AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #1 Del Skrevet 10. februar 2023 Spørsmålet er om det på treningssentere er apparater som er effektivt for å slanke magen og om disse pleier å være ledige, eller om det bare er vekter for å bygge muskler der og man like gjerne kan gjøre situps hjemme? Hvis det fins aparater eller spesielle øvelser hva heter de? Så skal jeg spørre treningssenteret om de har det før jeg melder meg inn, er så dyrt men må virkelig ned 8kg fort! Anonymkode: 88b0f...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkagenser Skrevet 10. februar 2023 #2 Del Skrevet 10. februar 2023 Finnes ingen apparater eller treningsformer som direkte kan skanke magen. Punktsksnking er ikke mulig. Om du ønsker å gå ned i vekt er det kosthold som er førstepri, også kan du gjerne være fysisk aktiv i tillegg. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #3 Del Skrevet 10. februar 2023 Hadde stram mage med antydning til magemuskler da jeg veide 52 kg uten å ha trent styrke en halvtime en gang. Nå er jeg 15 kg større, trent styrke og mageøvelser i ett år, uten at det viser på magen. Merker at jeg har blitt mye sterkere, men for å få en stram mage igjen så vet jeg at jeg må ned i vekt. Sånn er det bare. Anonymkode: 8116a...8f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #4 Del Skrevet 10. februar 2023 Strikkagenser skrev (55 minutter siden): Finnes ingen apparater eller treningsformer som direkte kan skanke magen. Punktsksnking er ikke mulig. Om du ønsker å gå ned i vekt er det kosthold som er førstepri, også kan du gjerne være fysisk aktiv i tillegg. Men hvordan fysisk aktiv? Tredemølle? Hjelper det å jogge i 15 min eller gå fort i 45min på treningssenter to ganger i uka eller må jeg gjøre det mer intenst eller ofte? Anonymkode: 88b0f...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkagenser Skrevet 10. februar 2023 #5 Del Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hvordan fysisk aktiv? Tredemølle? Hjelper det å jogge i 15 min eller gå fort i 45min på treningssenter to ganger i uka eller må jeg gjøre det mer intenst eller ofte? Anonymkode: 88b0f...bfb Det vil jo hjelpe, dersom det er mer enn det du gjør i dag. Men det kommer aller mest an på matinntaket ditt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #6 Del Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Spørsmålet er om det på treningssentere er apparater som er effektivt for å slanke magen og om disse pleier å være ledige, eller om det bare er vekter for å bygge muskler der og man like gjerne kan gjøre situps hjemme? Hvis det fins aparater eller spesielle øvelser hva heter de? Så skal jeg spørre treningssenteret om de har det før jeg melder meg inn, er så dyrt men må virkelig ned 8kg fort! Anonymkode: 88b0f...bfb Rundt magen ligger det fett. Under fettet ligger musklene. Med mindre disse apparatene driver med kirurgisk fettsuging, så kan de ikke hjelpe deg. Hvis du vil ha flatere mage, må du få mindre fett rundt magen. Her er kostholdet nøkkelen. Dessverre bestemmer vi ikke selv hvor fettet forsvinner først. Det er ikke mulig å punktslanke seg. På samme måte: skal du ned 8 kg, må du spise mindre enn du forbrenner. Anonymkode: 5b3f7...249 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #7 Del Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Men hvordan fysisk aktiv? Tredemølle? Hjelper det å jogge i 15 min eller gå fort i 45min på treningssenter to ganger i uka eller må jeg gjøre det mer intenst eller ofte? Anonymkode: 88b0f...bfb Spiller ingen rolle. Eneste som «slanker magen» er lav nok fettprosent. Viktigste tiltaket for å «slanke magen» er kostholdet ditt. Ligg i et kaloriunderskudd lenge nok, så slanker du magen. Det er 100% umulig å selv velge hvor reduksjon av fett skjer. Noen mister fett i ansikt og bryst først, noen på armer, noen lår osv. Tren 2-3 styrkeøkter i uken. Legg inn noe økt hverdagsaktivitet og ligg i et kaloriunderskudd. Anonymkode: 96875...0e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 11. februar 2023 #8 Del Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Spørsmålet er om det på treningssentere er apparater som er effektivt for å slanke magen og om disse pleier å være ledige, eller om det bare er vekter for å bygge muskler der og man like gjerne kan gjøre situps hjemme? Hvis det fins aparater eller spesielle øvelser hva heter de? Så skal jeg spørre treningssenteret om de har det før jeg melder meg inn, er så dyrt men må virkelig ned 8kg fort! Anonymkode: 88b0f...bfb Som flere allerede har forklart, så kan man ikke punktforbrenne fett. Du må generelt ned i fettprosent, altså ligge i kaloriunderskudd. Innta færre kalorier enn du forbruker. Trening av magemusklene kan gjøre dem litt "større", så det skal mindre tap av fett til før man ser dem. Men det er grenser for hvor store magemusklene kan bli, og det er nok i stor grad genetisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #9 Del Skrevet 12. februar 2023 Hvor gammel er du ts? Er du voksen så blir jeg litt oppgitt. Er du ungdom så snakk litt med foreldre eller andre som kan hjelpe deg litt med å forklare hvordan dette med kosthold og trening fungerer ❤️ Anonymkode: 045fb...b0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #10 Del Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 12.2.2023 den 19.31): Hvor gammel er du ts? Er du voksen så blir jeg litt oppgitt. Er du ungdom så snakk litt med foreldre eller andre som kan hjelpe deg litt med å forklare hvordan dette med kosthold og trening fungerer ❤️ Anonymkode: 045fb...b0a Jeg er ikke TS, men jeg gikk inn på tråden fordi jeg har nesten akkurat «samme» problem. Jeg er 22, og har absolutt ingen å henvende meg til fordi jeg føler det er så personlig og vanskelig å snakke om. Kan hende TS også føler på dette, selv om hun er voksen eller ei. Anonymkode: da7c5...ce9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #11 Del Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg er ikke TS, men jeg gikk inn på tråden fordi jeg har nesten akkurat «samme» problem. Jeg er 22, og har absolutt ingen å henvende meg til fordi jeg føler det er så personlig og vanskelig å snakke om. Kan hende TS også føler på dette, selv om hun er voksen eller ei. Anonymkode: da7c5...ce9 Det kommer jo an på. Dersom magen er stor fordi man generelt er overvektig, vil det kunne være fint å snakke er en ernæringsfysiolog. Men hvis det er slik at man er normalvektig og føler magen burde vært flatere, er det kanskje lurt å jobbe med forholdet ditt til kroppen. Det kan også være lurt å styre unna de man eventuelt følger på sosiale medier som får en til å føle seg dårlig om seg selv, og jobbe med å se på vanlige kropper rundt seg og hvordan de faktisk er. Det finnes ikke et apparat eller en metode som får magen flat, fordi muskler ikke slanker kroppen og slanking ikke går spesifikt på et område. Anonymkode: bd73f...ce7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vitalogy Skrevet 18. februar 2023 #12 Del Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 12.2.2023 den 19.31): Hvor gammel er du ts? Er du voksen så blir jeg litt oppgitt. Er du ungdom så snakk litt med foreldre eller andre som kan hjelpe deg litt med å forklare hvordan dette med kosthold og trening fungerer ❤️ Anonymkode: 045fb...b0a Da har du mange å bli oppgitt over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #13 Del Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg er ikke TS, men jeg gikk inn på tråden fordi jeg har nesten akkurat «samme» problem. Jeg er 22, og har absolutt ingen å henvende meg til fordi jeg føler det er så personlig og vanskelig å snakke om. Kan hende TS også føler på dette, selv om hun er voksen eller ei. Anonymkode: da7c5...ce9 Jeg skjønner. Jeg tenker at om du er voksen så krever det ikke så mye å sette seg inn i hvordan dette med vekt, trening og slanking funger hvis dette er noe du er opptatt av. 1. Man kan ikke punktslanke. Ulike kropper mister og legger på seg velt på ulike områder i forskjellig tempo. 2. Om man ønsker seg ned i vekt så må du innta færre kalorier en du forbruker. Dette er helt uavhenging av hvorvidt du trener eller ikke. 3. Ved å trene øker du forbruket av kalorier og/eller bygger muskler avhengig av treningsform. Så det betyr at du kan ikke velge hvor du vil slanke deg, men du kan slanke deg generelt ved å ligge i kaloriunderskudd. Ved å legge til trening kan du øke kaloriforbruket og dermed raskere gå i underskudd. Og å bygge litt muskler gjør jo også godt for kroppen. Anonymkode: 045fb...b0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #14 Del Skrevet 19. februar 2023 Magemusklene er et et sett musklatur som på en måte innrammer buk med sener osv. Musculus rectus abdominis, obliquus externus, internus, transversus abdominis etc er muskler som kan stimuleres best med blanding av ulike øvelser, utført i ulike «plan». Feks land mine twists for å trene obliquus osv. En del andre øvelser har også god påvirkning på mage/kjerne (markløft, farmer carries, ground to overhead plate press osv osv. Det en del ser ut til å glemme, er at musklene i magen (på lik linje som alle andre muskler man trener) best trenes med vekt/motstand. Ikke med 500 reps i uken i form av situps. Finn øvelser der du trener de ulike bukmusklene spesifikt ved bruk av vekter/motstand. Gjerne som kan økes over tid om du vil ha vekst av muskelstørrelsen. Deretter er det som mange har påpekt allerede, en reduksjon av fettprosenten som må til om du vil ha «flatere/strammere» mage, og om du vil at all jobben du har lagt ned for å trene magen skal syntes. Anonymkode: 96875...0e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #15 Del Skrevet 19. februar 2023 On 2/10/2023 at 9:52 PM, Strikkagenser said: Finnes ingen apparater eller treningsformer som direkte kan skanke magen. Punktsksnking er ikke mulig. Om du ønsker å gå ned i vekt er det kosthold som er førstepri, også kan du gjerne være fysisk aktiv i tillegg. Dette stemmer, MEN hvis man trener sine transverse abdominals så vil midjen se mye slankere ut! Anbefaler pilates på det sterkeste.jeg har aldri tidligere hatt så flat og sterk mage som etter at jeg begynte med det (og slanke og sterke ben og rumpe også, og flotte skuldre for første gang) Anonymkode: a51c8...f78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå