Gå til innhold

Shampo/balsam anbefalinger?

pernille198

Anbefalte innlegg

Jeg har langt, ufarget, tykt hår, med noe fall/bølger i. Er det noen med samme hårtype som har shampo/balsam å anbefale? Ikke fra dagligvarehandel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tørt hår? 

Fet eller tørr hodebunn?

Lav, normal, eller høy porøsitet?

Fint eller normalt eller grovt hår? 

Liker håret ditt proteiner?

Hvilken shampo/balsam som passer, kommer veldig an på. 

Jeg har litt tørt hår, tørr hodebunn, lav porøsitet, fint men tykt hår, som elsker proteiner. 

Jeg bruker By Veira Curl-balsam, bytter mellom By Veira Curl shampo og Fructis hair food watermelon shampo. 

Anonymkode: cc0ef...c26

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tørt hår? 

Fet eller tørr hodebunn?

Jeg har litt tørt hår, tørr hodebunn, lav porøsitet, fint men tykt hår, som elsker proteiner. 

Jeg bruker By Veira Curl-balsam, bytter mellom By Veira Curl shampo og Fructis hair food watermelon shampo. 

Håret mitt er normal/tørt.
Opplever noen ganger kløe i hodebunn, men de som skal være vennlige mot hodebunnen lukter som regel tannkrem. Hodebunnen er på den fetere siden.

Lav/normal porøsitet, normalt hår, ikke så glad i protein.

Den aller verste shampoen jeg har prøvd var redken all soft, den var helt krise for mitt hår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker du alltid hele håret eller bare hodebunnen? Har du balsam kun ut i lengdene eller også inn ved hårfestet?

Anonymkode: f546e...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Tørt hår? 

Fet eller tørr hodebunn?

Hvordan vet man om man har tørr hodebunn? Eller om proteiner er godt for håret? Mitt hår er porøst (freezy) Jeg kløe ikke i hodebunnen. Vasker håret 2-3 ganger i uka. Slett tynt hår, normal tykkelse på hårstrå. Kan du hjelpe med anbefaling? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvalitet skrev (1 minutt siden):

Hvordan vet man om man har tørr hodebunn? Eller om proteiner er godt for håret? Mitt hår er porøst (freezy) Jeg kløe ikke i hodebunnen. Vasker håret 2-3 ganger i uka. Slett tynt hår, normal tykkelse på hårstrå. Kan du hjelpe med anbefaling? 

Tørr hodebunn merker man på samme måte som annen tørr hud: kløe og evt flassing. 

Enkelte hårtyper liker protein bedre enn andre. Har man veldig fint hår, kan protein være gunstig for håret. Du kan ta "strekketesten" for å se om håret ditt trenger protein. Ta et hårstrå, og strekk i det. Om det ryker lett, er det et tegn på at du ikke bør ha protein i håret. Om det derimot lar seg strekke og strekke, og ikke trekker seg sammen igjen når du slipper, er det et tegn på at du kan ha godt av protein. 

Om du har slett og tynt hår, kan det være greit med produkter som ikke er for tunge - altså produkter som ikke inneholder smør og olje som en av de fem første ingrendiensene på ingredienslisten. Det kan tynge ned håret, noe som går ut over volumet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Vasker du alltid hele håret eller bare hodebunnen? Har du balsam kun ut i lengdene eller også inn ved hårfestet?

Anonymkode: f546e...207

Vasker håret 1 gang (max 2) i uka, shampo  i 2 runder kun i hodebunn. Balsam fra ørene og ned.
Tar som regel hårkur annenhver vask i håndkletørt hår fra ørene og ned, så avslutte med balsam. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i dr. organic sin sjampo og balsam med menuka honey 🙂 pluss at den lukter nydelig og ikke gir meg kløende hodebunn. Bruker å spraye på rosevann og ha litt avokado olje i tuppene. Etter mye prøving så er håret og huden min gladest hvis det får mest mulig naturlig produkter på, men jeg har også prøvd mye forskjellig naturlig før jeg har funnet noe som funker for meg..

Anonymkode: 44e2c...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er veldig glad i dr. organic sin sjampo og balsam med menuka honey 🙂 pluss at den lukter nydelig og ikke gir meg kløende hodebunn. Bruker å spraye på rosevann og ha litt avokado olje i tuppene. Etter mye prøving så er håret og huden min gladest hvis det får mest mulig naturlig produkter på, men jeg har også prøvd mye forskjellig naturlig før jeg har funnet noe som funker for meg..

Jeg har forresten langt, middels tykt hår, og sensitiv hodebunn, både hår og hodebunn trenger mye fukt, spesielt på vinteren. Aner ikke hvor vidt det er porøst eller ikke 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kome.no har veldig gode produkter, til gode priser. Nettbutikk laget av frisører. Merket heter Milkshake.

Anonymkode: ae668...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...