Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Monika100 skrev (23 timer siden):

Jeg har bodd i kollektiv siden oktober,  og jeg har hatt vors her ett par ganger, og noen av folka jeg har hatt over har gått inn på rommene til de andre. Jeg viste det hadde skjedd en gang, men det viser seg at det har skjedd gjentatte ganger. 

Dette er selfølgelig ikke greit. Ingen av dem folka er velkommen igjen, og jeg ser at jeg burde hatt bedre kontroll. 

Men huseier ringte og ga meg skriftlig advarsel om at jeg kun kunne bo der om jeg ikke har en eneste person på besøk på minst 6 mnd. Selv synes jeg dette er drøyt, da det er stor forskjell på å ha en veninne over og å ha vors hvor man drikker. Ikke minst at jeg ikke har fått advarsel om dette før. 

Har også fått klage om at jeg ikke har fulgt turnus vaskelistene og jeg innrømmer at jeg har vært dårlig på dette. Men er dette virkelig grunnlag nokk for å kaste meg ut?

Føler ingen av folka her liker meg da dem går rett til huseier og ikke prøver å snakke med meg. Jeg viste ikke at det hadde skjedd engang. Hater å være hjemme og føler meg fanget siden oppsigelsen er på 3 måneder, og føler meg liksom alene fordi jeg ikke kan ha venner her og huseier sa at dem jeg bor med beskriver meg som uhyggelig, selv om dem aldri prøver å snakke til meg engang.

Skal jeg bare suck it up i 3måneder, eller er dette drøyt/dårlig gjort? Ingen andre har fått denne advarselen selv om gjestene deres har gjort akkurat det samme.

Du bor i kollektiv, og da skal man overholde satte regler og rutiner i kollektivet. Huseier er en som virkelig bryr seg om leietakerne sine, og med all sannynelighet har dine roommates klagd på deg. Advarsel han gir er 100% berettiget og lovlig. Han kan dog ikke bestemme det angående besøk, du skal selvfølgelig få ha en venninne på besøk, men du høres over snittet umoden ut - og har svært lite respekt for folk rundt deg. Kanskje du skulle vurdert å bo alene, siden dette er så vanskelig for deg. 

Anonymkode: 8826f...2e6

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...