AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #21 Skrevet 11. februar 2023 Det finnes mange fisker i havet, ikke involver deg i en med denne type bagasje om du ikke må... barnet ditt er helt uskyldig opp i dette her, og barndommen kommer bare en gang.. ikke la deg forføre av denne mannen og utsette barnet ditt for en slik risiko. Dessverre så blir man fanget i nettet på denne typen menn.. man venter og venter, forteller seg selv at det sikkert ikke er såååå ille, det var nok eksen sin skyld.. alle kan bli litt sint innimellom.. hun er nok en bitch som utnyttet muligheten.. BÆNG.. han mister besinnelsen med ditt barn... da er det for sent.. skaden er skjedd... traume er påført.. kanskje liv har gått tapt... Ikke utsett barnet ditt for dette sjansespillet. Anonymkode: 2a8d5...15b 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #22 Skrevet 12. februar 2023 Fedre som skylder alt på eksen er ett rødt flagg. At han samtidig innrømmer å ha hevet stemmen og tatt hardt i egne barn er enda større rødt flagg. Hva skjer den dagen han gjør dette mot ditt barn? Dette kan du avverge allerede nå ved å la han gå. Anonymkode: b857c...215 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #23 Skrevet 12. februar 2023 Trenger du virkelig råd i denne forbindelse? Om du vil deg selv godt i livet, avslutter du all kontakt med dette vedkommende. Anonymkode: b47fa...820 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #24 Skrevet 12. februar 2023 Åpne øynene dine nå. Å miste foreldreretten skal MYE til. Eksen min sendte dama og ungen på krisehjem grunnet grov vold. Og hadde voldelig historie med både meg og ekser før. Han beholdt foreldreretten. Anonymkode: 71896...703 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #25 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kjenner dessverre til to saker hvor fedre ha mistet retten pga slike tilfeller - og hvor det har vist seg å kun være oppdiktet fra mor 😕 Min ene venninne var en av dem som lagde drama mot eksen pga samvær, sjalusi og bidrag 😕 Far/menn har ofte ingenting å stille opp med når det kommer til beskyldninger. Anonymkode: 6790f...6f3 Da må du komme med dokumentasjon. For dette tror jeg ingenting på. Anonymkode: 71896...703 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #26 Skrevet 12. februar 2023 Fireflies skrev (10 timer siden): TS skriver i HI at far har ropt og tatt tak i barna. Det gjør mange mødre også !!! Anonymkode: 47e01...3c5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #27 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det gjør mange mødre også !!! Anonymkode: 47e01...3c5 Og relevansen er? Anonymkode: e363e...bb1 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #28 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og relevansen er? Anonymkode: e363e...bb1 At en sak alltid har 3 sider. Anonymkode: 47e01...3c5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #29 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kjenner dessverre til to saker hvor fedre ha mistet retten pga slike tilfeller - og hvor det har vist seg å kun være oppdiktet fra mor 😕 Min ene venninne var en av dem som lagde drama mot eksen pga samvær, sjalusi og bidrag 😕 Far/menn har ofte ingenting å stille opp med når det kommer til beskyldninger. Anonymkode: 6790f...6f3 Litt merkelig at du kjenner til to slike saker. Det å miste foreldreretten er ekstremt sjeldent, og det skal utrolig mye til. Foreldre kan gjøre så utrolig mye ødeleggende for barna uten å miste foreldreretten. Til og med foreldre som har barn i fosterhjem har som regel fortsett foreldrerett. Det å miste samværsrett skal også ekstremt mye til. Det er rettssak, sakkyndig blir satt inn for å vurdere foreldrene, barnas barnehage/skole kommer med uttalelser osv. En slik avgjørelse blir ikke tatt på bakgrunn av hva en forelder sier alene. Så jeg tviler på at det du skriver her er sant. Anonymkode: 258e1...315 10
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #30 Skrevet 12. februar 2023 De aller fleste som har barn i fosterhjem , altså som ikke evner å ha omsorg for barna har fortsatt foreldreretten intakt. Jeg tenker det sier ganske mye i seg selv. Anonymkode: 5ec5d...ad1 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #31 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ble kjent med en mann for et halvt år siden, vi har vært litt av og på. En av tingene som gjør at jeg stusser er at han mistet foreldrerett til barnet sitt for noen år siden, men har nylig fått samvær igjen. Han sier han mistet retten fordi eksen han beskyldte ham for vold. Han sier han ble opplært til høy stemmebruk og ta hardt i dem og at han dessverre gjorde det, men han innrømmer det og ville (og har) jobbe med seg selv. Da han innrømmet det benyttet eksen muligheten og beskyldte ham for alt mulig som gjorde at barnevernet trodde på mot og han fikk ikke se barnet på et halvt år. Så fikk han noe mer tilsyn. Han sier eksen sin er fullstendig urimelig… Hva skal egentlig til for å miste foreldrerett fullstendig? Jeg har et lite barn selv og vet ikke om jeg skal involvere meg i ham til tross for at han har jobbet med seg selv.. Anonymkode: 281e9...1ef Her var det en del ting som skurret. Blander du samvær og foreldreretten? Å bli tatt fra foreldreretten skal enormt mye til og en rettsak med mindre far skriver under. Bv kan ikke hindre samvær, men de kan anbefale mor å ikke sende barnet på samvær. For å få tilsyn til samvær må det enten en rettsak til eller mor må ordne tilsyn. Anonymkode: e6bd5...dbf 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #32 Skrevet 12. februar 2023 Når man har barn må man være veldig forsiktig med nye kjærester. Du kan ikke ta noen sjanser fordi det ikke bare kan ødelegge ditt liv, men også ditt barns liv. Husk at stebarn er mye mer utsatt for vold av steforeldre. Han her har allerede vært voldelig mot egne barn.. Tenk om han skriker og tar barnet ditt hardt i armen. Tenk så redd barnet ville blitt.. Nei, dette er for risikofylt. Anonymkode: 85eb4...048 2
n_97 Skrevet 12. februar 2023 #33 Skrevet 12. februar 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Hva skal egentlig til for å miste foreldrerett fullstendig? Jeg har et lite barn selv og vet ikke om jeg skal involvere meg i ham til tross for at han har jobbet med seg selv.. Anonymkode: 281e9...1ef Fritt etter hukommelsen fra en analyse av 104 (tror jeg) saker hvor en forelder har mistet retten. Det er tre krav som er rettspraksis. Det må være alvorlige forhold ved forelderen, alvorlige forhold ved barnet, og barnet uttrykker tydelig at det ikke vil treffe forelderen. Så å si alle sakene hadde alle tre vilkårene oppfylt. Spør du meg: løp! 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #34 Skrevet 12. februar 2023 Les denne saken, du. https://www.vg.no/spesial/2023/elines-dramatiske-historie/?utm_source=spesial&utm_content=spesial-2023-elines-dramatiske-historie%3Adel4 Anonymkode: 6ce50...e6d
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #35 Skrevet 12. februar 2023 Tenk at det er mange menn som er i ufrivillig sølibat mens sånne som han til og med har klart å mekke en unge Anonymkode: 3afe9...e41
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #36 Skrevet 12. februar 2023 Har ikke du skrevet om denne mannen før? Jeg må spørre igjen: Hva er foreldrerett? Det er ikke noe som heter det i dagens lovverk. Er det samvær? Er det foreldreansvaret? Uansett, så skal det sinnsykt mye til for å miste en (eller begge) av de i retten. Anklager som ikke kan bevises bryr ikke retten seg om. Siden han sier alt er eksen er skyld, så har han tydeligvis ikke lært og bør derfor ikke tas i med en ildtang en gang. Anonymkode: b6d9d...8a2 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #37 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tenk at det er mange menn som er i ufrivillig sølibat mens sånne som han til og med har klart å mekke en unge Anonymkode: 3afe9...e41 Det er fordi dere leter etter noen å pule på og ikke en likeverdig partner. Anonymkode: 71896...703 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #38 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har ikke du skrevet om denne mannen før? Anonymkode: b6d9d...8a2 Nei det har jeg ikke men hvis du har lest om det før så er det kanskje ikke så uvanlig Anonymkode: 281e9...1ef
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #39 Skrevet 12. februar 2023 Kusinen min mistet faktisk omsorgen for barna sine når hun ble sammen med en mann som hadde blitt fratatt foreldreretten på datteren sin! Det var tom besøksforbud! Barnevernet fikk nyss i hvem hun var sammen med og trappet opp på døren, gav henne valget mellom å være sammen med ham og miste omsorgen for barna eller slå opp med han og få fortsette å ha omsorg for barna. Hun valgte dessverre det første og barna ble flyttet til pappaen sin på fulltid. Hun fikk kun treffe dem med barnevernet tilstede for å hindre at kjæresten fant på noe faenskap… Anonymkode: f22f3...64d
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #40 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvorfor det?? Kjenner to tilfeller hvor menn er utsatt for dette, uten at det var riktig….. Det finnes mange syke kvinner der ute også, dessverre….! Jeg vet!!! Anonymkode: 6790f...6f3 Mulig det, men jeg hadde ALDRI tatt den sjangsen. Anonymkode: 20b46...585
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå