Gå til innhold

80% av dere på kvinneguiden=🤢🥴😬

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er mennesker på kvinneguiden så ekkel? 🤮Spør man om noe er 80% av kommentarene ute etter å "ta" folk.. 😬

Det er så mange svar som er tatt helt ut av kontekst, uten å ha noe med spørsmålet som blir stilt.😮💨

Spør man spørsmål om smertestillende blir man anklaget for å være narkoman🤔 Har man innrømmet å ha gjort noe galt, må du forvente å få lange uinteressante og irrelevante svar om hvor forferdelig du er hvordan du fortjener alt vondt🤨 

Nå er det jo alltid noen slike på sosiale medier, men dette er et sted hvor vi skal hjelpe hverandre. Ikke trakke hverandre ned for å stille et spørsmål? Hva feiler folk her inne😦

Takk til dere få, som leser spørsmålet ordentlig og faktisk svarer på det som blir stilt 🥰🙏🤩😘👍

Anonymkode: cc07d...85b

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig med deg. Er mye negativt dessverre.  Ikke den plassen man får mest støtte eller forståelse.  

Vi er en rar rase🥵🥺

Det virker så lett å rakke ned på folk og akk så vanskelig å være god. 

Anonymkode: f4f6e...dd0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen her inne som er veldig "på" å skulle tråkke på ts, gjerne en ts som er i en vanskelig og sårbar situasjon. Jeg aner ikke om det er de samme folkene, eller om det er mange som holder på slik, men enkelte ganger blir jeg nesten målløs. Hva folk kan skrive/si til andre er helt hinsides noen ganger. 

Anonymkode: 2ad9a...f52

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre slik internett har blitt. Et ugjenkallelig ekkokammer for alt folk ikke tørr å si i det virkelige liv. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok litt med at mange brukere anser dette som sin private lekeplass og kjenner behovet for å rakke ned på andres meninger fordi de kan hende føler utilstrekkelighet i virkeligheten rundt egen hverdag. Jeg tror dessuten at moddene kanskje har latt det bøi litt vel høy takhøyde. Velger stort sett å skrive som AB siden man risikerer å bli forfulgt om man mener noe en annen bruker ikke aksepterer.

Anonymkode: c9eb8...9b6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok helst det at folk er lei av Tuppen og Lillemorklubber, der alt bare er kozemoze og telletråder og hyggelig påtatt pjatt.

Anonymkode: 47afb...ea6

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært her hver eneste dag i to uker og ser ikke mye av det? Syns folk svarer greit her jeg, med få unntak. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever det ikke som at det er 80 prosent som er slik, da ville ikke dette forumet vært så levende som det er.

Det er mange oppegående, hyggelige og saklige brukere her, men så er det de som av en eller annen grunn har behov for å være ufyselige mot andre. Da gjelder det at gode brukere trår til og sier fra, eventuelt rapporterer.

Så er det også slik at jeg noen ganger opplever at TS kun er opptatt av å få de svarene hun/han ønsker seg, alle andre blir ignorert, uansett hvor saklig man er. Noen er litt vel sarte etter mitt syn, de tåler veldig lite. Selvsagt skal de ikke tåle usakligheter og hets, men når man spør andre må man tåle å høre ulike meninger så lenge de blir fremsatt på en saklig måte. Det skal ikke være kun "kosemose"-kommentarer, da blir det ingen god diskusjon.

Er så glad for at i også har brukere som ser det humoristiske i en situasjon, ler ofte godt av morsomme kommentarer og tenker at jeg gjerne skulle visst hvem brukeren er. Humor er verdifullt, så lenge det ikke handler om å henge ut noen.

Anonymkode: cb4cd...b11

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er så ille, jeg synes derimot enkelte er veldig lite hardhuda her inne. 

Jeg liker å si i mot da folk begynner å dulle inn TS. Typisk i disse "han kjøper ikke blomster, er han glad i meg?", eller "han inviterte meg på kaffe, betyr det at han er interessert?" trådene, kan jeg være ganske direkte på at "det vet bare han", men da blir man slaktet fordi man ikke er med på å tolke en fyr vi har lest ca 2-3 setninger om fra TS sitt perspektiv. 

Tilsvarende i "hvilken diett er best", eller "sunn snacks" trådene. Der den ene etter den andre må fortelle hva som funker "hver gang de slanker seg" (the irony), og man påpeker det åpenbare i at det ikke fungerer. 

Og så har du "Hvordan sparte du til bolig" tråder, der man fortsatt vil ha abonnement på Sats, spotify, og leie sentralt mens man sparer 🙄 Så kommer svar på svar som viser til at alle som har kjøpt har flaks, og pappapenger. 

Og slik kunne jeg fortsatt, om sarte TSer og dille-klubben som svarer. 

Anonymkode: c6184...8e5

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg.

Det er trist å se at de må rakke ned på andre.

Jeg kan sikkert være veldig direkte noen ganger, men jeg har ikke som hensikt å være spydig mot noen. Det syns jeg ikke noe om.

Ønsker deg en fin dag, trådstarter❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Jeg posta en gang noe i sørgetråden etter å ha mista en svært nær på en brutal måte. Var nok fortsatt i sjokkfasen og kom til skade for å skrive noe som kunne tolkes som galgenhumor inni ene avsnittet. Så en lang post om noe helt grusomt, der jeg søkte trøstende ord og støtte, endte med en haug med kommentarer om «det stikker tydeligvis ikke særlig dypt», «så fæl du er», «kanskje like greit vedkommende slapp unna deg», og slikt. 

Var helt grusomt!!! Har ikke rørt sørgetråden siden, og etter det har jeg posta alt som anonym, om jeg så bare skal svare på hva jeg spiste til frokost. 

Anonymkode: 32340...b5b

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser din egen overskrift og tolker emojiene, TS, hvilken kategori vil du plassere deg selv i?

Endret av Snok1
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor er mennesker på kvinneguiden så ekkel? 🤮Spør man om noe er 80% av kommentarene ute etter å "ta" folk.. 😬

Det er så mange svar som er tatt helt ut av kontekst, uten å ha noe med spørsmålet som blir stilt.😮💨

Spør man spørsmål om smertestillende blir man anklaget for å være narkoman🤔 Har man innrømmet å ha gjort noe galt, må du forvente å få lange uinteressante og irrelevante svar om hvor forferdelig du er hvordan du fortjener alt vondt🤨 

Nå er det jo alltid noen slike på sosiale medier, men dette er et sted hvor vi skal hjelpe hverandre. Ikke trakke hverandre ned for å stille et spørsmål? Hva feiler folk her inne😦

Takk til dere få, som leser spørsmålet ordentlig og faktisk svarer på det som blir stilt 🥰🙏🤩😘👍

Anonymkode: cc07d...85b

Det her en må sile ut svarene .. de som er negative og skriver anonymt er ikke verd å lese eller svare. Bare overse. De som genuint kommer med gode råd uten å være nedlatende er de du skal fokusere på og svare. Resten er bare trash som antagelig er høy på seg selv og får ett eller annen god følelse når de har fått trøkt noen lenger ned i en sårbar situasjon. Slik jeg ser det i hvertfall

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig,ts. Mesteparten av møkka av befolkningen sitter inne på nett for å spy sine bedritne meninger og dårlige holdninger. Sånn har det dessverre blitt. De som er vanlig empatiske og oppegående mennesker orker ikke tanken på å befinne seg på et sånt forum.

Anonymkode: 4f34e...264

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig,ts. Mesteparten av møkka av befolkningen sitter inne på nett for å spy sine bedritne meninger og dårlige holdninger. Sånn har det dessverre blitt. De som er vanlig empatiske og oppegående mennesker orker ikke tanken på å befinne seg på et sånt forum.

Godt du har selvinnsikt 😂

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn vi blir oppdratt av kulturen, for å si det sånn. Våre mer primitive sider som er emosjonelle, fordømmende og korttenkende blir forsterket, mens de analytiske og rasjonelle delene blir undertrykt. Det er mange sammensatte grunner til at det blir sånn. Sosiale medier med likes, der folk leser korte setninger/ små avsnitt og liker, mens lengre innlegg som kan være mer analytiske og kjedelige/ vanskelige/ kompliserte sette seg inn i blir ignorert. Det gir en feedback syklus der man merker belønning for kortere "dummere" meninger og skriver nettopp flere av disse.

Man får også mer respons ved å bruke disse teknikkene der man skal "ta" folk. Det er lettere få folk til å være enig dersom man kan vri på problemstillingen og peke ut feil og dømme de feilene. Selv om problemstillingen kan være mer nyansert og komplisert enn det den blir fremstilt som.

Det blir også dannet raskere ekkokamre og polarisering på forum. Der meninger kan bli mer ekstreme enn de ville blitt ansikt til ansikt.

Endret av Bieter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Godt du har selvinnsikt 😂

Jeg skrev ikke at jeg er noe bedre enn andre, gjorde jeg vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er enig med deg. Er mye negativt dessverre.  Ikke den plassen man får mest støtte eller forståelse.  

Vi er en rar rase🥵🥺

Det virker så lett å rakke ned på folk og akk så vanskelig å være god. 

Anonymkode: f4f6e...dd0

Art, ikke rase.

Haha, sorry. Bare måtte pga trådens tema :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg skrev ikke at jeg er noe bedre enn andre, gjorde jeg vel?

Og jeg skrev at du hadde selvinnsikt, ikke noe annet?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller si at 5% er lite hyggelige, men negative tilbakemeldinger gir mye større inntrykk hos oss enn de nøytrale og positive. Noen er mer sensitive for negative tilbakemeldinger og det vil faktisk også komme an på eget humør om man oppfatter en beskjed som positiv, negativ eller nøytral. Da kan det kanskje kjennes slik ut, at 80% var mot en, men egentlig var det bare et par stykker.

Anonymkode: fab10...d0d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...