Gå til innhold

Den beste brownies oppskriften!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er din beste brownies oppskrift? Jeg har alltid laget Toro sin brownies pose, og synes den er kjempegod, men det hadde jo vært kjekt å bake en selv.

 

Anonymkode: 5eff9...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å lage den som heter "Hannes beste brownies" (google). Eller så finner jeg noe på www.detsoteliv.no

Anonymkode: 14911...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min favoritt. Brownies skal være kompakte og seige så oppskrifter hvor det skal piskes eggedosis er ikke brownies, det er vanlig sjokoladekake.

 

400 g mørk sjokolade
340 g smør
8 dl sukker
8 egg
5 dl hvetemel

Smelt smør og sjokolade i en gryte på svak varme. Ha i sukker og egg og bland godt sammen. Rør i hvetemel. Hell røren i en stor bakepapirkledd langpanne. Stek ved 175 grader i ca 50-60 minutter.

Endret av Arkana
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ønsker deg en god, men nesten like enkel kake som Toro sin, bare du baker selv, kan jeg virkelig anbefale denne her. Krever ingen spesielle ingredienser, og er bare å røre sammen. Billig og veldig god! Jeg har laget den i årevis, og laget den også glutenfri med enten Toro lys miks, eller Toro kakemiks. Kan ha hakket sjokolade, og/eller nøtter i/på også. 
 

http://www.veganmisjonen.com/2014/07/oppskrift-vegansk-browniekake.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker denne oppskrifta. Browniesene er ikke like hypersøte på smak som (IMO beklageligvis) er tilfelle i mange andre oppskrifter og halvfabrikata.  

Siden man bl.a. må brune smøret, er de nok litt mer arbeidsintensive enn Toro. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for oppskrifter, jeg skal prøve meg både på Arkana og Hunter7 sine oppskrifter, dette må prøves! 😄nam nam!

TS

Anonymkode: 5eff9...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Arkana said:

Dette er min favoritt. Brownies skal være kompakte og seige så oppskrifter hvor det skal piskes eggedosis er ikke brownies, det er vanlig sjokoladekake.

 

400 g mørk sjokolade
340 g smør
8 dl sukker
8 egg
5 dl hvetemel

Smelt smør og sjokolade i en gryte på svak varme. Ha i sukker og egg og bland godt sammen. Rør i hvetemel. Hell røren i en stor bakepapirkledd langpanne. Stek ved 175 grader i ca 50-60 minutter.

Takk for oppskriften, den skal jeg prøve meg på :) Du skriver stor langpanne, mener du da langpanna til stekeovnen? Den er vel 35 x 40 cm

TS

Anonymkode: 5eff9...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Takk for oppskriften, den skal jeg prøve meg på :) Du skriver stor langpanne, mener du da langpanna til stekeovnen? Den er vel 35 x 40 cm

TS

Anonymkode: 5eff9...2bd

 

Ja, det stemmer. Håper du liker kaken. :) Jeg synes forresten det er veldig godt med hakkede valnøtter i. :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste og mest utfordrende er og la kaken avkjøle seg helt. Varm har den ikke den erketypiske kompakte og seige brownie-konsistensen.

Anonymkode: 699c5...d7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (På 9.2.2023 den 12.32):

Dette er min favoritt. Brownies skal være kompakte og seige så oppskrifter hvor det skal piskes eggedosis er ikke brownies, det er vanlig sjokoladekake.

 

400 g mørk sjokolade
340 g smør
8 dl sukker
8 egg
5 dl hvetemel

Smelt smør og sjokolade i en gryte på svak varme. Ha i sukker og egg og bland godt sammen. Rør i hvetemel. Hell røren i en stor bakepapirkledd langpanne. Stek ved 175 grader i ca 50-60 minutter.

Denne så veldig god ut! :)

Arkana skrev (På 10.2.2023 den 7.13):

 

Ja, det stemmer. Håper du liker kaken. :) Jeg synes forresten det er veldig godt med hakkede valnøtter i. :jepp:

Jeg liker også nøtter i brownies, og syns både (salte) peanøtter og pecan egner seg godt hvis man vil ha noe annet enn valnøtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...