Gå til innhold

Vet ikke hva jeg skal gjøre med håret mitt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har naturlig rødbruntoransj hår, hatet det da jeg var yngre og farget det. Har hatt både lyst og mørkt hår opp gjennom oppveksten. 

Nå er jeg en voksen dame og har latt den naturlige fargen min gro ut igjen og har hatt det naturlig noen år. Har begynt å poppe opp grå hårstrå her og der. Jeg trodde jeg var fornøyd med hårfargen min og hadde egentlig tenkt å bli en stolt «redhaired silverfox» etterhvert. Men jeg kjenner at jeg rett og slett føler meg litt kjedelig og blass i hårfargen nå. 

Savner ikke å stresse med hårfarge, dyre frisørtimer eller frustrerte timer på badet med hjemmefarging. Jeg har såkalt glasshår så fargen slipper veldig fort, må derfor farge det ofte hvis jeg skal bevare en frisk farge. 

Jeg vet heller ikke om jeg vil stripe det lyst eller farge det noen hakk mørkere. Jeg har veldig behov for å føle meg litt freshere. 

Har brune øyne og lys hud. 

Noen som er flinke med farger som har noen tips til meg, så hadde jeg blitt veldig glad🙏🏼

Anonymkode: ca9fe...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å farge det bare en rikere variant av din naturlige hårfarge? Da er det ikke krise med ettervekst heller, og du kan slippe unna med å måtte farge det så ofte. Samtidig som det ikke er så blasst og kjedelig. 

Anonymkode: e555b...0f3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke henna til å fremheve din naturlige farge. Den binder seg til proteinet i håret, så håret slipper ikke fargen så lett som med vannlig hårfarge. Ellers så kan du bare la være det hele styret og bare akseptere det som det er nå. 😊

Anonymkode: 7c6be...25e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mørkebrunt hår og kun litt grått hår ved ørene/tinningen, og har brukt å farge litt rundt ørene/tinningen hos frisøren, men alle hårene er glasshår og fargen sklir av etter 3 hårvasker.

Jeg har investert i hårmascara og det fungerer veldig bra, og det bruker jeg på de stive hvite hårene rundt ørene og tinningen.

Fargen varer kun til neste hårvask og jeg kan ikke bruke hårmascara når jeg får grå hår over hele hodet, men foreløpig er det en god redning. Kanskje du kan bruke hårmascara nå på de hårene som er mest synlige?

Anonymkode: d6814...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...