servitrise&suppe Skrevet 7. februar 2023 #21 Del Skrevet 7. februar 2023 Tenner et lys for deg hi - for den særdeles vonde og vanskelige situasjonen du helt ufrivillig er blitt kastet inn i 🙃 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #22 Del Skrevet 7. februar 2023 Å være stemor er helt sikkert krevende og passer ikke for hvem som helst! Jeg hadde nok heller ikke taklet det særlig godt. Det er fullt forståelig. Men når en har innsett det og ikke trives i den rollen er det viktig å komme seg videre. Ingenting godt kommer ut av et slikt forhold Anonymkode: f14ba...3b6 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #23 Del Skrevet 7. februar 2023 Det er mye i det du skriver som jeg ikke forstår, hater å bli prakka på barna? Du viste da godt at han hadde barn eller? At de bråker, javel, de er barn da. At du rydder etter dem og vasker deres klær? Slutt med det da? At de ikke rydder opp etter seg og ikke skyller ned i do? Uaktuelt, dette er noe alle bør gjøre alltid og det bør læres i småbarnstadiet. hvis du vil satse på denne mannen må du ta noen grep, muligens flytte ut..det blir desverre meget turn off for din mann at du ikke liker barna hans. Og du blir selfølgelig den han velger bort, alle skikkelige menn ville valgt slik. Anonymkode: 3df47...4ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #24 Del Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Men dere stemødre som ‘hater’. Skjønner dere at mannen elsker sine barn? Og tenker dere bare negativt om barna? Jeg er selv stemor, og jeg vet at min mann aldri hadde blitt sammen med noen som hadde behandlet barna hans dårlig… Og om jeg vasker noen maskiner med klær, lager middag og bruker noen egne kr på de. Så gjør det meg ingenting. Det er jo den nærmeste familien til mannen jeg elsker….. Våkn opp! Ellers håper jeg mannen deres gjør det. Skammelig og skrive noe sånt. Anonymkode: 8eefe...e02 I min verden så vil en mann som elsker sine barn ta ansvar for barnas oppdragelse, sette grenser for dem, lære dem et minimum av husarbeid og allminnelig folkeskikk. En mann som elsker sine barn ville lyttet når han blir gjort oppmerksom på at barna hans ikke fungerer - og han ville tatt tak i det som må tas tak i for å hjelpe barna til å bli fungerende individer. Går man inn i et forhold med en som har barn fra før ser jeg på det som en selvfølge at man deltar i familien AS, mer eller mindre på lik linje med far. MEN, å bli utnyttet av far som hushjelp fordi han selv ikke gidder ta noe etter egne unger og å være hushjelp som blir tatt for gitt av og kjeftet på av unger far ikke gidder å oppdra - det er faktisk helt uaktuelt for noen som har selvrespekt. Det ts beskriver er jo ikke et sunt forhold, hun blir utnyttet av en mann som hverken tar ansvar for egne barn eller forholdet han er i. Anonymkode: bd741...e67 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #25 Del Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er mye i det du skriver som jeg ikke forstår, hater å bli prakka på barna? Du viste da godt at han hadde barn eller? At de bråker, javel, de er barn da. At du rydder etter dem og vasker deres klær? Slutt med det da? At de ikke rydder opp etter seg og ikke skyller ned i do? Uaktuelt, dette er noe alle bør gjøre alltid og det bør læres i småbarnstadiet. hvis du vil satse på denne mannen må du ta noen grep, muligens flytte ut..det blir desverre meget turn off for din mann at du ikke liker barna hans. Og du blir selfølgelig den han velger bort, alle skikkelige menn ville valgt slik. Anonymkode: 3df47...4ad Tør påstå at det er langt større turn-off at en voksen mann og far ikke greier å lære egne barn å tappe ned etter de har vært på do... Men som tidligere sagt, fokuset til ts er feil, det er IKKE barna som her er problemet. Det er slasken av en mann som ikke tar ansvar for å oppdra egne barn og ta ansvar for praktiske oppgaver som følger med det å ha barn. Ingen kvinner tenner i lengden på menn som utnytter dem og behandler dem som ubetalt hushjelp. Anonymkode: bd741...e67 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #26 Del Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I min verden så vil en mann som elsker sine barn ta ansvar for barnas oppdragelse, sette grenser for dem, lære dem et minimum av husarbeid og allminnelig folkeskikk. En mann som elsker sine barn ville lyttet når han blir gjort oppmerksom på at barna hans ikke fungerer - og han ville tatt tak i det som må tas tak i for å hjelpe barna til å bli fungerende individer. Går man inn i et forhold med en som har barn fra før ser jeg på det som en selvfølge at man deltar i familien AS, mer eller mindre på lik linje med far. MEN, å bli utnyttet av far som hushjelp fordi han selv ikke gidder ta noe etter egne unger og å være hushjelp som blir tatt for gitt av og kjeftet på av unger far ikke gidder å oppdra - det er faktisk helt uaktuelt for noen som har selvrespekt. Det ts beskriver er jo ikke et sunt forhold, hun blir utnyttet av en mann som hverken tar ansvar for egne barn eller forholdet han er i. Anonymkode: bd741...e67 Slik jeg tolker ts, og ofte mange andre når det gjelder dette temaet. Så er ungene størstedelen av problemet. Man er alle en familie. Ja, mange fedre slipper nok billig unna mtp på husarbeid. Men da må kommunikasjon inn på banen. I min verden er det ikke normalt at jeg ikke skal gjøre husarbeid eller lignende ting den uken mine bonusbarn er her… Eller mener dere at mannen skal gjøre alt den uken? Og gud forby om du må bruke noen ekstra kroner på mat eller vaske en ekstra maskin. Mange kvinner er dårlige stemødre. Man kan ikke alltid skylde på far. Anonymkode: 8eefe...e02 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #27 Del Skrevet 7. februar 2023 Jeg har full forståelse for at dette med å være stemor (eller stefar) ikke passer for alle. Det er kjempekrevende, og ja - det er litt sånn at man må gi og gi, og sjelden kan kreve noe tilbake. Fordi barnas rettigheter selvsagt står sterkere og sånn må det være. Jeg synes ikke du er noe dårlig menneske bare fordi du ikke trives med denne rollen. MEN da må du faktisk ta ansvar, og melde deg ut av denne familien. Du kan aldri få mannen uten ungene, for han vil være pappaen deres for alltid. De har sitt hjem med faren sin, og dette visste du jo. Greit at du ikke forsto hvor vanskelig det ville bli, men du burde jo allerede da reflektert over hva som skjer om det ikke fungerer. For når det ikke fungerer må du gå. Av hensyn til alle involverte. Anonymkode: 438e8...bde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #28 Del Skrevet 7. februar 2023 Og etterhvert får de barn, og da må du passe fars barnebarn Anonymkode: 1cadc...a51 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 7. februar 2023 #29 Del Skrevet 7. februar 2023 Jeg hadde heller ikke likt å være stemor. Derfor har jeg heller aldri blitt kjæreste med noen som allerede har barn! 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragon Skrevet 7. februar 2023 #30 Del Skrevet 7. februar 2023 Synes du skal ta deg sammen , flytt ut og finne deg en mann uten barn. Når du må legge ut at du så inderlig hater dette, så er du på helt feil plass . De har det bedre uten deg og du uten dem . Tro ikke et sekund at de ungene ikke skjønner hvor mye du misliker dem og deres tilstedeværelse . Og det er faktisk du som har prakket på dem en stemor , ikke du som er blitt tvunget til noe her . Det er deres far , hans barn. For en grusom mann han ville vært om han valgte dame foran sine barn. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #31 Del Skrevet 7. februar 2023 Folk med barn er en pakkeløsning. Man får ikke det ene uten det andre. Burde vært pensum. Anonymkode: 63ce1...7f8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okidokisjokioki Skrevet 7. februar 2023 #32 Del Skrevet 7. februar 2023 Tenker at disse barna skal slippe å tilbringe halve livet sitt sammen med deg. Kom deg ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #33 Del Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det er DU som blir prakket på dem. Det er deres FAR. Du er bare hun far tilfeldigvis knuller på atm. Flytt. For barnas del. Anonymkode: d8bf4...6a6 Dette Anonymkode: f9e66...d87 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #34 Del Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Slik jeg tolker ts, og ofte mange andre når det gjelder dette temaet. Så er ungene størstedelen av problemet. Man er alle en familie. Ja, mange fedre slipper nok billig unna mtp på husarbeid. Men da må kommunikasjon inn på banen. I min verden er det ikke normalt at jeg ikke skal gjøre husarbeid eller lignende ting den uken mine bonusbarn er her… Eller mener dere at mannen skal gjøre alt den uken? Og gud forby om du må bruke noen ekstra kroner på mat eller vaske en ekstra maskin. Mange kvinner er dårlige stemødre. Man kan ikke alltid skylde på far. Anonymkode: 8eefe...e02 Hi skriver vel ikke at hun mener hun ikke skal gjøre noe husarbeid? Resten av argumentasjonen er mer eller mindre stråmenn... "mener dere..." Her deltar mannen og jeg likt. Men, så hadde vi også mange og lange samtaler før vi flyttet sammen og vi kjente hverandre godt, visste at vi hadde omtrent like holdninger til barneoppdragelse, husarbeid, dele på arbeid osv. Så her er det ingen krangler, selv når han innimellom jobber slik at alt faller på meg. Men, han har også alltid tatt ansvar for å oppdra egne unger, lært dem normal hygiene, kunne oppføre seg normalt høflig, og ikke minst han ser på det som en selvfølge at han også skal gjøre sin del av husarbeid. Om jeg gjør mer når han har sene vakter, da tar han det igjen på en annen måte andre dager. Det er faktisk ikke noe krangling om det. Så har alle utfordringer med barn som vokser opp og skal skape sin egen identitet og løsrive seg og teste grenser, men det er normal, og det løses i fellesskap, selv om det kan være frustrasjoner innimellom. Ungene har en fornuftig mor i tillegg og samarbeidet mellom foreldrene fungerer fint. Det ts forteller - det er en far som ikke tar ansvar for egne barn og som ikke bidrar nok med husarbeid etter egne barn, det er en far som tydeligvis ikke evner å oppdra egne barn - og DET kan man skylde på DENNE mannen! Man kan også skylde på mannen fordi han utnytter HI og ikke respekterer henne. Bottom line er, dette er et forhold som ikke er bra for ts, og hun bør komme seg unna, hun fortjener bedre. Så må far ta ansvar for egne barn selv. Anonymkode: bd741...e67 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #35 Del Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hater å være stemor.. Hater å få ungene prakket på oss annahver uke.. Hater å måtte rydde etter de, vaske klærne dems, hater at de bråker,hater at de ikke gjør en forbanna drit i huset og hjelper til, hater at de ikke spyler ned i dass etter seg, hater at barnefar ikke tåler å høre noe negativt eller kritikkverdig om dem, hater å være stemor og skal gi og gi av seg selv, hater at man ikke kan kreve noe tilbake.. Teller år til de flytter ut, og håper jammen meg de flytter ut etter videregående og ikke blir boende hjemme som noen slabbedasker langt ut i 20åra.. Måtte bare få det ut!! Anonymkode: 62b32...620 Tror heller familien hadde blitt glad om du flyttet ut. Barn fortjener ikke å ha det slik. Og mannen din skulle sikkert ikke likt det han heller om han visste hvordan du tenkte om ungene hans. Anonymkode: 8e2a9...120 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #36 Del Skrevet 7. februar 2023 Jeg er selv stemor og forstår TS veldig godt. Hvor står det at hun behandler de dårlig? Hva hun føler på innsiden er en annen sak. Kanskje hun hadde en dårlig dag og trengte å få ut litt frustrasjon? Anonymkode: 62b32...620 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #37 Del Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hi skriver vel ikke at hun mener hun ikke skal gjøre noe husarbeid? Resten av argumentasjonen er mer eller mindre stråmenn... "mener dere..." Her deltar mannen og jeg likt. Men, så hadde vi også mange og lange samtaler før vi flyttet sammen og vi kjente hverandre godt, visste at vi hadde omtrent like holdninger til barneoppdragelse, husarbeid, dele på arbeid osv. Så her er det ingen krangler, selv når han innimellom jobber slik at alt faller på meg. Men, han har også alltid tatt ansvar for å oppdra egne unger, lært dem normal hygiene, kunne oppføre seg normalt høflig, og ikke minst han ser på det som en selvfølge at han også skal gjøre sin del av husarbeid. Om jeg gjør mer når han har sene vakter, da tar han det igjen på en annen måte andre dager. Det er faktisk ikke noe krangling om det. Så har alle utfordringer med barn som vokser opp og skal skape sin egen identitet og løsrive seg og teste grenser, men det er normal, og det løses i fellesskap, selv om det kan være frustrasjoner innimellom. Ungene har en fornuftig mor i tillegg og samarbeidet mellom foreldrene fungerer fint. Det ts forteller - det er en far som ikke tar ansvar for egne barn og som ikke bidrar nok med husarbeid etter egne barn, det er en far som tydeligvis ikke evner å oppdra egne barn - og DET kan man skylde på DENNE mannen! Man kan også skylde på mannen fordi han utnytter HI og ikke respekterer henne. Bottom line er, dette er et forhold som ikke er bra for ts, og hun bør komme seg unna, hun fortjener bedre. Så må far ta ansvar for egne barn selv. Anonymkode: bd741...e67 En klok mann sa en gang: Det er bedre med litt støv i krokene enn et rent helvete (sitat:E) Uansett, alle har sine standarder og alle synes ikke at det skal være strøkent hele tiden. At ts har sine egne standarder og lever i sin egen virkelighet gjør ikke mannen til en dårlig mann. Hun er den som har mislyktes og ikke tatt ansvar seg selv ved å kommunisere og bli kjent med mannen hun flyttet med, derfor klager hun. Enkelte damer tror de bare kan endre menn, men det kan man ikke og det skal man heller ikke. Anonymkode: 8e2a9...120 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #38 Del Skrevet 7. februar 2023 Skjønner deg TS. Har ikke vært stemor selv, men hadde aldri giddet det. Nettop pga problematikken du nevner. Jeg fant meg en barnløs mann som jeg nå er gift med og har to barn med. Var 37 år da vi møttes og fikk på forhånd mange formaninger om at jeg bare måtte ta til takke med en mann som hadde barn fra før pga min høye alder. Når jeg leser om alle problemene folk har i ste-forelder rollen er jeg utrolig glad jeg holdt fast på at jeg ønsket en mann uten barn og masse bagasje. Anonymkode: cd5fc...32f 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bullehurk Skrevet 7. februar 2023 #39 Del Skrevet 7. februar 2023 Nei men sett deg ned å slå i bordet til mannen. Enten eller ..... Kan det være så vanskelig ? Må ikke være så konfliktsky, slår bare tilbake på deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #40 Del Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hater å være stemor.. Hater å få ungene prakket på oss annahver uke.. Hater å måtte rydde etter de, vaske klærne dems, hater at de bråker,hater at de ikke gjør en forbanna drit i huset og hjelper til, hater at de ikke spyler ned i dass etter seg, hater at barnefar ikke tåler å høre noe negativt eller kritikkverdig om dem, hater å være stemor og skal gi og gi av seg selv, hater at man ikke kan kreve noe tilbake.. Teller år til de flytter ut, og håper jammen meg de flytter ut etter videregående og ikke blir boende hjemme som noen slabbedasker langt ut i 20åra.. Måtte bare få det ut!! Anonymkode: 62b32...620 Amen! Helt enig😏 Anonymkode: 8f3ec...049 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå