Gjest takinova Skrevet 8. februar 2023 #21 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi jeg er så glad i ham.og i min alder som er snart 45 er nok vanskelig å forelske seg på samme måte og finne en mann uten barn. Anonymkode: b11b6...e5b Men man kan jo ikke ha det slik. Og det kommer ikke til å endre seg.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #22 Skrevet 8. februar 2023 Faren legger til rette for sjalusi og lager den større. Her må far sette seg ned og be de skjerpe seg. Så store barn og den ene er voksen er virkelig ikke greit. Dette er fars problem og han må sette en stopper for denne oppførselen. Da får heller barna holde seg unna da hvis de mener det de sier 🤦♀️ Anonymkode: cb0f6...fa4 3
servitrise&suppe Skrevet 8. februar 2023 #23 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): De er oppdratt av moren at alt og alt hensyn er til dem. Anonymkode: b11b6...e5b Med andre ord er det en passiv far her. En som ikke har vært tydelig som far og oppdrager. Når foreldre ikke oppdrar barna eller har grenser, så vil barna bli utrygge. Det du kaller misunnelse og sjalusi er nettopp utrygghet, for de vet ikke hvor de har faren sin. De ville ikke ha reagert på at du får blomster og at dere er på tur osv heller hvis han hadde vært mer oppmerksom mot dem. Det er ikke barna som er problemet her. Det er faren. 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #24 Skrevet 8. februar 2023 servitrise&suppe skrev (1 minutt siden): Med andre ord er det en passiv far her. En som ikke har vært tydelig som far og oppdrager. Når foreldre ikke oppdrar barna eller har grenser, så vil barna bli utrygge. Det du kaller misunnelse og sjalusi er nettopp utrygghet, for de vet ikke hvor de har faren sin. De ville ikke ha reagert på at du får blomster og at dere er på tur osv heller hvis han hadde vært mer oppmerksom mot dem. Det er ikke barna som er problemet her. Det er faren. Det er jeg ikke enig i. Han bryr seg veldig mye om han og tilbringer mye tid med dem og tar vare på dem og er til stedet. Men det er aldri nok Anonymkode: b11b6...e5b
servitrise&suppe Skrevet 8. februar 2023 #25 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jeg ikke enig i. Han bryr seg veldig mye om han og tilbringer mye tid med dem og tar vare på dem og er til stedet. Men det er aldri nok Anonymkode: b11b6...e5b Nei det er ikke nok nei. Å tilbringe tid med dem betyr jo ikke at han er tydelig og tar rollen som far på en ansvarsfull måte. Det var også du som tok initiativet til å bli kjent med moren, så han er tydeligvis vant til å være passiv og la andre ordne opp da. Du fremlegger situasjonen men tenker du over hvorfor ting er som det er? Hvorfor barna er det du kaller misunnelige og sjalu for eksempel. 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #26 Skrevet 8. februar 2023 servitrise&suppe skrev (12 minutter siden): Med andre ord er det en passiv far her. En som ikke har vært tydelig som far og oppdrager. Når foreldre ikke oppdrar barna eller har grenser, så vil barna bli utrygge. Det du kaller misunnelse og sjalusi er nettopp utrygghet, for de vet ikke hvor de har faren sin. De ville ikke ha reagert på at du får blomster og at dere er på tur osv heller hvis han hadde vært mer oppmerksom mot dem. Det er ikke barna som er problemet her. Det er faren. Jeg tok kontakt fordi alle andre syntes det var rart. Jeg har tendens å se situasjonen fra alle sin side,og analysert alt. Moren er sjalu og misunnelig hun og selv om hun sier hun ønsker det beste for ham men veldig tydelig at ikke, snakker bare dritt om han til meg.hun har alltid hatt oppdragelse at barna må ikke gjøre noe som helst hjemme og at man skal bare høre på dem.selv om feks de var på hyttetur og det ene barnet ble invitert til bursdag så måtte alle dra hjem.selv om han prøvde å si noe er det vel 3mot1.når de er blitt vant til slik hele sitt liv så er det vanskelig å plutselig endre det.tolker jeg det slik. Anonymkode: b11b6...e5b
servitrise&suppe Skrevet 8. februar 2023 #27 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg tok kontakt fordi alle andre syntes det var rart. Jeg har tendens å se situasjonen fra alle sin side,og analysert alt. Moren er sjalu og misunnelig hun og selv om hun sier hun ønsker det beste for ham men veldig tydelig at ikke, snakker bare dritt om han til meg.hun har alltid hatt oppdragelse at barna må ikke gjøre noe som helst hjemme og at man skal bare høre på dem.selv om feks de var på hyttetur og det ene barnet ble invitert til bursdag så måtte alle dra hjem.selv om han prøvde å si noe er det vel 3mot1.når de er blitt vant til slik hele sitt liv så er det vanskelig å plutselig endre det.tolker jeg det slik. Anonymkode: b11b6...e5b Snakker hun dritt om ham til deg? Og samtidig ønsker han alt godt? Det ser rart ut. Og det du ellers skriver her er at du legger skylden på både begge barna og eksen. Hva gjør faren for noe feil her da? 2
ESFP Skrevet 8. februar 2023 #28 Skrevet 8. februar 2023 Her er det en samling mennesker som ikke har grenser. Far har ikke grenser og lar barna bestemme. Du har ikke grenser; lar deg bli behandlet på denne måten i et forhold. Eks går over grenser ved å snakke dritt om far. Her mangler det ansvarlige og tydelige voksne. 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #29 Skrevet 8. februar 2023 "Tivolipappa" kaller jeg sånne menn. Anonymkode: f0b64...0d7 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #30 Skrevet 8. februar 2023 Det er strengt tatt ikke bonusbarna som er vanskelige, men en utrolig tafatt mann du har. Anonymkode: 0e7e5...6d5 5
Lou Salome Skrevet 8. februar 2023 #31 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): De er oppdratt av moren at alt og alt hensyn er til dem. Anonymkode: b11b6...e5b De er like mye oppdratt (eller IKKE-oppdratt) av faren, og det er han som eier problemet. Hvorfor skriver ikke han her for råd og løsninger? Du er ikke bonusmor (og bør ikke bli det for din egen og ditt barns skyld). Han ER far. Det er han som har problemet med at barna hans vanskeliggjør at han har en kjæreste. Plasser problemet der det hører hjemme. Det er ikke du som er årsaken til dette, og det er ikke du skal løse det. Plager det deg eller ditt barn så kan du bare holde deg unna. Hvis du vil møte kjæresten din og omgås barna hans, og han vil det samme, må han sørge for at det er mulig og blir hyggelig for deg slik at du kommer igjen. Hans ansvar, hans skyld, han må løse det. Du velger hva du finner deg i og hvem (og hvordan) du velger omgås. 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #32 Skrevet 8. februar 2023 Ha ha jeg må le. Så eksen hans har oppdratt barna helt alene? Siden alt er hennes skyld ? Anonymkode: 99245...41d 2 1
Gjest takinova Skrevet 9. februar 2023 #33 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Faren legger til rette for sjalusi og lager den større. Her må far sette seg ned og be de skjerpe seg. Så store barn og den ene er voksen er virkelig ikke greit. Dette er fars problem og han må sette en stopper for denne oppførselen. Da får heller barna holde seg unna da hvis de mener det de sier 🤦♀️ Anonymkode: cb0f6...fa4 Barna skal holde seg unna faren sin pga hans nye kjæreste? Tenker det blir koselig for ham på sykehjemmet når han sitter og lurer på hvor barna hans ble av.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #34 Skrevet 9. februar 2023 Helt tydelig to barn som er dårlig oppdratt. Det er 100% foreldrene sin skuld. 0% barna sin skyld. Man høster som man sår. Verken kjæresten din eller barna hans vil forandre seg. Derfor har jeg kun ett råd og det er at du går videre. Finn noen som er kompatibel for både deg OG ditt barn. Jeg forstår det er deilig å endelig få litt økonomisk trygghet via kjæresten din. Dette kommer ikke til å ende godt for ditt barn, som aldri har bedt om å få denne dysfunksjonelle familien servert i fanget. Anonymkode: dd14b...041 1
RockyRose Skrevet 9. februar 2023 #35 Skrevet 9. februar 2023 Dette er jo såpass store born at dei kan snakke om det, og faktisk forstå situasjonen og kvifor dei ikkje kan oppføre seg sånn. Eine er jo vaksen(!). Dette handlar ikkje om vanskelege bonusbarn, men ein far som ikkje klara setje grenser/kommunisere godt nok med borna sine. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #36 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Helt tydelig to barn som er dårlig oppdratt. Det er 100% foreldrene sin skuld. 0% barna sin skyld. Man høster som man sår. Verken kjæresten din eller barna hans vil forandre seg. Derfor har jeg kun ett råd og det er at du går videre. Finn noen som er kompatibel for både deg OG ditt barn. Jeg forstår det er deilig å endelig få litt økonomisk trygghet via kjæresten din. Dette kommer ikke til å ende godt for ditt barn, som aldri har bedt om å få denne dysfunksjonelle familien servert i fanget. Anonymkode: dd14b...041 Jeg får ingen økonomisk trygghet ! Jobber som advokat og har selv stabil økonomi Anonymkode: b11b6...e5b
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #37 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg får ingen økonomisk trygghet ! Jobber som advokat og har selv stabil økonomi Anonymkode: b11b6...e5b Så flott at du er advokat, det er jeg også. Det er ikke ensbetydende med at du har stabil og god økonomi. Men det betyr at du er høgt utdannet og da burde man forvente at dette er en "no brainer" for deg. Anonymkode: dd14b...041 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #38 Skrevet 9. februar 2023 Faren til disse barna har funnet en ny kjæreste, som attpåtil har et barn de delvis må bo sammen med helt uten å ha bedt om det. Dette er vanskelig for dem! De tester dere og i stedet for å kalle dem vanskelige og mislike å være sammen med dem burde du heller vise at du er den voksne og at du står støtt ved deres side uansett hva. Da vil de slappe av og åpne seg fordi de vet hvor dere står. Vis forståelse i stedet for forakt. Så lenge du ikke har denne evnen skal dere selvfølgelig ikke flytte sammen. Du er den voksne, vis det! Anonymkode: e774f...038
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #39 Skrevet 9. februar 2023 Det er vel kjæresten din som ikke klarer å sette klare grenser for barna. Jeg skjønner at 13 åringen kan være vanskelig og barnslig, men ærlig talt et voksen menneske på 20 år oppfører seg ikke sånt. Anonymkode: 090df...a17
Carrot Skrevet 9. februar 2023 #40 Skrevet 9. februar 2023 Problemet ditt er jo ikke barna men faren - altså mannen du er sammen med! Det er HAN som legger opp til at denne problemstillingen er OK, og han vil du leve med fordi du er "45 år og det er vanskelig å finne noen"? Da har du jo valgt dette da så da velger du også bort retten til å klage.. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå