Entern Skrevet 9. februar 2023 #21 Del Skrevet 9. februar 2023 Maskinfører skrev (55 minutter siden): Ta med Tyskland også for det mellom 1940-1945 sikkert noe foran der også Absolutt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 9. februar 2023 #22 Del Skrevet 9. februar 2023 Entern skrev (3 minutter siden): Absolutt Ja 🙂 @Entern er alltid så koselig 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 9. februar 2023 #23 Del Skrevet 9. februar 2023 Maskinfører skrev (Akkurat nå): Ja 🙂 @Entern er alltid så koselig 🙂 Du og 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 9. februar 2023 #24 Del Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): På tide Tyskland også tar ansvar og betaler erstatning for all elendigheten de har forårsaket. Anonymkode: 9e538...788 Jeg vet ikke om det er ett eneste land som har gått så langt for å gjøre opp for fortidens synder som nettopp Tyskland. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 9. februar 2023 #25 Del Skrevet 9. februar 2023 Entern skrev (2 timer siden): Du og 😊 Takk takk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 9. februar 2023 #26 Del Skrevet 9. februar 2023 Klossmajor skrev (1 time siden): Jeg vet ikke om det er ett eneste land som har gått så langt for å gjøre opp for fortidens synder som nettopp Tyskland. Var det ikke 6 000 000 de hadde på samvittigheten ? om de i det hele tatt hadde noen samvittighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 9. februar 2023 #27 Del Skrevet 9. februar 2023 Maskinfører skrev (6 minutter siden): Var det ikke 6 000 000 de hadde på samvittigheten ? om de i det hele tatt hadde noen samvittighet Tyskland ble holdt eneansvarlig for første verdenskrig. Det er ikke mange årene siden de betalte siste avdraget på den krigserstatningen på 60 milliarder kroner. For andre verdenskrig ble de pålagt å betale tilsvarende en krigserstatning på 3,5 billioner kroner i form av eiendeler, utenlandske aksjer, patenter og naturressurser, og i tillegg ble millioner av tyskere satt til å utføre tvangsarbeid for de allierte i gruver, jordbruk eller industri. Hvor mye mer kan man forvente? De skulle jo samtidig gjenreise sitt eget samfunn, som også lå i ruiner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 9. februar 2023 #28 Del Skrevet 9. februar 2023 Jøss... Skal de? Har du lyst til å servere en link eller? Ikke at jeg nødvendigvis tror det er politisk BS, altså - for murica er jo ikke helt i wÆter for tiden (om de noen gang var), men jeg tviler på at de har råd til det.. Blir veldig mange de må punge ut til da, isf😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 9. februar 2023 #29 Del Skrevet 9. februar 2023 Klossmajor skrev (2 minutter siden): Tyskland ble holdt eneansvarlig for første verdenskrig. Det er ikke mange årene siden de betalte siste avdraget på den krigserstatningen på 60 milliarder kroner. For andre verdenskrig ble de pålagt å betale tilsvarende en krigserstatning på 3,5 billioner kroner i form av eiendeler, utenlandske aksjer, patenter og naturressurser, og i tillegg ble millioner av tyskere satt til å utføre tvangsarbeid for de allierte i gruver, jordbruk eller industri. Hvor mye mer kan man forvente? De skulle jo samtidig gjenreise sitt eget samfunn, som også lå i ruiner. Åh de har altså betalt for WWI ja det var mye 60 milliarder det med tvangsarbeid og det kjenner jeg ikke til nei da kan vi vel ikke forvente så mye annet takk for opplysninger har ikke sagt så mye om sånt i dokumentarene jeg ofte ser ett tema jeg synes er interessant Tante født 1942 Pappa født 1945 onkel 1948 så de er etter krigsbarn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 9. februar 2023 #30 Del Skrevet 9. februar 2023 Norge var også involvert og det ble holdt svarte slaver på sørlandet...så mange nordmenn skylder da også penger i erstatning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå