Gjest Monika100 Skrevet 10. februar 2023 #1 Skrevet 10. februar 2023 (endret) . Endret 11. februar 2023 av Monika100
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #2 Skrevet 10. februar 2023 Snakk med dem? Anonymkode: 1f669...d71 2
Trolltunge Skrevet 10. februar 2023 #3 Skrevet 10. februar 2023 Om du og dine gjester har oppført seg slik at det er ubehagelig for de andre som bor der mener jeg at du selv burde innse at det er best å ligge lavt, og reparere i forhold til de andre. Ikke ha gjester, når de antagelig ikke har tillit til dem du drar inn, og vaske godt når du skal. Du er jo ikke særlig hyggelig å ha som del av kollektiv når slikt har skjedd, så lovlig eller ikke, burde du nå vise deg fra din beste side. Prøve å reparere /vise deg hyggelig og pålitelig ovenfor de andre. 23 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #4 Skrevet 10. februar 2023 Når du ikke engang har fått med deg at dette er skjedd flere ganger og tydelig ikke har gjort noe for å spørre eller undersøke selv om alt er ok og at det ikke er skjedd noe mer, så blir det slik. Du har hatt endel festing, og du har hatt null kontroll på folk. Det dine gjester gjør er det du som står som ansvarlig for. 100%. Vær glad du ikke ble sagt opp med en gang. Anonymkode: 5d2cb...042 12 1 1
Gjest CatPerson123 Skrevet 10. februar 2023 #5 Skrevet 10. februar 2023 (endret) Vel det med vors osv, er ikke greit. Skjønner veldig godt at de du bor med synes det er ubehagelig, unngå å ha fester når du inviterer masse folk du ikke har kontroll over, spesielt siden ikke bare du bor der. En eller to veninner er annerledes Men det skjønner du vet. Men det at du ikke følger vaskelistene gir nok et inntrykk av at du ikke bryr deg så mye om regler osv. Syns ikke det er en god nok grunn til å kaste deg ut, men synes absolutt det er ok at de du bor med kontaktet eieren, selv om de kanskje burde ha snakket med deg først. Jeg hadde ikke kastet deg ut, men skjønner godt at alle, både de du bor med og eieren, blir veldig lei. Du kan jo gjøre alt du kan, følge alle vaskelistene osv, så kanskje huseier skjønner at du bryr deg? Om du bryr deg. Endret 10. februar 2023 av CatPerson123
Gjest Monika100 Skrevet 10. februar 2023 #6 Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når du ikke engang har fått med deg at dette er skjedd flere ganger og tydelig ikke har gjort noe for å spørre eller undersøke selv om alt er ok og at det ikke er skjedd noe mer, så blir det slik. Du har hatt endel festing, og du har hatt null kontroll på folk. Det dine gjester gjør er det du som står som ansvarlig for. 100%. Vær glad du ikke ble sagt opp med en gang. Anonymkode: 5d2cb...042 Hver eneste gang jeg har hatt vors har jeg spurt dem om det er greit at jeg har vors. Dem har alltid sakt ja, og at det er greit. Trodde da at det ikke hadde skjedd noe, og at dem ikke hadde noe problem det. Suger da å pluttselig høre at dem ikke synes det er greit alikevell og at det nå er for sent
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #7 Skrevet 10. februar 2023 Jeg er jo mere nyskjerrig på om du hadde fortsatt med vors med partygjengen og en like elendig innsats med fellespliktene om du ikke hadde fått den advarselen ? Når en flytter inn i et kollektiv så burde en fatte på forhånd at en ikke kan holde som i en privat bolig. Vil en bli likt så gjør en også pliktene sine Anonymkode: 371f1...119 10 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #8 Skrevet 10. februar 2023 Jeg synes du skal si opp, og i de tre månedene du da fortsetter å bo der, kan du la være å feste, spare penger og så flytte et sted for deg selv etterpå, et sted hvor andre slipper å være stressa for om dine gjester tar seg inn på deres private rom, slippe å måtte vaske etter deg. Huseier kan nok ikke nekte deg å ha besøk, kanskje heller ikke vorspiel (så lenge gjestene dine oppfører seg og dere holder dere til lovverket og ikke plager de andre du bor sammen med). Men nå har du jo fått en advarsel, så jeg tenker du for din egen del bør holde deg til regler. Og slutt å snylte på andre slik du har gjort nå når du ikke har gjort dine plikter i kollektivet. Du høster som du sår, ts - når du ikke gjør din del av plikter så kan du ikke forvente at andre liker deg så veldig godt. Og når du snylter på dem ved å ikke gjøre din del, da har du heller ingen velvilje tilgode i kollektivet, for da blir alt du gjør som irriterer bare enda verre. Ta dette som en læring som gir deg en god grunn til å skjerpe deg og fremstå som langt mer positiv Anonymkode: e2746...277 7 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #9 Skrevet 10. februar 2023 Monika100 skrev (19 minutter siden): Hver eneste gang jeg har hatt vors har jeg spurt dem om det er greit at jeg har vors. Dem har alltid sakt ja, og at det er greit. Trodde da at det ikke hadde skjedd noe, og at dem ikke hadde noe problem det. Suger da å pluttselig høre at dem ikke synes det er greit alikevell og at det nå er for sent Det er minst like mye ditt ansvar å spørre etterpå - "håper det gikk bra i helgen da jeg hadde vors?" eller "gikk det bra da jeg hadde vors, eller er det noe jeg kan gjøre annerledes en annen gang?". Jeg tror de har unnlatt å si noe fordi du ikke har giddet å ta ansvar for dine plikter ellers i kollektivet. Da kommer folk til en grense hvor all velvilje plutselig er slutt. Anonymkode: e2746...277 5 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #10 Skrevet 10. februar 2023 Monika100 skrev (2 minutter siden): Hver eneste gang jeg har hatt vors har jeg spurt dem om det er greit at jeg har vors. Dem har alltid sakt ja, og at det er greit. Trodde da at det ikke hadde skjedd noe, og at dem ikke hadde noe problem det. Suger da å pluttselig høre at dem ikke synes det er greit alikevell og at det nå er for sent Selvfølgelig synes de ikke det er greit lenger når festdeltalerne dine har vært inne på rommene deres! Du ante ikke engang at det hadde skjedd = de du bor med har selv oppdaget at det har vært folk inne på soverommene deres. Rotet i tingene deres? Stjålet? Hatt seg i sengene deres? Selvfølgelig sier de ja, de har en viss tillit til deg og regner med du har kontroll. Nå har du brutt tilliten deres og selvsagt går de til huseieren når det skjer flere ganger, du slurver med vasking og er såkalt "uhyggelig". Du kan påstå så mye du vil at du ikke er uhyggelig, du eier uansett ikke deres oppfatning av deg. Du får feste hos vennene dine, oppføre deg ordentlig og evnt se deg om etter nytt sted å bo. Velkommen til voksenlivet Anonymkode: 0dfc7...e4a 3 1
Gjest Monika100 Skrevet 10. februar 2023 #11 Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er minst like mye ditt ansvar å spørre etterpå - "håper det gikk bra i helgen da jeg hadde vors?" eller "gikk det bra da jeg hadde vors, eller er det noe jeg kan gjøre annerledes en annen gang?". Jeg tror de har unnlatt å si noe fordi du ikke har giddet å ta ansvar for dine plikter ellers i kollektivet. Da kommer folk til en grense hvor all velvilje plutselig er slutt. Anonymkode: e2746...277 Dem burde jo si noe når jeg spør om jeg kan ha vors igjen? Dem andre har også hatt vors her og dem har heller aldri spurt dagen etter om det gikk bra Greit så burde jeg ha spurt, men jeg synes det er urettferdig hvordan alt blir lagt på meg. De andre har også gjort samme feil. Det er langt ifra bare jeg som ikke har fulgt turnuslista 100%, og jeg rydder alltid opp etter meg ellers.
Gjest CatPerson123 Skrevet 10. februar 2023 #12 Skrevet 10. februar 2023 Monika100 skrev (3 minutter siden): Dem burde jo si noe når jeg spør om jeg kan ha vors igjen? Dem andre har også hatt vors her og dem har heller aldri spurt dagen etter om det gikk bra Greit så burde jeg ha spurt, men jeg synes det er urettferdig hvordan alt blir lagt på meg. De andre har også gjort samme feil. Det er langt ifra bare jeg som ikke har fulgt turnuslista 100%, og jeg rydder alltid opp etter meg ellers. Ja men gikk gjestene til de andre inn på rommet ditt? Og de spurte hvertfall etterpå om det gikk bra ! Den turnuslista er jo enda en ting som du ikke følger helt med på, kan skjønne de er lei, desverre. Føles ikke ut som at du tar så mye ansvar.
Gjest Monika100 Skrevet 10. februar 2023 #13 Skrevet 10. februar 2023 CatPerson123 skrev (1 minutt siden): Ja men gikk gjestene til de andre inn på rommet ditt? Og de spurte hvertfall etterpå om det gikk bra ! Den turnuslista er jo enda en ting som du ikke følger helt med på, kan skjønne de er lei, desverre. Føles ikke ut som at du tar så mye ansvar. Hva får deg til å tro at dem spurte etterpå om det gikk bra? Det gjorde dem ikke👍 Alle har en gang ikke fulgt turnus lista, og jeg kan fint påstå at jeg ikke etterlater rot. Det jeg reagerer på er hvordan jeg er den eneste som har fått konsekvenser på ting ALLE av oss har gjort. Jeg synes det er ufint å si til meg at det er helt greit at jeg har vors, for å så si noe helt annet til huseier så jeg nesten blir kastet ut Selfølgelig skjønner jeg at jeg ikke kan ha slike gjester. Det er helt uakseptabelt. Jeg hadde ikke reagert om jeg ikke hadde hatt lov til å ha vors igjen. Det er 100% forståelig. Men å ikke kunne ha en eneste veninne på besøk blir for drøyt.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #14 Skrevet 10. februar 2023 Hør med utleier om du kan fremleie. Han vil jo ikke ha deg der uansett. Anonymkode: 3954d...25f
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #15 Skrevet 10. februar 2023 Monika100 skrev (26 minutter siden): Hver eneste gang jeg har hatt vors har jeg spurt dem om det er greit at jeg har vors. Dem har alltid sakt ja, og at det er greit. Trodde da at det ikke hadde skjedd noe, og at dem ikke hadde noe problem det. Suger da å pluttselig høre at dem ikke synes det er greit alikevell og at det nå er for sent At de sier ja til å ha vors betyr ikke at de sier ja til det dine gjester tydelig har funnet ut er helt greit å gjøre. Hvem går inn på andre sine rom i et kollektiv når de ikke kjenner vedkommende som bor der? Du burde jo ha gjort det helt klart på forhånd til dine gjester hva som ikke var greit og sagt at disse rommene var NO GO zone. Kanskje de andre opplevde at du gjorde deg småvrang første gang de snakket med deg og innså at det ikke ville nytte å snakke med bare deg siden dette overtrampet fra dine gjester bare fortsatte. Nå har du en gyllen anledning til å vise at du kan følge regler og vaske når du skal også. Anonymkode: 5d2cb...042 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #16 Skrevet 10. februar 2023 Snakkar de ikkje saman i kvardagen? Altså i kollektivet, TS? Har de ikkje eit kjøken el der de kan henge litt, bli kjent og prate? Anonymkode: 5589f...d96
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #17 Skrevet 10. februar 2023 Monika100 skrev (45 minutter siden): Har også fått klage om at jeg ikke har fulgt turnus vaskelistene og jeg innrømmer at jeg har vært dårlig på dette. Men er dette virkelig grunnlag nokk for å kaste meg ut? Å ikke følge vaskelistene i et kollektiv er jo grunn til dårlig stemning numero uno. Og det gjør jo at du dessverre er på minussida på goodwillen til de andre. Anonymkode: 5589f...d96 6 1
Gjest CatPerson123 Skrevet 10. februar 2023 #18 Skrevet 10. februar 2023 Monika100 skrev (21 minutter siden): Dem burde jo si noe når jeg spør om jeg kan ha vors igjen? Dem andre har også hatt vors her og dem har heller aldri spurt dagen etter om det gikk bra Greit så burde jeg ha spurt, men jeg synes det er urettferdig hvordan alt blir lagt på meg. De andre har også gjort samme feil. Det er langt ifra bare jeg som ikke har fulgt turnuslista 100%, og jeg rydder alltid opp etter meg ellers. Beklager, leste at de alltid spurte, ikke aldri! Nei altså skjønner det er vanskelig for deg. Føler du noen ganger du overreagerer når de tar opp ting med deg, så de tok det direkte med huseieren? Ja, skjønner det er kjipt. Men gikk andres gjester inn på ditt rom? Personlig er det det som hadde forstyrret meg mest. Skjønner godt det er en kjip situasjon for deg, du kan vel ta opp at de andre heller ikke følger lista med eieren hvis du vil.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #19 Skrevet 10. februar 2023 Monika100 skrev (5 minutter siden): Hva får deg til å tro at dem spurte etterpå om det gikk bra? Det gjorde dem ikke👍 Alle har en gang ikke fulgt turnus lista, og jeg kan fint påstå at jeg ikke etterlater rot. Det jeg reagerer på er hvordan jeg er den eneste som har fått konsekvenser på ting ALLE av oss har gjort. Jeg synes det er ufint å si til meg at det er helt greit at jeg har vors, for å så si noe helt annet til huseier så jeg nesten blir kastet ut Selfølgelig skjønner jeg at jeg ikke kan ha slike gjester. Det er helt uakseptabelt. Jeg hadde ikke reagert om jeg ikke hadde hatt lov til å ha vors igjen. Det er 100% forståelig. Men å ikke kunne ha en eneste veninne på besøk blir for drøyt. Men nå har du jo fått et veldig enkelt spørsmål: Har vennene til dine medboere vært og rotet inne på ditt eller andres rom? For meg hadde det vært dråpen som fikk begeret til å flyte over. Hvis ikke så har ikke ALLE forbrutt seg mot vanlig skikk og bruk. Den vaskelista er jo bare nok en irritasjon, uavhengig av om andre har slækket... Anonymkode: 2c1de...8d0 4 1
Okidokisjokioki Skrevet 10. februar 2023 #20 Skrevet 10. februar 2023 Det handler nok ikke kun om at du har brutt reglene, ikke tatt ansvar for dine handlinger (du fortsetter å unnskylde, skylde på andre o.l.), men en personlighetsklinsj. Ikke alle passer til å bo sammen, og det må være greit. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå