Gå til innhold

Røyking

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Alle vet at røyking ikke er bra. Røykere velger å overse dette faktum, og så lenge de ikke plager andre skal de selvfølgelig selv få ta ansvar for sin egen helse. Det jeg lurer på er om røykerne er klar over hvor vondt de lukter? Det er de sannsynligvis ikke, for hvis man røyker får man dårligere luktesans. En "smugrøyker" er lett å oppdage for en ikkerøyker, for det lukter laaaaaaaaang vei!

Noen tror det er nok å åpne vinduet, så forsvinner lukten. Det er FEIL.

Noen tror man kan sitte under kjøkkenvifta, så forsvinner lukten. FEIL!

Noen tror man kan henge ut av vinduet, så forsvinner lukten. Det er FEIL, det blir som å spytte i motvind.

Noen tror man kan snike seg ut og røyke for å skjule det for barna. Ærlig talt, hva slags signaler sender man barna sine hvis man som mor eller far ikke kan stå for sine egne handlinger? Barna vokser opp og tenker at alt er lov, så sant ingen vet at man gjør det. Fantastisk barneoppdragelse. Noen tror man kan ha røykerom, slik at det ikke lukter i hele huset. FEIL og FEIL igjen. Det STINKER uansett! :evil:

Det mest patetiske er igrunnen å høre røykere forsvare seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg var daglig røyker i nseten to år uten at foreldrene mine visste det, jeg bor hjemme. Moren min er ikke røyker og veldig var for røykelukt. Da jeg fortalte det var hun totalt overraska. Hadde ingen mistanke og hadde aldri kjent det lukta. Så det går fktisk an å smug røyke, som du kaller det, uten at ikke røykere oppdager det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Da jeg røyka skjulte jeg det for foreldrene mine. De er anti anti røyk og hadde GARANTERT sagt noe hadde de merka det. Så det går an å skjule det. Men nå røyker jeg ikke lenger uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med dette innlegget ditt, Elsa - er det ikke bare å holde seg langt vekke fra disse "grusomme" røykerne da ?

Selv har jeg sluttet å røyke - men jeg har absolutt ingen problemer med å være sammen med røykere.

Og det mest patetiske jeg vet - det er fanatikere !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Helt enig med deg Elsa, det dummeste jeg hører er røykere som skal forsvare røykingen sin. De begynner å prate om forurensing i forhold til biler og fly. Men det er ikke det som er poenget. Som du skrev, det lukter surt. Noe av det ekleste jeg vet, er folk som kommer inn på bussen men en sneip i lomma, fy f**** det lukter ekkelt det! Og røykere som tror de er SÅ sniller når de går ut og røyker. Det burde ikke vært noe alternativ en gang. Jeg mener at røykere har lavere inteligens en ikke røykere. De skjønner jo ikke at det plager andre. De gjør iallefall ikke noe med det. Røykere lever i sin egen egoistiske verden, der det viktigste er å få sin neste røyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater synden, men ikke synderen.. :ler:

Mamman min røyker selv, men irriterer seg også grønn over røykere som ikke tar hensyn... Foreksempel skjønner hun ikke hvorfor enkelte røykere absolutt "må" sitte i busskuret og røyke på en regnværsdag, slik at de som ikke tåler det må velge mellom ille og verre.

Når hun og jeg er på kafe er det selvsagt at vi sitter på røykfri, for mens jeg ikke klarer å få ned mat med røyklukt i rommet, så er hun i full stand til å spise i røykfrie omgivelser.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sjokkert da jeg oppdaget hvor vondt det luktet. Kjente aldri vond lukt jeg. Så var jeg bortreist, kunne ikke røyke, og skulle i et selskap. Jeg måtte gå og kjøpe meg nye klær, for jeg orket ikke bruke de jeg hadde tatt med meg, og det var ingen tid til å vaske. De hadde ligget fremme i leiligheten min - hvor jeg selvsagt røykte.

Nå røyker jeg bare til fest, og slenger alt jeg har brukt når jeg har røykt i vasken - klarer det ikke lenger.

Kan ikke besøke noen på røykerommet en gang jeg nå, uten å måtte vaske klær etterpå.

Men merkelig nok, når jeg er hjemme hos folk hvor det røykes, så tenker jeg ikke så mye på det. Det er når jeg kommer hjem at jeg kjenner det.

Så svaret er nei, vi vet ikke hvor grusomt det lukter, selv om vi har lært at joda, det lukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men merkelig nok, når jeg er hjemme hos folk hvor det røykes, så tenker jeg ikke så mye på det. Det er når jeg kommer hjem at jeg kjenner det.

Ja, det har også jeg merket. Det er nok noe med at røyklukten ikke blir så fremtredende når man er på et alt godt innrøkt sted. Men, i røykfrie omgivelser merker man den! I tillegg så venner sansene seg etterhvert til intrykk, det vil si at man ikke merker seg ved en lukt dersom man er "utsatt" over lengre tid. (Derfor enkelte damer ikke "merker" at de har dynket seg vel mye med parfyme -de kjenner ikke lukten!)

Når jeg har vært hjemme hos moren min, pleier jeg alltid å skylle også rent tøy som jeg hadde med dit. Endatil røyker hun ikke så mye inne. Har jeg vært på fest må jeg vaske håret før jeg legger meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det verste er når hun som sitter ved siden av meg på jobben har vært og røyket ute. Hun stinker!

Ser frem til totalforbud mot røyking på utesteder, da dette er en av årsakene til at jeg nesten aldri er ute. Røykefri sone er en vits. Jeg er ikke alergiker heller, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

komentarer om at alle som røyker er mindre intelligente, viser for meg bare at fanatiske antirøykere ikke er det spøtt bedre!

Min mor, som er avholdsmenneske, tenkte samme tanke før, alle som drikker er mindre intelligente! Og det er jo akkurat samme logikk hun brukte, som du/dere bruker på røykere.

Når røykere (er røyker som prøver hardt å slutte!) blander inn andre, lignelser, så er det for å prøve å få dere antiene til å klare å sette dere inn i den andre sidens sak.

Jeg mener, jeg, som røyker, skjønner faktisk at det lukter vondt av oss som røyker, jeg skjønner at noen ikke-røykere synes det er forferdelig plagsomt med folk som nettopp har sneipa røyken og setter seg i setet foran eller ved siden. Jeg skjønner at mange ser frem til røykfrie utesteder. Jeg skjønner at endel ikke røykere er redd for egen og barns helse.

Jeg som røyker prøver å ta hensyn til dette, ved å ikke røyke direkte der du som er ikke-røyker er! jeg som røyker er like åpen for loven om røykfrie utesteder som det du som ikke-røyker er. jeg som røyker, står for farene ved røyking, står for at jeg allikevel velger å utsette meg selv for disse farene, og tar hensyn til din helse ved å ikke utsette deg for helsefare!

Å bli utsatt for noen som lukter vondt, kan ikke kalles helsefare! Det skader ikke deg som ikke-røyker, om du må sitte ti min i samme rom som meg! Det skader deg like lite som det skader deg å sitte på bussen sammen med mennesker som bruker overveldende mye parfyme, eller stikk motsatt. Jeg prøver på ingen måte å unnskylde at jeg røyker, for det føler jeg ikke noe behov for. Ikke så lenge jeg gjør mitt aller beste for at du som ikke-røyker ikke skal få skader eller mèn av mitt behov for nikotin! Men jeg prøver å forklare deg at hvordan folk ser ut eller lukter, er ikke noe som kan forbys eller kalles egoistisk!

Vi kan ikke nekte mennesker som lukter vondt å ta bussen, uansett om det er vond lukt pga røyk eller vond lukt pga annet! Slik urimelighet burde de fleste skjønne!

Det vi røykere kan gjøre, er å innse at vi må ta hensyn til andre som ikke ønsker å utsettes for vår nikotin og røyk! Om jeg går vekk, røyker ett sted min røyk ikke kan plage deg, så er det ikke stort mer jeg kan gjøre for å skjerme deg! Følger du etter meg, uten at det overhode er noe behov for deg å følge etter meg å utsettes for min nikotin, så må du takke deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Alle vet at røyking ikke er bra. Røykere velger å overse dette faktum, og så lenge de ikke plager andre et er de sannsynligvis ikke, for hvis man røyker får man dårligere luktesans. En "smugrøyker" er lett å oppdage for en ikkerøyker, for det lukter laaaaaaaaang vei!

Noen tror det er nok å åpne vinduet, så forsvinner lukten. Det er FEIL.

Noen tror man kan sitte under kjøkkenvifta, så forsvinner lukten. FEIL!

Noen tror man kan henge ut av vinduet, så forsvinner lukten. Det er FEIL, det blir som å spytte i motvind.

Noen tror man kan snike seg ut og røyke for å skjule det for barna. Ærlig talt, hva slags signaler sender man barna sine hvis man som mor eller far ikke kan stå for sine egne handlinger? Barna vokser opp og tenker at alt er lov, så sant ingen vet at man gjør det. Fantastisk barneoppdragelse. Noen tror man kan ha røykerom, slik at det ikke lukter i hele huset. FEIL og FEIL igjen. Det STINKER uansett! :evil:

Det mest patetiske er igrunnen å høre røykere forsvare seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa-Beth, uinnlogget

Innlegget ditt, Elsa, har den effekten på meg (en røyker) at jeg får lyst til å trappe opp røykinga.... :hoho:

Det virker bare mot sin hensikt når fanatiske, antirøykere som deg moraliserer til den store gullmedalje!!!

Lisa-Beth

:kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Skjønner ikke at alle som røyker ikke bare slutter! Trodde at alle i Norges land hadde skjønt hvor farlig det er å røyke.

Utrolig banalt å si at dere tar hensyn osv.. Det gjør dere absolutt ikke..

Tenk at dere vil utsette dere selv ovenfor slike skadelige stoffer, dere kunne like gjerne drukket bensin!! Så haver dere på sykehus tidliger, som vi andre ikke røykere er med på å betale på.. Fatter ikke at dere gidder å gjøre dere avhenige av dritt, uansett hvor godt dere tror det er... Ingen likte smaken av røyk første gang de prøvde, og ingen vil vel stappe en sigarett i kjeften på en 3 åring....

Isåfall er dere sinnsyke som nekter på dette..

Tenk dere godt om.. :D

Hilsen en ex-røyker som fikk opp intelligensen sin, og ble fanatisk anti-røyker samtidig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jo egentlig også jeg en smule fanatisk ikke-røyker, men...

Skjønner ikke at alle som røyker ikke bare slutter! Trodde at alle i Norges land hadde skjønt hvor farlig det er å røyke.  

Utrolig banalt å si at dere tar hensyn osv.. Det gjør dere absolutt ikke..  

Selv om du klarte å slutte, så betyr ikke det at ALLE klarer det. Alle er forskjellige, røykere inkludert. Akkurat som at noen klarer å slutte å drikke, andre ikke.. Det er forskjellig hvor avhengig man blir.

Også finnes det jo de som tar hensyn da.. Kanskje DU ikke gjorde det da du enda røykte, men... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg mener bare hvorfor vil noen utsette seg for røyk, når de vet effekten av den.. Og når en begynner å røyke må en jo tvinge i seg de første ti pakkene..

Så har en vilje så kan en slutte, finnes sinnsykt mange bra alternativer å droppe røying på da..

Hvorfor starte da?? Det er jo bare å innse hvor mye bedre en føler seg etterpå og lukter godt, osv osv osv..

Tenk den enorme selvfølselsen en får av å mestre sånne kamper da..

Tenk kun på deg selv og hvor forferdelig det er at et så våkent og sunt menneske som deg vil gjøre sånt med kroppen sin.

Alle ville vel egentlig sluttet hvis de fikk velge på nytt??

Hilsen ex-røyker og fanatikeren som har tro på folket...

Kom igjen, det er verdt mange forsøk på å slutte å røyke..

ER IKKE DU VERDT DET???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...