AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #21 Skrevet 10. februar 2023 Det kan være Addisons, så kanskje best å sjekke det? Anonymkode: c117d...9aa
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #22 Skrevet 11. februar 2023 TS igjen her. Har lest om Addisons, det er jo det første som kommer opp. Jeg kjenner meg ikke igjen i symptomene, bortsett fra at ansikthuden faktisk ser litt solbrun ut, uten grunn. Ikke mørkere tannkjøtt eller inni munnen som jeg kan se heller. Kvalme og vekttap/appetittløshet har jeg heller ikke. Spiser det jeg vil når jeg vil, selv om jeg egentlig burde slanket meg. (Er ikke tjukk, bare de ekstra kose-kiloene som "alle" sliter med) Ingen salthunger. Ikke tegn til gulhet i øynene, som er det stedet man visstnok oppdager gulsott først. Halsen og resten av kroppen har etter inspeksjon ikke endret farge. Ingen andre bøye-ledd heller. (Jernmangel)anemi gjør jo at man er trøtt og slapp, men ingen endring i formen der heller. Ville jo trodd at om jeg fikk Addison i tillegg, ville jeg vært enda trøttere og slappere? Med mindre formen forverrer seg i løpet av uka, tror jeg ikke dette er hverken Addison eller noe farlig, og vil be legen ta ekstra blodprøver når jeg skal dit igjen i mars/april, med mindre noe akutt skjer. Anonymkode: f349f...788
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #24 Skrevet 12. februar 2023 Må være noe alvorlig galt om man en dag våkner opp i vintermørket solbrun. Ta deg en tur til legen, du. Om du ikke tilfeldigvis dater noen som synes du er for bleik, som tenkte det var en god idé å dope deg ned, ta deg med til et døgnåpent ubemannet solarium for å brune deg litt. Men det er jo svært lite sannsynlig. Kanskje heller smøre deg inn med selvbruning, men det er også nokså fjernt. Eller har du ved en feil smurt deg inn med en bodylotion som inneholder selvbruning. Anonymkode: 80fcb...5a9 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #25 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 10.2.2023 den 22.46): Greit å si noe om hvorfor disse prøvene kanskje? Jeg vet ikke hva det er og tenker at jeg hadde fått litt angst om noen tydeligvis har en mistanke om det feiler deg noe alvorlig men ikke sier hva 😮 Anonymkode: 77830...a7c Langvarig anemi kan komme av ubalanse i kobberstoffskiftet i kroppen, og det kan også føre til leverpåvirkning. Leger skal egentlig sjekke kobber ved langvarig anemi, men det er dessverre få leger som gjør det. Anonymkode: 85ace...14b 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #26 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): TS igjen her. Har lest om Addisons, det er jo det første som kommer opp. Jeg kjenner meg ikke igjen i symptomene, bortsett fra at ansikthuden faktisk ser litt solbrun ut, uten grunn. Ikke mørkere tannkjøtt eller inni munnen som jeg kan se heller. Kvalme og vekttap/appetittløshet har jeg heller ikke. Spiser det jeg vil når jeg vil, selv om jeg egentlig burde slanket meg. (Er ikke tjukk, bare de ekstra kose-kiloene som "alle" sliter med) Ingen salthunger. Ikke tegn til gulhet i øynene, som er det stedet man visstnok oppdager gulsott først. Halsen og resten av kroppen har etter inspeksjon ikke endret farge. Ingen andre bøye-ledd heller. (Jernmangel)anemi gjør jo at man er trøtt og slapp, men ingen endring i formen der heller. Ville jo trodd at om jeg fikk Addison i tillegg, ville jeg vært enda trøttere og slappere? Med mindre formen forverrer seg i løpet av uka, tror jeg ikke dette er hverken Addison eller noe farlig, og vil be legen ta ekstra blodprøver når jeg skal dit igjen i mars/april, med mindre noe akutt skjer. Anonymkode: f349f...788 Du må slutte å ta din egen helse så lite seriøst. Man kan faktisk føle seg helt frisk men være alvorlig syk. Slike symptomer som du har nå, MÅ du sjekke. Anonymkode: a00a0...805
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå