Gå til innhold

Partnerdonasjon egg - Offentlig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Noen som vet på hvilket grunnlag de innvilger partnerdonasjon av egg i det offentlige? (st Olavs)

Vi er to kvinner. Jeg skulle egentlig gå gravid. Måtte slutte på medisiner(psykisk), dette har ikke gått bra og jeg må starte igjen. Er det god nok grunn til at vi kan få parterdonasjon i det offentlige eller må vi gå privat da?

Har prøvd å få kontakt med st Olavs i en uke for å spørre, men de ringer ikke tilbake.

Anonymkode: 1b4de...4eb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. I norge tilbys det desverre ikke donasjon av både egg og sæd. Så i deres tilfelle vil det ikke være mulig

Anonymkode: cc787...693

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei. I norge tilbys det desverre ikke donasjon av både egg og sæd. Så i deres tilfelle vil det ikke være mulig

Jeg tror du tar feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er snakk om pardonasjon, der jeg donerer mine egg til min samboer. De gjør det på medisinsk grunnlag i det offentlige. Lurer bare på hva som er definisjonen deres på hva som er medisinsk grunnlag.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Men er det ikke det Camilla og Julie  disse influenserne gjør da, Julie skal gå gravid med Camilla sine egg og motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at offentlig helsevesen skal bruke ressurser på dette tullet...

Anonymkode: 0586d...12f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forsto hva du mente. Vet faktisk ganske lite om akkurat det, men kan høre litt rundt. Gjør medisinene så du ikke burde bli gravid generelt mens du går på de eller ikke gjennom klinikk?

Endret av Majer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (49 minutter siden):

Jeg forsto hva du mente. Vet faktisk ganske lite om akkurat det, men kan høre litt rundt. Gjør medisinene så du ikke burde bli gravid generelt mens du går på de eller ikke gjennom klinikk?

Kan ikke gå på de mens jeg er gravid, har prøvd å slutte, men da ble jeg kjempedårlig. Så jeg kan ikke gå gravid, fordi jeg trenger medisinene.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Togpendler skrev (58 minutter siden):

Men er det ikke det Camilla og Julie  disse influenserne gjør da, Julie skal gå gravid med Camilla sine egg og motsatt.

Det er det de gjør, men de gjør det privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 8.2.2023 den 19.46):

Denne loven gjelder ikke for et lesbisk par, hvor en kvinne donerer egget sitt til partneren. Loven ble endret ganske nylig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.2.2023 den 14.48):

Hei

Noen som vet på hvilket grunnlag de innvilger partnerdonasjon av egg i det offentlige? (st Olavs)

Vi er to kvinner. Jeg skulle egentlig gå gravid. Måtte slutte på medisiner(psykisk), dette har ikke gått bra og jeg må starte igjen. Er det god nok grunn til at vi kan få parterdonasjon i det offentlige eller må vi gå privat da?

Har prøvd å få kontakt med st Olavs i en uke for å spørre, men de ringer ikke tilbake.

Spent på å høre om dere fikk hjelp på st.olavs? Og hvilke medisiner er det snakk om, hvis du vil dele? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at dette er viktig for dere, og det er frustrerende når man ikke får svar. Dessverre kan jeg ikke gi deg en eksakt informasjon om grunnlaget for innvilgelse av partnerdonasjon av egg ved St. Olavs. Det beste jeg kan anbefale er å fortsette å prøve å få kontakt med dem direkte, eller eventuelt oppsøke en privat klinikk for å få mer informasjon. Lykke til, og jeg håper dere får svar snart!

Anonymkode: f7f22...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...