Gjest Monika100 Skrevet 10. februar 2023 #21 Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men nå har du jo fått et veldig enkelt spørsmål: Har vennene til dine medboere vært og rotet inne på ditt eller andres rom? For meg hadde det vært dråpen som fikk begeret til å flyte over. Hvis ikke så har ikke ALLE forbrutt seg mot vanlig skikk og bruk. Den vaskelista er jo bare nok en irritasjon, uavhengig av om andre har slækket... Anonymkode: 2c1de...8d0 Er jo det jeg sier. Gjestene til dem jeg bor med har også gått inn på rommene til dem andre. Jeg vet ikke om gjestene mine bare opnet feil dør eller om dem faktisk gikk inn å rotet i tingene deres. Det har skjedd flere ganger med mine gjester så 100% greit at jeg ikke kan ha vors igjen. jeg synes det er sårende hvordan dem kaller meg uhyggelig når dem ikke kjenner meg. Jeg flytta inn sist i kollektiver og alle var close før jeg kom inn. Det er alltid jeg som må starte samtaler om vi snakker. Ellers sier jeg alltid "hei" og "god morgen" osv, og jeg har ikke skjønt at dem har hatt et så stort prøblem med meg før nå JA det er ting som vaskingen som helt sikkert har irritert dem, og jeg ser den. Synes fortsatt ikke det er greit å la vere å snakke med meg. Etter jeg fikk til tilbakemeldingen skrev jeg en unnskyldning til alle i kollektivet men eneste jeg fikk tilbake var "❤" fra noen av dem.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #22 Skrevet 10. februar 2023 Du har driti deg ut, men det er nok ikke det eneste problemet. At de kaller deg uhyggelig, vil jeg påstå sier mer om dem enn om deg. Og ja, de burde sagt til deg aller først at du bør holde styr på gjestene dine, ikke løpt bak ryggen din og sladret til utleier. Har deres gjester gjort akkurat det samme, altså gått inn på andres rom? Monika100 skrev (1 time siden): Ingen andre har fått denne advarselen selv om gjestene deres har gjort akkurat det samme. Anonymkode: 25f3e...6db
Gjest Monika100 Skrevet 10. februar 2023 #23 Skrevet 10. februar 2023 Okidokisjokioki skrev (8 minutter siden): Det handler nok ikke kun om at du har brutt reglene, ikke tatt ansvar for dine handlinger (du fortsetter å unnskylde, skylde på andre o.l.), men en personlighetsklinsj. Ikke alle passer til å bo sammen, og det må være greit. Har du ignorert alle gangene jeg har skrevet at jeg ser mine feil? Jeg har skrevet klart at jeg er enig i at det som har skjedd fra min side ikke er greit. Det betyr ikke at alt dem gjør er greit heller? Jeg skyller ikke på dem andre. Er selfølgelig min skyld. Problemet mitt er hvordan dem ikke har sakt noe/sakt at vorsene er greit når dem helt klart har en annen mening. Jeg trodde alt var good også pluttselig får jeg den meldinga
Gjest Monika100 Skrevet 10. februar 2023 #24 Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du har driti deg ut, men det er nok ikke det eneste problemet. At de kaller deg uhyggelig, vil jeg påstå sier mer om dem enn om deg. Og ja, de burde sagt til deg aller først at du bør holde styr på gjestene dine, ikke løpt bak ryggen din og sladret til utleier. Har deres gjester gjort akkurat det samme, altså gått inn på andres rom? Anonymkode: 25f3e...6db Ja. Men mine har gjort det flere🙁
Gjest Monika100 Skrevet 10. februar 2023 #25 Skrevet 10. februar 2023 Men uansett hvor kjipt jeg synest det er lurer jeg egentlig bare på om det er lov å nekte meg å ha venner på besøk. Selfølgelig vil jeg ikke ha vors/invitere dem igjen. Alt jeg ønsker er å kunne ha en veninne eller to på besøk. Huseier sa klart at jeg ikke kunne ha noen som helst på minst 6mnd! Blir jo basically tvingt til å flytte da for det går jo ikke. Kommer til å bli så ensom
Gjest CatPerson123 Skrevet 10. februar 2023 #26 Skrevet 10. februar 2023 Monika100 skrev (8 minutter siden): Har du ignorert alle gangene jeg har skrevet at jeg ser mine feil? Jeg har skrevet klart at jeg er enig i at det som har skjedd fra min side ikke er greit. Det betyr ikke at alt dem gjør er greit heller? Jeg skyller ikke på dem andre. Er selfølgelig min skyld. Problemet mitt er hvordan dem ikke har sakt noe/sakt at vorsene er greit når dem helt klart har en annen mening. Jeg trodde alt var good også pluttselig får jeg den meldinga Jeg skjønner det godt! Høres ikke ut som at du synes de andre er så hyggelige, kanskje ikke noe vits i at du fortsetter å bo der, da? Uansett om du blir kasta ut eller ikke. Du ser ut som du skylder en del på andre, kanskje det er grunnen. Deres feil også, men du må også forandre hvordan du oppfører deg der tydeligvis.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #27 Skrevet 10. februar 2023 Monika100 skrev (1 minutt siden): Men uansett hvor kjipt jeg synest det er lurer jeg egentlig bare på om det er lov å nekte meg å ha venner på besøk. Selfølgelig vil jeg ikke ha vors/invitere dem igjen. Alt jeg ønsker er å kunne ha en veninne eller to på besøk. Huseier sa klart at jeg ikke kunne ha noen som helst på minst 6mnd! Blir jo basically tvingt til å flytte da for det går jo ikke. Kommer til å bli så ensom Kan ikke du heller besøke vennene dine der de bor? Eller møtes ute? Anonymkode: 5589f...d96 5 1
Gjest CatPerson123 Skrevet 10. februar 2023 #28 Skrevet 10. februar 2023 Monika100 skrev (1 minutt siden): Men uansett hvor kjipt jeg synest det er lurer jeg egentlig bare på om det er lov å nekte meg å ha venner på besøk. Selfølgelig vil jeg ikke ha vors/invitere dem igjen. Alt jeg ønsker er å kunne ha en veninne eller to på besøk. Huseier sa klart at jeg ikke kunne ha noen som helst på minst 6mnd! Blir jo basically tvingt til å flytte da for det går jo ikke. Kommer til å bli så ensom Kommer huseier til å passe på deg så mye? Og kommer de andre du bor med til å rapportere alt til huseier? Sikker på at huseier sa nei til en eller to venner på besøk ? Ikke sikkert de gidder å rapportere alt, sikkert glemt det snart. Kan ikke så mye om sånt, men huseier kan nok nekte deg det ja. Er jo han som eier leiligheten.
Gjest Monika100 Skrevet 10. februar 2023 #29 Skrevet 10. februar 2023 (endret) CatPerson123 skrev (7 minutter siden): Kommer huseier til å passe på deg så mye? Og kommer de andre du bor med til å rapportere alt til huseier? Sikker på at huseier sa nei til en eller to venner på besøk ? Ikke sikkert de gidder å rapportere alt, sikkert glemt det snart. Kan ikke så mye om sånt, men huseier kan nok nekte deg det ja. Er jo han som eier leiligheten. Jepp jeg spurte "kan jeg ikke ha en veninne her engang?" Og nope det kan jeg ikke. Var veldig klar på det Altså nå har dem jo sakt alt jeg har gjort feil da så liksom🤷♀️ vil ikke risikere å bli kasta ut CatPerson123 skrev (8 minutter siden): men du må også forandre hvordan du oppfører deg der tydeligvis. Joda Endret 10. februar 2023 av Monika100
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #30 Skrevet 10. februar 2023 Sier de virkelig at du er «uhyggelig», eller at du «ikke er hyggelig»? Det er forskjell på de to begrepene. Anonymkode: b93fe...c1c 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #31 Skrevet 10. februar 2023 Uff, veldig kjip opplevelse. For dere alle ❤️ Er det førstegang dere bor hjemmefra? Anonymkode: 5589f...d96
Maskinfører Skrevet 10. februar 2023 #32 Skrevet 10. februar 2023 Dersom de er ukoselige så hadde en kamerat en gang som sa jeg har åpnet mange hull jeg det likte utleier svært dårlig 😀
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #33 Skrevet 10. februar 2023 For å svare på, spørsmålet ditt: Nei, dette har ikke huseier lov til. Du har selvsagt lov til å ha gjester på besøk, såfremt fe oppfører seg. Anonymkode: 25f3e...6db
servitrise&suppe Skrevet 10. februar 2023 #34 Skrevet 10. februar 2023 Du kan kanskje tenke at det muligens fungerte greit der før du flyttet inn. Å komme inn som sistemann i en mer eller mindre etablert gjeng er i utgangspunktet ikke lett. Når du så sluntrer unna med vasking så viser du jo ikke vilje til å samarbeide og ta hensyn til de andre. Det blir alltid et stort irritasjonsmoment i bofellesskap hi. Alltid. Så sier de ja til vors og de opplever at gjestene dine ikke en og to ganger, men gjentatte ganger går inn på rommene deres og roter. Det er faktisk innbrudd selv om de bare har et rom, for det er deres private sted. Så alvorlig er det og ikke minst føles det sånn. Ingen liker at andre roter i private ting, og gjentatte ganger kan folk faktisk bli nervøse av. Så det er helt klart at de har vært lei etter flere hendelser. Så er utleier avhengig eller ihvertfall opptatt av, å få inn leieinntekter. Når du ikke overholder ordensregler så er det nok oppsigelsesgrunn altså. Så egentlig kunne han ha bedt deg flytte, men ga deg en sjanse hvis du ikke har gjester. Jeg forstår utleier veldig godt her. Jeg skjønner at du syns det er kjedelig med sånne konsekvenser, men det er helt naturlige konsekvenser. Kanskje du heller skal be om unnskyldning til de andre verbalt? Du må selvfølgelig ikke det, og det er jo mulig at du ikke blir inkludert nå. Du får holde ut de månedene du må og vil, og så kan jo kanskje du heller overnatte hos venner utenfor kollektivet.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #35 Skrevet 10. februar 2023 Folk må virkelig sette seg inn i husleieloven. Nei, huseier kan ikke nekte TS å ha en venninne på besøk. Det er en grov overreaksjon. Anonymkode: 25f3e...6db
Andro Skrevet 10. februar 2023 #36 Skrevet 10. februar 2023 Jeg liker ikke folk som ikke tar sin andel av fellesoppgavene i huset, og jeg ville mislikt veldig at noen kom uinvitert på rommet mitt. Du må beklage, skjerpe deg, og tåle restriksjonene til du er ute av huset. Det er selvsagt drøyt å nekte noen å ha besøk, men det er det også å være en vanskelig "samboer" med ekle gjester. 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #37 Skrevet 11. februar 2023 Maskinfører skrev (13 timer siden): Dersom de er ukoselige så hadde en kamerat en gang som sa jeg har åpnet mange hull jeg det likte utleier svært dårlig 😀 Det der skjønte jeg virkelig ingenting av. Hva mener du? Anonymkode: bbec7...015 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #38 Skrevet 11. februar 2023 Monika100 skrev (18 timer siden): Hver eneste gang jeg har hatt vors har jeg spurt dem om det er greit at jeg har vors. Dem har alltid sakt ja, og at det er greit. Trodde da at det ikke hadde skjedd noe, og at dem ikke hadde noe problem det. Suger da å pluttselig høre at dem ikke synes det er greit alikevell og at det nå er for sent Selv om de har sagt ja, så har jo du ansvaret for dine venner. Feks ikke be inn folk som ikke hører, og det er ditt ansvar å passe på dine gjester ikke roter i de andres ting. Eller går på rommene deres. Selv om noen har sagt ja til fest, så har de vel ikke sagt ja til at festen skal ta fulstendig av, og du ikke tar ditt ansvar. Slik du svarer og skriver her, høres det ut som du fritar deg selv for ansvar, og peker på alle andres skyld. Og medxdet fremstår du svært bortskjemt, egosentrisk og umoden Anonymkode: 93f3c...9c5 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #39 Skrevet 11. februar 2023 Det er kjipt å bo i kollektiv når den ene drar inn folk på vors. Folk som jeg opplever som fremmede. Og kanskje jeg hadde ønsket meg ro og fred den kvelden. Ingen spurte meg om det var greit.. jeg betaler også for å bo der.. Anonymkode: d8591...b0c
servitrise&suppe Skrevet 11. februar 2023 #40 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Folk må virkelig sette seg inn i husleieloven. Nei, huseier kan ikke nekte TS å ha en venninne på besøk. Det er en grov overreaksjon. Anonymkode: 25f3e...6db Han kunne bedt henne flytte på grunn av at hun ikke har fulgt ordensreglene. Siden gjestene hennes har gått inn på andres rom og rotet i sakene deres, så ga han henne en sjanse ved å si at hun ikke fikk ha besøk på seks måneder. Det hadde vel ikke vært bedre å be henne flytte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå