AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #1 Del Skrevet 10. februar 2023 Trodde aldri jeg skulle havne i en så rar situasjon. Men jeg har ihvertfall PCO og har gått på Letrozol for å få eggløsning. Jeg fikk første positiv eggløsningstest 13 januar og la inn aksjer rundt der (og kun da🙈). Testet fra dag 7-10 dpo med negative graviditetstester og fikk mensen ca 10 dpo, den 26. januar. Mensen var kanskje litt svakere enn vanlig og hadde lite menssmerter, men tenkte ikke mer på det. Så jeg tok Letrozol som vanlig fra syklusdag 3-7. I går begynte jeg å teste for eggløsning, og testen ble så positiv som jeg aldri har opplevd før. Det samme skjedde i dag. Jeg har sikkert tatt hundrevis av eggløsningstester opp gjennom årene, og har ALDRI opplevd den så sterk. Så det endte med at jeg tok en graviditetstest som til min store overraskelse ble VELDIG positiv!!! Klarer ikke å ta gleden på «forskudd», for jeg har jo tatt Letrozol? Kan det ødelegge noe eller skade fosteret? Hvis jeg faktisk er gravid så er jeg 5+5 i dag. Jeg har INGEN symptomer, ikke engang ømme bryster. Det har jeg hatt alle de 6 gangene jeg har vært gravid tidligere (men mistet). Så jeg er egentlig stressa for at det er en annen grunn til at jeg får positiv graviditetstest? Kan det være pga sykdom? Kan ikke skjønne at jeg er gravid nå tross «mensen» til riktig tid OG Letrozol.😳 PS! Har fått telefontid med gynekolog senere i dag. Ville bare høre om noen har erfaringer med det samme🙏🏼 Anonymkode: f6dc1...be3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #2 Del Skrevet 10. februar 2023 Opplevde også å få positiv test etter påbegynt Letrozol. Testet negativt på IKM, startet med Letrozol CD3. Begynte plutselig å spotte på CD11, tok en g-test for moro skyld og den var positiv. Hadde da tatt Letrozol som vanlig i 5 dager. For meg endte det ikke bra, mistet en uke senere, men om det var grunnet Letrozol eller om det hadde skjedd uansett, det vet jeg ikke. Anonymkode: cdd47...68c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #3 Del Skrevet 10. februar 2023 Takk for svar! Så rart når noe sånt skjer, som ikke er «etter boka». Man tenker jo ikke at man kan være gravid når man får negative tester OG mensen liksom🙈 På pakningsvedlegget til Letrozol står det ganske tydelig at man ikke skal ta det når man er gravid, da det kan skade fosteret 😔 Uff.. endelig positiv test også er det så vanskelig å bli glad og tro på at det skal gå bra. Anonymkode: f6dc1...be3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 10. februar 2023 #4 Del Skrevet 10. februar 2023 Ville ringt den som skrev ut letrozolen asap. Det er ikke veldig å få en østrogen Boost plutselig i graviditeten som letrozol gir. Kanskje kan den dempes om du får utskrevet progesteron?? Ring og hør: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #5 Del Skrevet 10. februar 2023 Dette er grunnen til at man alltid skal ta graviditetstest før man tar letrozol. Håper det går bra! Ring legen din. Anonymkode: 558ef...1cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #6 Del Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Dette er grunnen til at man alltid skal ta graviditetstest før man tar letrozol. Håper det går bra! Ring legen din. Anonymkode: 558ef...1cf Jeg tok tester helt til jeg fikk «mensen». Alle var negative. Og jeg har telefonkonsultasjon med gynekolog i dag. krysser alt jeg har! ts Anonymkode: f6dc1...be3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #7 Del Skrevet 10. februar 2023 Laura80 skrev (46 minutter siden): Ville ringt den som skrev ut letrozolen asap. Det er ikke veldig å få en østrogen Boost plutselig i graviditeten som letrozol gir. Kanskje kan den dempes om du får utskrevet progesteron?? Ring og hør: Ringte med en gang jeg fikk positiv test i dag, så skal ha en telefonkonsultasjon i løpet av dagen 🤞🏼 Anonymkode: f6dc1...be3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #8 Del Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg tok tester helt til jeg fikk «mensen». Alle var negative. Og jeg har telefonkonsultasjon med gynekolog i dag. krysser alt jeg har! ts Anonymkode: f6dc1...be3 Ja, leste det, men du burde nok ha tatt også ved oppstart på letrozol til tross for blødning. Men men, det er etterpåklokskap. Forhåpentligvis går det bra!🤞 Det er nok mye verre dersom man står fast på letrozol på grunn av brystkreft og så plutselig blir gravid, da er det jo over lengre tid. Anonymkode: 558ef...1cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #9 Del Skrevet 22. februar 2023 Gikk det bra TS?🫶🏻 Anonymkode: 68b3a...3e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #10 Del Skrevet 23. februar 2023 Hva er i letrozol? Er det østrogen? Det er vanlig å behandle ivf gravide med progynova i 9 uker. Det er østrogen… selv om det står klart på pakken at en ikke skal ta progynova om en er gravid. Anonymkode: 39a84...a56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #11 Del Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hva er i letrozol? Er det østrogen? Det er vanlig å behandle ivf gravide med progynova i 9 uker. Det er østrogen… selv om det står klart på pakken at en ikke skal ta progynova om en er gravid. Anonymkode: 39a84...a56 Nei, det er en østrogenhemmer. Det er egentlig en brystkreftmedisin men brukes til eggløsningsstimulerende. Er noe med at en dipp og så økning av østrogen etterpå kan fremprovosere eggløsning. Anonymkode: 558ef...1cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #12 Del Skrevet 25. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 23.2.2023 den 0.49): Gikk det bra TS?🫶🏻 Anonymkode: 68b3a...3e2 Nei, det endte i en spontanabort når jeg var 6+5 😔 Anonymkode: f6dc1...be3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå