinnshistorier, når det ikke har noen ting å si for ts. Anonymkode: e2939...8b0 25 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #35 Del Skrevet 12. februar 2023 Du får skrive navn på de som er invitert, samt at middag og selskap har 18-års aldersgrense. Det kan ikke mistolkes😉 Anonymkode: 70982...459 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #36 Del Skrevet 12. februar 2023 Er det så vanskelig å forstå at man blir bedt i bryllup uten barn? Er det kun voksnes navn som står i invitasjonen, er det kun voksne som er bedt. Anonymkode: 25377...bb5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #37 Del Skrevet 12. februar 2023 Jeg var i bryllup da jeg var åtte - helt nøytralt minne som jeg ikke har noen sentimentale følelser rundt. Anonymkode: ae0cc...753 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #38 Del Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! Poster denne i barn og familie da jeg regner med at jeg får flere relevante svar av folk som har barn selv. Vi skal gifte oss og er i gang med å skrive invitasjoner. Vi skal ha et helt barnefritt bryllup, og hadde i utgangspunktet tenkt at det holdt å kun skrive navnet til de som faktisk er inviterte (altså de voksne) - men har fått noen indikatorer fra venninner om at det enkelt kan misforstås. Jeg vil ikke risikere at noen tror at de kan ha med barn. Så hvordan formulerer man at bryllupet er barnefritt på en pen (men tydelig) måte? Noen tips? Anonymkode: c896a...b34 Hvis dere ikke ønsker barn tilstedet og vil være helt på den sikre siden så må dere si det som det er. At det inviteres til et barnefritt bryllup. Da misoppfattes ingenting. Anonymkode: 33e6c...a9b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #39 Del Skrevet 12. februar 2023 Kanskje dere kan skrive en litt mer uformell invitasjon, og skrive at folk må "sette av datoen og skaffe barnevakt" eller noe sånt? Eventuelt kan dere, om det er ok at folk tar med barna i vielsen, presisere akkurat det. "Barn er velkommen i vielsen", eller "frem til kl 17"? Anonymkode: 1283b...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #40 Del Skrevet 12. februar 2023 Når vi blir bedt i bryllupet tar jeg det som en selvfølge at det er UTEN barn. Da vi giftet oss tenkte jeg ikke på dette en gang. De fleste oppegående skjønner vel at bryllup er uten barn? Anonymkode: 9b786...60e 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå