Gå til innhold

Han mistet foreldreretten - mener eksen svertet ham

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble kjent med en mann for et halvt år siden, vi har vært litt av og på. En av tingene som gjør at jeg stusser er at han mistet foreldrerett til barnet sitt for noen år siden, men har nylig fått samvær igjen. Han sier han mistet retten fordi eksen han beskyldte ham for vold. Han sier han ble opplært til høy stemmebruk og ta hardt i dem og at han dessverre gjorde det, men han innrømmer det og ville (og har) jobbe med seg selv. Da han innrømmet det benyttet eksen muligheten og beskyldte ham for alt mulig som gjorde at barnevernet trodde på mot og han fikk ikke se barnet på et halvt år. Så fikk han noe mer tilsyn. Han sier eksen sin er fullstendig urimelig… 

Hva skal egentlig til for å miste foreldrerett fullstendig? Jeg har et lite barn selv og vet ikke om jeg skal involvere meg i ham til tross for at han har jobbet med seg selv..

Anonymkode: 281e9...1ef

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva skal egentlig til for å miste foreldrerett fullstendig? Jeg har et lite barn selv og vet ikke om jeg skal involvere meg i ham til tross for at han har jobbet med seg selv..

Rødt lys! Gå din vei før det er for sent!

Anonymkode: f22f3...64d

• Liker 32
  • Nyttig 8
Skrevet

Hoi hoi, LØP. Det skal MYE til for å miste samvær og foreldrerett. Hold han svært langt unna ungen din, det blir ihvertfall IKKE bedre for stebarn om han velger å være voldsom med de han har selv...

Anonymkode: 08413...c3e

• Liker 26
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ble kjent med en mann for et halvt år siden, vi har vært litt av og på. En av tingene som gjør at jeg stusser er at han mistet foreldrerett til barnet sitt for noen år siden, men har nylig fått samvær igjen. Han sier han mistet retten fordi eksen han beskyldte ham for vold. Han sier han ble opplært til høy stemmebruk og ta hardt i dem og at han dessverre gjorde det, men han innrømmer det og ville (og har) jobbe med seg selv. Da han innrømmet det benyttet eksen muligheten og beskyldte ham for alt mulig som gjorde at barnevernet trodde på mot og han fikk ikke se barnet på et halvt år. Så fikk han noe mer tilsyn. Han sier eksen sin er fullstendig urimelig… 

Du skriver i første avsnitt en ting som gjør at man mister foreldreretten helt. Det er ikke kun høyt stemmebruk innvolert da (uavhenig så vil konstakt skriking være psykisk vold også).

• Liker 10
Skrevet

Jeg hadde ikke satset på en slik mann. Du risikerer ikke helsa til ungen din, den skal komme før alt annet.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Kjære deg, ikke utsett barnet ditt for denne risikoen. Vær så snill

Anonymkode: db769...ad8

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Det skal MYE til for å miste foreldreretten helt. 

MYE! Denne mannen er søppel. Dump han. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Aldri aldri aldri sats på en mann som skylder alt på eksen.

Og når det attpåtil er barn involvert.

Run forrest, ruuuuun!! 

Anonymkode: e163a...7ba

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Han mistet foreldreretten? Faren til datteren min misbrukte henne seksuelt, men mistet ikke foreldreretten av den grunn. Han har riktignok ikke noe samvær, da.

Anonymkode: 258e1...315

• Liker 7
Skrevet

Det er mange røde lamper som lyser her.

Åpenbart skal det mye til for å miste foreldreretten og samvær med egne barn.

Men tenk litt over det han sier med at han er lært opp til å snakke høyt og ta hardt i de. Åpenbart bortforklaring og å skyve ansvaret over på andre. Er han ikke voksen og kan ta ansvar for egne handlinger? Hva skjer neste gang han gjør som ikke er hans ansvar?

For eks at ungen, eller du, gjorde han sint så han slo? Ikke hans ansvar det....

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Han sier han ble opplært til høy stemmebruk og ta hardt i dem og at han dessverre gjorde det

Så han bedrev både psykisk og fysisk vold mot egne barn og du ønsker å sette ditt barn i risiko for å oppleve det samme?

Ærlig talt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Rødt lys! Gå din vei før det er for sent!

Hvorfor det?? Kjenner to tilfeller hvor menn er utsatt for dette, uten at det var riktig….. Det finnes mange syke kvinner der ute også, dessverre….! Jeg vet!!! 

Anonymkode: 6790f...6f3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor det?? Kjenner to tilfeller hvor menn er utsatt for dette, uten at det var riktig….. Det finnes mange syke kvinner der ute også, dessverre….! Jeg vet!!! 

Fordi ts vet nok bare hans side av saken, og det er bedre å være på den sikre siden enn ikke!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har et lite barn selv og vet ikke om jeg skal involvere meg i ham til tross for at han har jobbet med seg selv..

Gud hjelpes - det er godt du har oss!

Nei, du skal ikke involvere deg med han. Punktum. Utropstegn.

Hører du?

Anonymkode: 58557...0cf

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Mamajune11 skrev (5 minutter siden):

Det skal MYE til for å miste foreldreretten helt. 

MYE! Denne mannen er søppel. Dump han. 

Kjenner dessverre til to saker hvor fedre ha mistet retten pga slike tilfeller - og hvor det har vist seg å kun være oppdiktet fra mor 😕 Min ene venninne var en av dem som lagde drama mot eksen pga samvær, sjalusi og bidrag 😕 Far/menn har ofte ingenting å stille opp med når det kommer til beskyldninger.

Skrevet

Ikke bli noe mer enn særboer med denne mannen. Vær bare sammen med ham når du ikke har barnet ditt. 

Skulle han noensinne være voldelig mot deg, så avbryt forholdet øyeblikkelig.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

TS skriver i HI at far har ropt og tatt tak i barna.

• Liker 6
Skrevet

Han innrømmer for deg at han har hevet stemmen og tatt tak i mor & barn. Det er svært stor sjanse for at han bagatelliserer egne handlinger (vi prøver jo alle å vise oss fra beste side).

Så, du vet fra ham selv at han i beste fall har sinneproblemer. I verste fall er han psykisk og fysisk voldelig. Han er altså å regne som en 'risiko' uansett om man tenker det beste eller verste om han. 

Vi er alle fri til å ta risikofylte valg her i livet, men du har et lite barn, og det betyr at du må sette barnet foran deg selv. Er ditt behov for å fortsette å date en mann som har innrømmet at han har et sinneproblem, viktigere enn ditt barns sikkerhet og velvære? Nei, det er det ikke. Kanskje har han forandret seg, kanskje ikke, men det er ikke en risiko du bør ta, for konsekvensene (om han ikke har forandret seg) kan ødelegge barnet ditt for resten av livet. 

Du kan ikke gjøre som du vil når du har et lite barn. Du kan ikke ta risikoer når du har et lite barn. Barnet kommer først, alltid. 

Avslutt med denne mannen. 

Anonymkode: 2699c...91f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men her sier jo far at han har skreket høyt til barna, og tatt hardt tak i de. Men legger skylden for det på andre. Altså da kan man jo lure på hva annet han har gjort og. Og uansett er det han har gjort, overhodet ikke greit. 

Og TS, ønsker du virkelig å utsette ditt eget barn for det?

Anonymkode: 6f99b...438

• Liker 2
Skrevet

Be om å få lese dommen fra tingretten/lagmannsretten (om han anket) 

Anonymkode: 76fd9...b22

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...