Gå til innhold

Sjokolade forbud

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.2.2023 den 16.53):

Det er allerede en tråd om dette. 

Anonymkode: 149a3...250

Så hvorfor er du her og kommenterer? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Noe av «problemet» med disse store sjokoladeplatene er kanskje at de er konstant på tilbud tre, fire, fem for hundre kroner? Likevel tenker jeg at folk bør trene nei-muskelen sin og forstå at fire plater for hundre kroner ikke på noen måte er et kupp.

Det eneste jeg tenker burde vært forbudt å selge er trelitersdunk med vodka (grøss).

https://www.vinmonopolet.no/Land/Norge/Vanlig-Vodka/p/10391006

Endret av Hareena
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.2.2023 den 20.37):

Synes det er helt greit, hvorfor tilrettelegge så voldsomt for usunn livsstil? Hvor inngripende er det å kutte mega-sjokolader? Kan jo fortsatt kjøpe sjokolade. De har også for eksempel sluttet med "murere" - de store ølflaskene for eksempel.

Anonymkode: 60365...5ea

Nå har ikke jeg spesielt sansen for den dama, og jeg syns dette blir for dumt. Er dessuten grunnen til at de sluttet med "murere" at det var farlig for folkehelsen, eller er årsaken rett og slett at de gikk fra å selge øl på flaske til å selge på boks? Jeg har en mistanke om at årsaken er boksen og ikke helsen. ;)

AnonymBruker skrev (På 9.2.2023 den 16.46):

Store sjokoladeplater er "den største trusselen vi har mot folkehelsen"?  

Du verden. 

Anonymkode: 29f4e...a47

Ja, du verden! Jeg tror det er mye som er farligere enn sjokolade. Røyk og alkohol er vel et godt eksempel.

AnonymBruker skrev (På 9.2.2023 den 17.05):

Overvekt og fedme er den største trusselen mot folkehelsa. Et sted må man begynne, og 200 gram sjokolade i samme plate er et greit sted å begynne. 

Anonymkode: 7244f...7c5

Hva sier du egentlig her? At 200 gram sjokolade i samme plate er greit, eller at det ikke er det? Var ikke helt lett å forstå.

AnonymBruker skrev (På 9.2.2023 den 19.06):

Er så enig! Jeg kjøper de store med planer om å spare halvparten til neste helg, men det skjer ikke. 😟

Også føler jeg meg dum hvis jeg kjøper 75gramsplatene til 23 kr når de store er på tilbud rett ved siden av og bare koster 25 per stk. 

Vil ikke ha forbud, men mindre plater/poser hadde iallfall hjulpet for meg. 

Anonymkode: f7f00...d44

Men det er jo mindre plater? Du sier det selv, og så sier du at du føler deg "dum" hvis du kjøper dem?

Jeg forstår ikke hvorfor jeg skal bli forhindret i å kjøpe store sjokoladeplater fordi du har dårlig viljestyrke? Jeg kan kjøpe både 5 og 10 plater, og selv om jeg er glad i sjokolade så kan de ligge i mange måneder. Jeg liker å ha sjokolade i hus til gjester og til baking. Da er det praktisk med store plater som ikke koster skjorta.

Skrevet
Brunhilde skrev (16 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvorfor jeg skal bli forhindret i å kjøpe store sjokoladeplater fordi du har dårlig viljestyrke? Jeg kan kjøpe både 5 og 10 plater, og selv om jeg er glad i sjokolade så kan de ligge i mange måneder. Jeg liker å ha sjokolade i hus til gjester og til baking. Da er det praktisk med store plater som ikke koster skjorta.

Det er jo "dumt" å kjøpe 75 gram sjokolade for 23 kr når man kan få 200 gram sjokolade for bare 2 kr mer. 

Og jeg har ikke tenkt å ta fra deg sjokoladeplata di. Jeg ønsker meg bare mulighet til å kjøpe ei mindre plate. Så kan jeg kjøpe den ene jeg trenger, og du kan kjøpe både 10 og 20 av den om du vil det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er jo "dumt" å kjøpe 75 gram sjokolade for 23 kr når man kan få 200 gram sjokolade for bare 2 kr mer. 

Og jeg har ikke tenkt å ta fra deg sjokoladeplata di. Jeg ønsker meg bare mulighet til å kjøpe ei mindre plate. Så kan jeg kjøpe den ene jeg trenger, og du kan kjøpe både 10 og 20 av den om du vil det. 

Men du kan jo kjøpe de du trenger, du kan kjøpe den på 75 gram og jeg forstår virkelig ikke problemet ditt?

Det blir som med brus, det er (som regel) billigere å kjøpe 6 eller 8 flasker i en pakning. Skal jeg som er alene da hyle over at det er dyrere å kjøpe den ene flasken jeg (kanskje) drikker i løpet av en helg?

Skrevet

De som ikke klarer å holde seg unna vil vel allikevel kjøpe to istedetfor en om plata blir halvert. 

Anonymkode: f07e7...954

Skrevet
Brunhilde skrev (22 minutter siden):

Men du kan jo kjøpe de du trenger, du kan kjøpe den på 75 gram og jeg forstår virkelig ikke problemet ditt?

Det blir som med brus, det er (som regel) billigere å kjøpe 6 eller 8 flasker i en pakning. Skal jeg som er alene da hyle over at det er dyrere å kjøpe den ene flasken jeg (kanskje) drikker i løpet av en helg?

Problemet er at det bare er tre av platene som finnes i 75 gram, når 200 gram er standard. 

Hadde standaren vært 100 gram kunne de uten viljestyrke kjøpt én og de med viljestyrke kunne kjøpt to, så får alle det de vil ha. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Problemet er at det bare er tre av platene som finnes i 75 gram, når 200 gram er standard. 

Hadde standaren vært 100 gram kunne de uten viljestyrke kjøpt én og de med viljestyrke kunne kjøpt to, så får alle det de vil ha. 

Mulig alle får det de vil ha, men jeg vil måtte betale en høyere pris fordi du ikke har viljestyrke, og det er jeg egentlig ikke interessert i å gjøre. ;)

Nok om det - jeg håper (og tror) at platene på 200 gram består, men det betyr jo ikke at ikke mindre plater (i flere varianter) kan være et alternativ, ikke en erstatning.

Skrevet
Brunhilde skrev (2 minutter siden):

Nok om det - jeg håper (og tror) at platene på 200 gram består, men det betyr jo ikke at ikke mindre plater (i flere varianter) kan være et alternativ, ikke en erstatning.

Enig, jeg har ikke noe imot 200-platene, jeg vil bare ha flere små å velge i. 🙂

Skrevet

Hvis man erstatter 200 gr platene med 100gr plater, så vil jo 100gr platene også komme på tilbud:  Feks. 10 stk for 100 kr.  Da vil man kunne kjøpe 1 av hver av alle variantene!

Anonymkode: fe69f...6f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...