AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #21 Skrevet 8. februar 2023 Grunnen til det er at adrenalin får en til å gå på do, det kan man se på dyr som blir skremt. Og kaffe trigger adrenalin, det er derfor man blir våken og føler seg bedre midlertidig av det også. Samme med sjokolade/kakao og andre drikker med koffein. Derfor er dette en gedigen industri som bruker alle midler for å få folk hektet så tidlig som mulig: https://www.medicalmedium.com/blog/coffee-matcha-chocolate-abusive-relationship Anonymkode: 446a0...61f
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #22 Skrevet 8. februar 2023 Her har det vært fast takst i 30 år å gå på do etter to kopper kaffe på morgenen. Drikker Lassevis med kaffe, men er kun etter to kopper på morgenen at behovet melder seg. Anonymkode: faf97...190 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #23 Skrevet 8. februar 2023 Jaja, må absolutt bæsje av kaffe, men ikke sånn tre ganger om dagen. Jeg drikker en del kaffe (alt mellom 0 og 6 kopper til hverdags, vanligvis 2 kopper i helgene), og det hjelper tarmen med å tømme seg, men det er mer som at det blir litt stans, eller er litt tyngre/tar litt lenger tid hvis jeg ikke drikker noe. Jeg bæsjer stort sett 1 gang om dagen uansett. Anonymkode: b8981...da9 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #24 Skrevet 9. februar 2023 17 hours ago, AnonymBruker said: Stemmer ikke, industrien som sponser alle typer forskning som sier dette. Anonymkode: 4217d...ade Kan du dokumentere dette? Anonymkode: cae2f...b10 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #25 Skrevet 9. februar 2023 Jeg har (dessverre) ikke denne effekten. Sliter ofte med treg mage, men kaffe gjør ingenting for meg. Anonymkode: ce469...2a6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #26 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Grunnen til det er at adrenalin får en til å gå på do, det kan man se på dyr som blir skremt. Og kaffe trigger adrenalin, det er derfor man blir våken og føler seg bedre midlertidig av det også. Samme med sjokolade/kakao og andre drikker med koffein. Derfor er dette en gedigen industri som bruker alle midler for å få folk hektet så tidlig som mulig: https://www.medicalmedium.com/blog/coffee-matcha-chocolate-abusive-relationship Anonymkode: 446a0...61f Mennesker kan du lure til hva som helst, de tror på det meste. Mange er så dumme at de kjøper seg en avhengighet 😂 Eneste du trenger som menneske er næringsrik mat og god søvn. AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan du dokumentere dette? Anonymkode: cae2f...b10 Trengs ikke, søk på google selv. Anonymkode: 4217d...ade
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #27 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mennesker kan du lure til hva som helst, de tror på det meste. Mange er så dumme at de kjøper seg en avhengighet 😂 Eneste du trenger som menneske er næringsrik mat og god søvn. Trengs ikke, søk på google selv. Anonymkode: 4217d...ade Typisk svar når man ikke klarer å finne dokumentasjon på påstander man slenger fram. Anonymkode: 059b6...3d8 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #28 Skrevet 9. februar 2023 Dagens første kopp har samme effekt på meg ja. Men jeg går bare på do en gang og ferdig med det. Drikker gjerne en kopp rundt lunsjtider og en etter middag, og da er det ikke sånn. Anonymkode: c29fa...aaa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå