Gå til innhold

Han mistet foreldreretten - mener eksen svertet ham

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kusinen min mistet faktisk omsorgen for barna sine når hun ble sammen med en mann som hadde blitt fratatt foreldreretten på datteren sin! Det var tom besøksforbud! Barnevernet fikk nyss i hvem hun var sammen med og trappet opp på døren, gav henne valget mellom å være sammen med ham og miste omsorgen for barna eller slå opp med han og få fortsette å ha omsorg for barna. Hun valgte dessverre det første og barna ble flyttet til pappaen sin på fulltid. Hun fikk kun treffe dem med barnevernet tilstede for å hindre at kjæresten fant på noe faenskap… 

Anonymkode: f22f3...64d

Høres faktisk helt rimelig ut i mine øre. Hun velger en mann foran barna sine, det er jo sykt i utgangspunktet. Men her er det kudos til BV som er føre var:)

Anonymkode: e8efe...b92

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han lyver. Man mister ikke foreldreretten uten sterke og gjentakende bevis på at du er farlig/skadelig for barna dine.

Anonymkode: 6e0c0...0a0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Høres faktisk helt rimelig ut i mine øre. Hun velger en mann foran barna sine, det er jo sykt i utgangspunktet. Men her er det kudos til BV som er føre var:)

Anonymkode: e8efe...b92

Jada, det var helt fair og riktig at hun mistet omsorgen! Jeg hilste på fyren en gang og hadde aldri latt mine eventuelle barn vært i nærheten!

Og det var faktisk eksen hans som tipset barnevernet når hun fikk høre at han hadde fått ny kjæreste!

Anonymkode: f22f3...64d

• Liker 2
Skrevet

Mener du at han har mistet foreldreretten eller samværsretten? Det er to forskjellige ting. Det er så og si nesten umulig å miste foreldreretten. Foreldre som, slår, misbruker og voldtar barna sine mister ikke engang foreldreretten. Om de prøver å drepe barnet sitt, så kanskje. 

Det skal mye til å miste retten til samvær også. Voldelige og rusa foreldre får jo samvær, eventuelt med tilsyn. Han må ha utsatt barna sine for heftige ting, og det må ha vært vitner som kan bekrefte dette i retten. Antagelig har det også vært sakkyndige inne i saken og vurdert fars omsorgsevne/samværskompetanse. 

Mitt råd: Hold deg unna denne mannen! 

Anonymkode: 718be...998

• Nyttig 1
Skrevet

Dette er ikke liv laga.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ble kjent med en mann for et halvt år siden, vi har vært litt av og på. En av tingene som gjør at jeg stusser er at han mistet foreldrerett til barnet sitt for noen år siden, men har nylig fått samvær igjen. Han sier han mistet retten fordi eksen han beskyldte ham for vold. Han sier han ble opplært til høy stemmebruk og ta hardt i dem og at han dessverre gjorde det, men han innrømmer det og ville (og har) jobbe med seg selv. Da han innrømmet det benyttet eksen muligheten og beskyldte ham for alt mulig som gjorde at barnevernet trodde på mot og han fikk ikke se barnet på et halvt år. Så fikk han noe mer tilsyn. Han sier eksen sin er fullstendig urimelig… 

Hva skal egentlig til for å miste foreldrerett fullstendig? Jeg har et lite barn selv og vet ikke om jeg skal involvere meg i ham til tross for at han har jobbet med seg selv..

Anonymkode: 281e9...1ef

Jeg skal opplyse deg om et par ting, så en avgjørelse blir enklere for deg. 

1. Hvis en partner utøver vold mot den andre, så er ikke det grunnlag for å miste foreldreretten. Barnet har fortsatt rett på samvær. 

2. Barnevernet bestemmer ikke samvær. Barnevernet har ingen myndighet iht samvær, mister en foreldreretten er det fordi en dommer i en rettssak har vedtatt dette. 

3. Hvis en skal miste foreldreretten må en ha utøvd vold mot barnet, grov omsorgssvikt mot barnet, seksuelle overgrep mot barnet o.l. Man mister ikke foreldreretten pga "krangling" mellom foreldre

Dette er et stort rødt flagg og fullstendig uaktuelt for meg å bli sammen med et slikt menneske, uavhengig grunnlag. Det skal veldig mye til for å miste foreldreretten, og gjør man det - da er man ikke egnet som verken foreldre eller partner. Da mangler man essensielle verdier, personlighet og ferdigheter/egenskaper. At du med barn i tillegg roter med en slik fyr… Nei, I Dont Even… 🚩🚩🚩

Anonymkode: db3be...587

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det gjør mange mødre også !!!

Anonymkode: 47e01...3c5

Det er ikke relevant for denne saken at noen mødre andre steder er voldelige. Hvorfor skal du gidde å ta det opp i en sak som ikke omhandler det teamet? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...