Gå til innhold

Klar positiv test etter vanlig mens! Andre som har opplevd det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk mens 5.februar, kom to dager senere enn jeg trodde. Mulig jeg hadde eggløsning noe senere enn jeg trodde (selv om jeg testet). Tok en gtest 3.februar som var negativ, kunne muligens ane en skyggestrek men tenkte på det som innbilning. 

I går var jeg på CD6, og kjente murringer som ved eggløsning. Så tok en eltest, den ble knallpositiv omtrent med en gang. Siden det var ekstremt tidlig, og jeg har lest at eltest kan slå ut på hcg, tok jeg også en gtest. Den var tydelig positiv. Ikke veldig sterk, men positiv.

Jeg er jo helt fortvilet nå, og aner ikke hva som skjer med kroppen min.

Tenker at det kanskje er en veldig tidlig SA eller sen kjemisk? Eller en exu?

Skal til gynekolog på mandag, og vet at det ikke er noe jeg kan gjøre fra eller til for å finne ut av dette før den tid. Men, tenker på det konstant, og lurer på om noen her har opplevd lignende, og hva det kom av? Gikk det bra eller dårlig?

Tenker jo også at noe sikkert er feil med fosteret (kromosomfeil ?) siden jeg har blødd en vanlig mens med mye blødning(inkludert flere koagler som er normalt for meg).

Blødde i forrige svangerskap også, som endte med en SA i uke 8. Hadde da sett blodansamling/hematom nederst i livmoren. 

Takknemlig for eventuelle innspill og erfaringer. ❤️

Anonymkode: b40db...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å legge ved bilde av gtest. Ser at den virker svak til å være nesten tre uker dpo…..

881E55A4-C1BC-4732-B885-65907837A502.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan gjøre nå er vel å ikke drikke, røyke, snuse etc - som om du hadde vært gravid, ta folat, og så snakker du med legen på mandag? UL vil ikke vise noe så tidlig, men du kan sikkert ta en blodhcg og se om den stiger. Mange muligheter, festeblødning, SA, men umulig å si over internett.. Lykke til 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeleneHS skrev (18 minutter siden):

Det du kan gjøre nå er vel å ikke drikke, røyke, snuse etc - som om du hadde vært gravid, ta folat, og så snakker du med legen på mandag? UL vil ikke vise noe så tidlig, men du kan sikkert ta en blodhcg og se om den stiger. Mange muligheter, festeblødning, SA, men umulig å si over internett.. Lykke til 🤗

Takk. Håper han kan se noe på UL i alle fall, om det er mulig å se om det er exu f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever akkurat det samme nå!!

Fikk positiv EL-test 15.januar og begynte å blø 26.januar, hadde negativ graviditetstest også, så var jo sikker på at det var mens.

I går fikk jeg så sinnsykt positive EL-tester som jeg aldri har opplevd før, så tok derfor en graviditetstest også. Den var veldig positiv og fikk 3+ på digital. Skjønner ingenting😅 Har fått tidlig UL neste fredag bare for å se om jeg faktisk er gravid, for det klarer jeg ikke helt å tro på nå🙈

Anonymkode: 55792...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg opplever akkurat det samme nå!!

Fikk positiv EL-test 15.januar og begynte å blø 26.januar, hadde negativ graviditetstest også, så var jo sikker på at det var mens.

I går fikk jeg så sinnsykt positive EL-tester som jeg aldri har opplevd før, så tok derfor en graviditetstest også. Den var veldig positiv og fikk 3+ på digital. Skjønner ingenting😅 Har fått tidlig UL neste fredag bare for å se om jeg faktisk er gravid, for det klarer jeg ikke helt å tro på nå🙈

Oi, skremmende at vi opplever noe så likt. Hadde du en normal mens? Jeg har googlet masse, men de fleste jeg leser om har blødd men ikke nødvendigvis like mye eller lenge som en vanlig mens. Jeg hadde en helt normal mens, masse blødninger. Klarer ikke å forestille meg at noe foster kan ha overlevd dette.

Jeg har ikke digitale tester, men kjøpte noen nye strimmeltester. Tenker det ikke er noe poeng i at en ny før kanskje i morgen eller mandag. Dobler eller halverer ikke hcg seg hver 48.time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var det! 
Den var ganske normal, men blødde kanskje bittelitt mindre nå når jeg ser tilbake. Men det var ikke noe jeg tenkte over der og da. Varte vel i 5 dager tror jeg. 

Pratet med gynekolog på telefon i går og han sa jeg ikke skulle bekymre meg for det. Vanskelig å la være kjenner jeg. Har i tillegg ingen symptomer på graviditet, så for meg er dette litt fjernt. Har du noen symptomer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, det var det! 
Den var ganske normal, men blødde kanskje bittelitt mindre nå når jeg ser tilbake. Men det var ikke noe jeg tenkte over der og da. Varte vel i 5 dager tror jeg. 

Pratet med gynekolog på telefon i går og han sa jeg ikke skulle bekymre meg for det. Vanskelig å la være kjenner jeg. Har i tillegg ingen symptomer på graviditet, så for meg er dette litt fjernt. Har du noen symptomer? 

Min varte også i fem dager, men ikke noe mindre blødning enn vanlig. Dag 6 spottet jeg, som er uvanlig for meg. Pleier ikke å spotte før eller etter mensen. Spotter i dag også, dag 7 i syklus.

Men hvorfor mente gynekologen at du ikke skal bekymre deg? Mente hun det var en vanlig SA på gang, eller at det går bra?

Har ikke egentlig symptomer, men har ikke pleid å få det så tidlig før heller. Men når jeg kjenner etter, er det litt murring på begge sider (eggstokkene?), og har hatt litt halsbrann og følt meg trøtt (men har tenkt det er fordi jeg har sovet for lite noen netter).

Har du symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv en ny test om en uke :) det kan være en tidlig abort men det kan også være en uskyldig hormonell blødning,

da jeg ventet mitt andre barn så fikk jeg mensen til ca normal tid. Blødde bare 1 dag istedenfor 4, men tenkte ikke mer på det. Derfor ventet jeg ikke mensen igjen før 4-5 uker senere. Da var jeg enormt trøtt og følte meg veldig slapp. Fikk ingen mens da så jeg testet og var gravid. På ultralyd viste det at jeg hadde blitt gravid to uker før den korte mensen og var allerede 8-9 fullgåtte uker før jeg fant ut jeg var gravid. Svangerskapet forløp normalt, ikke mer blod og barnet var friskt og født til termin. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk jo kjempesterke tester ganske lenge etter blødningen (som er stigende) og jeg opplevde ingen smerter, så spontanabort var det nok ikke. Har opplevd 5 av dem tidligere, så rimelig sikker på at det ikke var det. Det virket på gynekologen som det var ganske vanlig med blødning tidlig i svangerskapet. Og at jeg ikke skulle bekymre meg før vi fikk sjekket med ultralyd.

Sånn som jeg har fortsått det er ganske mange som opplever en slags hormonell blødning ca til samme tid som mens egentlig skal komme. Så mulig det er det?  🤷🏻‍♀️ Veldig merkelig er det uansett syns jeg. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (3 minutter siden):

Prøv en ny test om en uke :) det kan være en tidlig abort men det kan også være en uskyldig hormonell blødning,

da jeg ventet mitt andre barn så fikk jeg mensen til ca normal tid. Blødde bare 1 dag istedenfor 4, men tenkte ikke mer på det. Derfor ventet jeg ikke mensen igjen før 4-5 uker senere. Da var jeg enormt trøtt og følte meg veldig slapp. Fikk ingen mens da så jeg testet og var gravid. På ultralyd viste det at jeg hadde blitt gravid to uker før den korte mensen og var allerede 8-9 fullgåtte uker før jeg fant ut jeg var gravid. Svangerskapet forløp normalt, ikke mer blod og barnet var friskt og født til termin. 

Takk for oppmuntrende svar. :)

Dessverre var dette mer enn en unormalt liten mens, men en 100% vanlig mens for meg med både rennende mørkerødt blod og klumper (sorry for detaljene) på dag 2 og 3. Spotter fremdeles nå, på dag 7 av syklus, noe jeg ikke pleier etter mensen er ferdig.

Er egentlig mest livredd for at dette er en exu og at jeg kanskje må fjerne en eggleder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente at graviditetstestene er stigende, ikke blødningen 😅  ble litt dårlig formulert

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mente at graviditetstestene er stigende, ikke blødningen 😅  ble litt dårlig formulert

Det høres bra ut for deg, håper alt går bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg fikk jo kjempesterke tester ganske lenge etter blødningen (som er stigende) og jeg opplevde ingen smerter, så spontanabort var det nok ikke. Har opplevd 5 av dem tidligere, så rimelig sikker på at det ikke var det. Det virket på gynekologen som det var ganske vanlig med blødning tidlig i svangerskapet. Og at jeg ikke skulle bekymre meg før vi fikk sjekket med ultralyd.

Sånn som jeg har fortsått det er ganske mange som opplever en slags hormonell blødning ca til samme tid som mens egentlig skal komme. Så mulig det er det?  🤷🏻‍♀️ Veldig merkelig er det uansett syns jeg. 

Så du fortalte henne at du har hatt blødninger tilsvarende en vanlig mens, og det mente hun var ganske vanlig? Jeg er livredd for exu, men når jeg googler kommer det jo opp veldig ulike ting. Både at blødninger er vanlig ved exu, og så andre kilder som sier at man blør lite eller ingenting. Forvirret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fortalte det. Men mulig han bare ville roe meg ned frem til ultralyden da.

Jeg kjenner det også i eggstokkene. Kjennes ut som de er helt stinne.. så er mest redd for eggstokkreft eller noe jeg. Det kan gi positiv graviditetstest. Tidenes pessimist her nå, men er bare så fjernt at jeg kan være gravid nå 🙈 

Krysser fingrene for at vi begge er under kategorien hormonell blødning da🤞🏼😊 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, fortalte det. Men mulig han bare ville roe meg ned frem til ultralyden da.

Jeg kjenner det også i eggstokkene. Kjennes ut som de er helt stinne.. så er mest redd for eggstokkreft eller noe jeg. Det kan gi positiv graviditetstest. Tidenes pessimist her nå, men er bare så fjernt at jeg kan være gravid nå 🙈 

Krysser fingrene for at vi begge er under kategorien hormonell blødning da🤞🏼😊 

Det er virkelig ikke noe koselig dette. Vi har jo prøvd siden oktober, etter en SA med store blødninger i juli. Hadde håpet å unngå noe lignende enda en gang.

Kan egentlig hormonell blødning være så stor som en mens?

Ja, håper på det beste for oss begge. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To dager siden jeg testet, så tok en ny nå og den er jo mye svakere. Betyr det at dette var en kjemisk graviditet?

Hvor lenge kan det ta før testen blir negativ og eggløsning kommer? Fortvilet over alt dette, og håper jeg ikke går glipp en eggløsning. 

0305C5F8-7001-4F81-A6EE-1FB8D644C3C2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var gravid ja, men fikk konstatert MA på ultralyd i uke 7.  😔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...