AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #1 Skrevet 8. februar 2023 Jeg vet jo at klisjéen sier at er du treig i magen så drikk kaffe. Det stemmer så til de grader på meg, er det sånn for alle? Altså jeg må stå opp 30 minutter før jeg egentlig må,for jeg flyr på do minst 3 ganger før jeg drar på jobb pga kaffen! Tør ikke drikke kaffe utenom hjemmet for jeg er redd jeg må på do. Så ingen vet jeg liker kaffe,for jeg sier bare jeg ikke liker det om jeg blir tilbudt. Anonymkode: 5850c...771
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #2 Skrevet 8. februar 2023 Kun om det er lenge siden jeg har drukket kaffe eller om det er lenge siden jeg har vært på do Anonymkode: 82dd1...17f
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #4 Skrevet 8. februar 2023 Drikker 5-6 kopper pr dag, sliter med treg mage. Anonymkode: a6995...c5b 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #5 Skrevet 8. februar 2023 Drikker kaffe annenhver dag ca, 1-2 kopper, og må som regel på do etterpå ja. Men kun en gang. Anonymkode: 08b98...136
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #6 Skrevet 8. februar 2023 Den fantastiske kaffen veier opp for litt ekstra driting i ny og ne. Anonymkode: 853c0...984
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #7 Skrevet 8. februar 2023 Kaffe trigger tarmen til avføring.... Aldri hatt så bra helse som nå etter jeg kuttet ut kaffe/koffein, koffein er også sentralstimulerende som gjør deg avhengig. Hindrer også næringsopptaket i tarmen...så vent minst 1t før du drikker kaffe etter mat. Det er faktisk ingen bra ting med koffein/kaffe. Anonymkode: 4217d...ade 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #8 Skrevet 8. februar 2023 Jeg har sluttet å drikke kaffe på morgenen. Og spiser brødskvier en stund før jeg tar første koppen. Da blir ikke magen urolig. Anonymkode: eb5df...1e4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #9 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har sluttet å drikke kaffe på morgenen. Og spiser brødskvier en stund før jeg tar første koppen. Da blir ikke magen urolig. Anonymkode: eb5df...1e4 Stemmer det....men ikke tenkt på hvorfor tarmen din reagerer? Vurdert å kutte kaffen? Anonymkode: 4217d...ade 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #10 Skrevet 8. februar 2023 Jeg får magesmerter og diare noen ganger på morgenen etter kaffe. Har aldri skjønt hvorfor det skjer bare innimellom. Jeg drikker ikke mye kaffe, men vil nødig slutte med koppen på morgenen. Kan det hjelpe med koffeinfri? Anonymkode: 2c323...3b5
AnonymBruker 42 Skrevet 8. februar 2023 #11 Skrevet 8. februar 2023 Nope... Da må jeg isf. drikke tette kopper med espresso på rappen, og ikke ha spist på flere dager... Ganske sikker på at det samme hadde skjedd om jeg tok koffein-piller på tom mage også... Bare en stressreaksjon ifra kroppen for mitt tilfelle, tror jeg
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #12 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg får magesmerter og diare noen ganger på morgenen etter kaffe. Har aldri skjønt hvorfor det skjer bare innimellom. Jeg drikker ikke mye kaffe, men vil nødig slutte med koppen på morgenen. Kan det hjelpe med koffeinfri? Anonymkode: 2c323...3b5 Kutt det helt ut, seriøst. Anonymkode: 4217d...ade 1
GrønnNellik68 Skrevet 8. februar 2023 #13 Skrevet 8. februar 2023 Coffee makes you poop. Så jeg og løper som en gal på do fordi jeg drikker kaffe.. men samtidig er jeg glad i kaffen da på mårran og en kopp midt på dagen og treffer jeg på noen kjente så er det jo så klart at man må ta en kopp kaffe og prate. Så det får en ta med at man må løpe litt ekstra på do.. gjør ingenting egentlig da.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #14 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er faktisk ingen bra ting med koffein/kaffe. Anonymkode: 4217d...ade Det er det vel, kaffe er bra for helsa. Anonymkode: 80a02...38b 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #15 Skrevet 8. februar 2023 Jeg må på do etter morgenkaffen ja, men som regel bare en gang. Helt perfekt siden jeg tar medisiner som gir treg mage. Men tror det er litt psykisk også, trenger nesten ikke å smake på kaffen før det virker. Er sjelden slik når jeg drikker kaffe senere på dagen. Anonymkode: 80a02...38b
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #16 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kaffe trigger tarmen til avføring.... Aldri hatt så bra helse som nå etter jeg kuttet ut kaffe/koffein, koffein er også sentralstimulerende som gjør deg avhengig. Hindrer også næringsopptaket i tarmen...så vent minst 1t før du drikker kaffe etter mat. Det er faktisk ingen bra ting med koffein/kaffe. Anonymkode: 4217d...ade Kaffe er øverst på lista over hva som gjør livet bra å leve . Så kan kutte mye annet men ikke den. Anonymkode: 8247d...afc 1 2 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 8. februar 2023 #17 Skrevet 8. februar 2023 Jeg drikker sjelden kaffe i helgen og merker ingen forskjell på magen og toalettbesøk i forhold til ukedagene.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #18 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Kaffe er øverst på lista over hva som gjør livet bra å leve . Så kan kutte mye annet men ikke den. Anonymkode: 8247d...afc Stemmer ikke, industrien som sponser alle typer forskning som sier dette. Anonymkode: 4217d...ade
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #19 Skrevet 8. februar 2023 Er sikkert flere som blir trege i magen av det, men jeg er ikke blant de. Anonymkode: 4dc78...c57
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #20 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg vet jo at klisjéen sier at er du treig i magen så drikk kaffe. Det stemmer så til de grader på meg, er det sånn for alle? Altså jeg må stå opp 30 minutter før jeg egentlig må,for jeg flyr på do minst 3 ganger før jeg drar på jobb pga kaffen! Tør ikke drikke kaffe utenom hjemmet for jeg er redd jeg må på do. Så ingen vet jeg liker kaffe,for jeg sier bare jeg ikke liker det om jeg blir tilbudt. Anonymkode: 5850c...771 Hvilken type kaffe drikker du? Blir uke slik av kaffe og drikker en del hver dag ☺️ Men vet jo at andre blir det. Kanskje det handler om kostholdet generelt? Anonymkode: da831...d13
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå