Gå til innhold

Røyking

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Mye meninger her - men hva med alt det andre som er skadelig og legalt? Sprit - fett - usunn mat, for lite mosjon, og finnes det noe mer motbydelig enn et snussmil???

Og visst stinker røyk - men det tragiske er at f.eks på min arbeidsplass er røykerne tilgodesett med flotte røykerom - i motsetning til ikkerøykernes pauserom og dermed trekkes alle dit, også for å være sosiale. Helt ærlig - jeg har røykt selv - men fytterakkern som det stinker av meg etter å ha lekt sosial passiv røyker med kollegaene mine i røykerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

hvorfor begynne å røyke?? Nei, skal vi se,.... jeg var 14, når jeg var 14 så var jeg ikke like fornuftig som det jeg er i dag, skal vi se.... hadde jeg valgt å begynne i dag?? Daah..!

Ja, det er teit å begynne å røyke som 14åring, fordi det er kult! Nei, jeg kan ikke gjøre en dritt med at jeg var teit som 14 åring

Ja, du klarte å slutte å røyke, at du hevet din intelligens pga det vet jeg ikke om sier så mye om røykingen!! :evil:

Jeg har prøvd å slutte å røyke, opptil flere ganger! JEG har ikke fått det til enda! At DU fikk det til, og synes alle andre burde slutte å røyke, det driter jeg faktisk en lang en i. Det blir nesten litt sånn andre veien, jo flere som forteller meg at jeg er teit dersom jeg ikke slutter, jo vanskeligere er det å slutte!

Hva jeg ønsker å utsette meg selv for, er KUN MIN SAK!! at jeg KANSKJE havner på sykehus pga røykingen, ja! Og det går skattepengene VÅRE til!! JEG betaler også skatt skjønner du! DVS at JEG betaler for alle som legges inn pga skader man kan knytte til f.eks. alkohol (både grunnet egen bruk, og som følge av skader i møte med påvikede mennesker! Jeg er med på å betale for omskjæring av små guttebarn! Jeg er med på å betale for DEG, dersom du blir syk, uansett av hvilken årsak!

At du må være med på å betale for en røykers opphold, JA!!

Unnskyld at jeg spør, men hvor lenge røkte du? siden du jabber om at vi er teite som røyker når vi vet hvor skadelig dette er. Og at det er så lett å slutte, og lurer på hvorfor vi startet.

Hvorfor startet du?

Hvorfor fortsatte du når du skjønte at det var skadelig?

Hvor mange ganger forsøkte du å slutte før du klarte det?

Hvor lett var det å få til å slutte?

At du ikke tok hensyn til dine medmennesker når du røyket, vil ikke jeg at skal gå ut over meg! Jeg tar hensyn! De som plages av min røyk, er kun de som selv velger å utsette seg for den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det som stadig forundrer meg er mennesker som Elsa beth og andre fanatiske ikke røykere... jeg er en røyker, men har vært ikke røyker selv en gang, helt til jeg var 17 år, og var da aldri sinna eller forbanna på de som røyket! jeg var en intelligent og en forståelsesfull ikke røyker, og innså¨at dette var røykernes problem, ikke mitt!?

selvfølgelig lukter det vondt av ikke røykere... men de som ikke har hørt om dusj da? de menneskene som stinker svette, tåfis og annet? er ikke de like motbydelige da?

Ikke røykere har en tendens til å tro at de har god grunn til å herse med oss røykere bare fordi de tror de er så mye bedre og klokere enn oss , og det er helt feil!

Det viser seg gang på gang at har en ikkerøyker blitt en røyker, har vedkommende blåst en lang en oppi om en fanatisk ikke røyker hadde kommet å kjeftet på vedkommende.

Jeg har sluttet totalt å høre på ikke røykere, de har faktisk ikke NOE med at vi røykere fortsetter, så lenge vi velger å ta hensyn.

Jeg røyker aldri inne i mitt eget hjem, fordi jeg liker ikke lukten selv, jeg går alltid ute.Ikke fordi det er sunnere for kroppen min, men fordi røyklukta sitter igjen i et rom, og den lukten liker jeg ikke. :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra sagt, Aline! Nå har vår kjære gjest endel spørsmål å svare på mht sine fordømmende "anklager". Hvorfor røyket du da? Hvor lenge røyket du? Hva gir deg rett til å skjelle ut folk og kalle dem dumme fordi de ikke klarer / velger å slutte å røyke ????? Tør du ikke svare for deg eller ? Begynner å lure.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Hvis denne gjesten er så innmari smart som han/hun påstår så har vet han/hun vel at det er forskjellige grader av avhengighet. For noen er abstidensen større enn for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 25 da jeg begynte å røyke - hvor teit i nøtta er jeg da??? Jeg har sluttet etter mange år som røyker men tar meg en selskapsrøyk i ny og ne. Det som forundrer meg er at de som engang har vært storrøykere og så slutter blir så fanatiske ikke-røykere - værre enn de som aldri har røykt. Sliter de med abstinensproblemer resten av livet? Jag bara undrar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg hater folk som lukter veldig sterkt krydder.. folk som kommer og setter seg ved siden av megpå bussen halv ni om morgenen og stinker 14 dager gammel "hvitløk" svette... hva skal vi gjør med dem da??????

Ærlig talt noen blir vel litt for fanatiske.. tenkt på at selv om du er ikke røyker - kan det være du har ei sinnsykt darlig ånde for det om?? og at gjerne folk som røyker skyr og sitte ved siden av deg for du lukter??

Sorry men dette er patetisk.. har selv slutta og røyke for en tid siden men hallo.. kutter ikke ut venner og bekjente for de lukter vondt og plager meg.. kan faktisk flytte meg el si ifra??............................ :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det, kjære gjest, er nettopp grunnen til at jeg ikke liker "røykere lukter vondt"-argumentet, og forsøker å ikke falle for å bruke det selv..

Men, når vi ser bort fra røykerne og den lukt som måtte sitte på dem, og beveger oss videre til selve røyken.. Også her mener jeg det er litt dumt å snakke om lukten. For det er jo ikke (bare..) lukten som er problemet i og for seg. Det er da heller det fysiske ubehaget mange påføres ved å utsettes for røyk, og skadevirkningene for de som utsettes ofte (barn, f.eks). Så derfor er jeg takknemlig for alle røykere der ute som tar hensyn, og foreksempel lar meg også få stå inne i busskuret på en regnfull dag, uten å måtte kveles... :roll::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg startet og røyke da jeg var 13 år, røyka fra og til, til jeg var 24år. Slutta da på dagen, hadde tenkt på det ei stund. Det er aldri forsent, så derfor dropp den kreftpinnen i dag, og få et bedre liv. Dere er jo noen tullinger som fortsatt driver på.. Ser dere ikkke at tobakk industrien utnytter dere totalt?

Hvorfor blande inn hvitløk og andre sykdommer, når det er røyking som er temaet..??? Gå på en annen link hvis dere vil snakke om noe annet. Matsidene er ideelle for hvitløk!!!!!!!!!!!!!!!!

Røykere er ressurssvake mennesker, de stinker!! Dessuten var jeg tøff når jeg var 13år.. Når en blir eldre får naturlig litt mere intelligent.

Skjerp dere folkens som røyker,STOPP i tide. Hvorfor utsette seg selv og andre for den der dri.....en. Vær fornuftige nå!! Selv tok jeg faktisk veldig hensyn, til meg selv og andre. Røyka f.eks aldri før etter endt arbeidstid, så slapp å skulke unna jobben pga, RØYKEPAUSE. Røyka heller aldri inne, og spurte alltid om det var noen som hadde noe imot at jeg røyka ute eller på besøk. Holdt feks, opp i2-3 mnd røyka så kun på fest. eller i1mnd, holdt så opp igjen i 2 mnd. osv...osv.. Så tok jeg endelig til fornuft og kutta helt ut, jeg er stolt og fornøyd meed meg selv.

Så hvorfor ikke bruke pengene deres på utenlandshjelp istedet for røyk???

Dere er noen sløvinger, og patetiske unnskyldninger som alt det de andre gjør, og er farlig, og spiser og drikker. Og enn DU har også røyket en gang, men det er ikke poenget. Poenget er hva du gjør NÅ!!!!!!!!!!!!!

SLUTT med den J...... D.....

Hilsen ex. røyker og fanatiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin, nå har jeg holdt opp å røyke i over tre uker, men når jeg leser innlegg som det her så får jeg lyst til å ta en røyk bare på trass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære fanatiske x-røyker.

Flott at du klarte å slutte å røyke! Godt for deg!

Men når du har røyket "fra og til" i 11 år, så var du kanskje ikke like avhengig (FYSISK!!!) som en som har røyket fast (altså uten pauser på noen mnd her og der) i 14 år eller mer?

Fikk du noen fysiske abstinenser når du sluttet?

Første gangen jeg prøvde å slutte å røyke, gikk jeg med hetetokter i to mnd! SERIØSE hetetokter! Jeg gikk i T-skjorte, med alle vinduer på vidt gap midt på vinteren!! Fordi jeg holdt på å kveles av varme. Og jeg var langt fra overgangsalderen!

Kroppen min hadde fysiske abstinenser pga nikotinen! Jeg klarte da å holde opp i 8 mnd, da sprakk jeg igjen, teit? selvklart, men det er noe med det samme som en alkoholiker sier, en gang alkoholiker - alltid alkoholiker! Men kanskje man klarer å være en alkoholiker, eller røyker som ikke drikker, eller røyker, lenger! Har man vært avhengig, vil mange aldri kunne ta ETT trekk igjen, for da er man pån igjen! Fysisk avhengighet!

At man drar lignelser til andre sammenlignbare ting, er helt naturlig når man vil prøve å få andre til å forstå hva man prøver å si! Når noen da sier røykere lukter vondt, det plager meg, det skulle ikke vært lov. så blir akkurat det argumentet like teit som om en fanatisk rassist hadde sagt at det lukter så fælt med folk fra andre land, de skulle ikke hatt lov til å ta bussen! Og nei lille venn, jeg prøver på ingen måte å vri diskusjonen over på noe annet, jeg prøver å få deg til å forstå bruk av lignelser for å nå frem til noen som ellers er vanskelig å nå frem til!

Selvfølgelig er det teit å røyke, vi skjønner alle at det ikke er tøft lenger! men det er ikke alle som klarer å slutte like lett som du gjorde! Noen kan være mer avhengige, noen kan være svakere en deg, noen kan ha dårligere selvdisiplin en deg. Det tilsier definitivt ikke at de er mindre intelligente en deg, eller teite!

Jeg røyker selv, har røyket alt fra 10-25 sigaretter fast siden jeg var 14. jeg har forsøkt å slutte noen ganger, men aldri fått det til! Jeg blir sint, aggresiv, vanskelig å være med, legger på meg, fyser på alt, også annet en røyk, blir "nervøs" i kroppen, rastløs når jeg er i situasjoner der jeg er vant til å ta meg en røyk, fryser og svetter om hverandre (om en ikke like ille som første gang jeg prøvde å slutte). De aller fleste jeg omgåes (både røykere og ikke røykere) synes det er slitsomt å være sammen med meg de nærmeste mnd. Jeg har mer eller mindre ødelagt ett nytt samboerforhold pga mitt temperament når jeg sluttet å røyke.

Det er dritvanskelig å leve med disse tingene. Og foreløpig har jeg ikke lyktes! Jeg fortsetter å prøve jeg! Men at "bedrevitere" skal komme å fortelle meg at jeg er mindre intelligent fordi jeg fremdeles røyker? Dah... tror faktisk da ikke at du aaaaaner hva du snakker om! (heldigvis så er jeg bevisst på at det ikke er noe fellestrekk for ikke-røykere, så da trenger jeg ikke kalle dere alle dumme fordet...) :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...