Gå til innhold

Gift ved første blikk 2023

Daisy_B

Anbefalte innlegg

Duff skrev (1 time siden):

De er wannabe kjendis psykolog/sexologer, ikke seriøse yrkesutøvere slik Catrin Sagen er. Det jeg likte så godt med de tidligere sesongene var at alt ble tatt på alvor. Alle fikk god oppfølging og vi fikk se mange sider av det å være ett par som var nyttig her på hjemmebane også. Jeg og mannen så alle episodene sammen og hadde mange gode samtaler utfra hva vi så. Som ett mini ekteskapskurs.

Hva baserer du første utsagnet på? Jeg kjenner best til Benjamin av de, men han er jo psykolog og jeg har aldri oppfattet han som annet enn seriøs. Jeg syns også han gjør en god figur i programmet. Kan ikke si jeg oppfatter de to andre som useriøse heller utifra inntrykket jeg har fått gjennom programmet, og jeg mener å ha sett noe til de tidligere og - uten at jeg helt klarer å sette fingeren på hvor uten å ha tenkt det da heller...

Men, med det sagt: Jeg blir litt i tvil av måten de har matchet parene på, men har selv tenkt på om det kan skyldes at de ikke har hatt mange nok påmeldte til å kunne matche optimalt. 

Jeg tenkte på allerede i første episode om kanskje Ørjan og Mila f. eks. hadde vært en bedre match...

Men igjen, jeg vet ikke hvor utførlig de har gått til verks på forhånd... Det som baserer seg på skjemautfylling vil jeg tro kan gi en del feilmargin fordi hvordan folk oppfatter seg selv gjerne spriker en god del fra realiteten og hvordan andre oppfatter en. Kjenner svært få med god selvinnsikt. I tillegg er det jo en million variabler og ting man må ta høyde for. Hvordan en er hjemme hos seg selv i en normal hverdag, vs på en tv-innspilling med fremmede mennesker, kameraer osv er jo bare der noe ganske annet. Hvis deltakerne har hatt et ønske om å få ja til å bli med i programmet er det jo forsket på at vi pynter på ting for å få det vi ønsker oss også, f. eks. Så, det er jo mange faktorer her som gjør at det kanskje ikke er så rart det ikke er så enkelt, og jeg tror mye av feilmarginen ligger på deltakerne selv og ikke de som gjør matchingen. Hadde man vært 100% objektiv, ærlig, rasjonell og klart å ta høyde for forhold man aldri har vært utsatt for hadde det kanskje vært noe annet. Hehe.

Smos1 skrev (17 minutter siden):

Jeg begynner å lure på om de bare hadde 7- 8 påmeldte og måtte matche ut ifra de.. og ettersom det ikke var nok måtte de ta kontakt med Ørjan, Joakim og Cecilie for å spørre om de også kunne delta…

Litt det jeg også tenkte på, hehe. 

Duff skrev (9 minutter siden):

Når man har en utdannelse og bruker den på tull så er det useriøst.

Mener du programmet? De sier jo at det skal være et gøy sosialt eksperiment, og det er jo tv-underholdning - samtidig som de sier selv at de er spent på å se om det går an å få det til å funke? Selvfølgelig ikke det mest seriøse en kan gjøre innenfor slike fagfelt, men direkte tull syns iallfall ikke jeg at det er. Syns det er fascinerende og interessant, jeg. I tillegg har de jo faktisk lykkes med en del par opp gjennom.
____________________________________________________________________________________________________________________________________

Vurderer faktisk å melde meg på selv. Minus at jeg avskyr alt av kameraer og tv og slikt, og hater oppmerksomhet, så tror jeg at jeg ellers er en veldig god kandidat til å få til det som er eksperimentet. Jeg tror jeg kunne fått et forhold til å fungere med nesten hvem som helst, jeg tror jeg har gode forutsetninger for å kunne få frem den gnisten og jeg føler meg litt som en "kameleon" når det kommer til forhold. Jeg har også god selvinnsikt og svarer faktisk ærlig og objektivt på spørsmål osv. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nutz skrev (17 timer siden):

Uten å spoile for de som ser på lineær TV så syntes jeg aktiviteten Mila valgte var særs tafatt. NULL innsats, kun fordi det lå rett ved der de bor under innspillingen. Hun gir jo ingenting av seg selv og gidder ikke komme på en aktivitet de kan gjøre sammen engang.

Spoiler

Endret av K_mb
Skulle skjule innlegget.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

betrayed skrev (24 minutter siden):

Hva baserer du første utsagnet på? Jeg kjenner best til Benjamin av de, men han er jo psykolog og jeg har aldri oppfattet han som annet enn seriøs. Jeg syns også han gjør en god figur i programmet. Kan ikke si jeg oppfatter de to andre som useriøse heller utifra inntrykket jeg har fått gjennom programmet, og jeg mener å ha sett noe til de tidligere og - uten at jeg helt klarer å sette fingeren på hvor uten å ha tenkt det da heller...

Men, med det sagt: Jeg blir litt i tvil av måten de har matchet parene på, men har selv tenkt på om det kan skyldes at de ikke har hatt mange nok påmeldte til å kunne matche optimalt. 

Jeg tenkte på allerede i første episode om kanskje Ørjan og Mila f. eks. hadde vært en bedre match...

Men igjen, jeg vet ikke hvor utførlig de har gått til verks på forhånd... Det som baserer seg på skjemautfylling vil jeg tro kan gi en del feilmargin fordi hvordan folk oppfatter seg selv gjerne spriker en god del fra realiteten og hvordan andre oppfatter en. Kjenner svært få med god selvinnsikt. I tillegg er det jo en million variabler og ting man må ta høyde for. Hvordan en er hjemme hos seg selv i en normal hverdag, vs på en tv-innspilling med fremmede mennesker, kameraer osv er jo bare der noe ganske annet. Hvis deltakerne har hatt et ønske om å få ja til å bli med i programmet er det jo forsket på at vi pynter på ting for å få det vi ønsker oss også, f. eks. Så, det er jo mange faktorer her som gjør at det kanskje ikke er så rart det ikke er så enkelt, og jeg tror mye av feilmarginen ligger på deltakerne selv og ikke de som gjør matchingen. Hadde man vært 100% objektiv, ærlig, rasjonell og klart å ta høyde for forhold man aldri har vært utsatt for hadde det kanskje vært noe annet. Hehe.

Mener du programmet? De sier jo at det skal være et gøy sosialt eksperiment, og det er jo tv-underholdning - samtidig som de sier selv at de er spent på å se om det går an å få det til å funke? Selvfølgelig ikke det mest seriøse en kan gjøre innenfor slike fagfelt, men direkte tull syns iallfall ikke jeg at det er. Syns det er fascinerende og interessant, jeg. I tillegg har de jo faktisk lykkes med en del par opp gjennom.
____________________________________________________________________________________________________________________________________

Vurderer faktisk å melde meg på selv. Minus at jeg avskyr alt av kameraer og tv og slikt, og hater oppmerksomhet, så tror jeg at jeg ellers er en veldig god kandidat til å få til det som er eksperimentet. Jeg tror jeg kunne fått et forhold til å fungere med nesten hvem som helst, jeg tror jeg har gode forutsetninger for å kunne få frem den gnisten og jeg føler meg litt som en "kameleon" når det kommer til forhold. Jeg har også god selvinnsikt og svarer faktisk ærlig og objektivt på spørsmål osv. 

da syns jeg du skal melde deg på! Kameraene tror jeg man blir vant med etterhvert.

Jeg har snakket med folk som har deltatt i tidligere sesonger. da antar jeg som sagt det var flere påmeldte enn denne gang, men da var det sånn at hvis du hadde flere matcher på feks 70% av deg selv var det ikke nok match til å komme på tv, men du fikk kontaktopplysninger på de som var en god match så man kunne date utenfor programmet.  Men da kreves det selvsagt at de har reelle påmeldte :)

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (17 timer siden):

Uten å spoile for de som ser på lineær TV så syntes jeg aktiviteten Mila valgte var særs tafatt. NULL innsats, kun fordi det lå rett ved der de bor under innspillingen. Hun gir jo ingenting av seg selv og gidder ikke komme på en aktivitet de kan gjøre sammen engang.

Spoiler

Enig. Har hun ikke mer å komme med? Sitte på en benk å drikke kaffe, og ikke liker hun å se på mennesker en gang (dog liker hun å bli sett på) 🤣

Tamme greier. Og Jonathan var sååå fornøyd, tøffel 🥴

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (16 minutter siden):
  Skjul innhold

Enig. Har hun ikke mer å komme med? Sitte på en benk å drikke kaffe, og ikke liker hun å se på mennesker en gang (dog liker hun å bli sett på) 🤣

Tamme greier. Og Jonathan var sååå fornøyd, tøffel 🥴

Spoiler

Er så narsissistisk, «jeg liker ikke å se på folk men liker at de ser på MEG»

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

betrayed skrev (52 minutter siden):

Et eksempel på useriøsitet og kunnskapsløshet er når det ene paret er veldig tydelige på at det er null kjemi, kun vennskap og at det ikke er noen gnist mellom dem, og "eksperten" gir dem i oppgave å holde sexundervisningskurs for hverandre. Jeg kan ikke tenke meg noe mer turn-off i en relasjon enn å måtte forholde seg til sex med et menneske man ikke har den typen kjemi med. Skjønner intensjonen om å tenne en gnist, men om det ikke ligger noen kjemi i bunn vil det potensielt bidra til å skape enda større avstand i relasjonen. Oppgaven i seg selv er det ikke noe i veien med, men den bør heller brukes for å få farten på en relasjon hvor det allerede er en interesse og gnist. 

• Liker 19
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for krenkende utsagn, latterliggjøring og svar til dette. 

- Matas, mod. 

Endret av Matas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets utgave er elendig! De har kjørt programmet i grøfta. 

Tidligere sesonger: drar på date, drar på fjelltur, drar på båttur, drar på IKEA etc. Viser opp og nedturer og hvordan de jobber med forholdene. 

Denne sesongen: alle parene skravler sammen rundt et bord, deltagere som er tiltrukket av en annens partner, par som konkluderer status uten å vise noe av det som ligger bak. Deltagerne snakker like mye med andre som med egen partner. 

Her er det åpenbart noen uten talent i produksjonsselskapet som har fått frie tøyler til å lage dårlig tv. 

• Liker 31
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
000VF000 skrev (21 minutter siden):

Årets utgave er elendig! De har kjørt programmet i grøfta. 

Tidligere sesonger: drar på date, drar på fjelltur, drar på båttur, drar på IKEA etc. Viser opp og nedturer og hvordan de jobber med forholdene. 

Denne sesongen: alle parene skravler sammen rundt et bord, deltagere som er tiltrukket av en annens partner, par som konkluderer status uten å vise noe av det som ligger bak. Deltagerne snakker like mye med andre som med egen partner. 

Her er det åpenbart noen uten talent i produksjonsselskapet som har fått frie tøyler til å lage dårlig tv. 

I utgangspunktet et artig konsept, men synes denne sesongen var litt kjedelig ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart å skulle diskutere TV-programmet når noen er foran og noen ligger en eller flere episoder bak, for her endrer jo ting seg fort. Men jeg får legge i spoiler: 

Spoiler

Gårsdagens episode ble altså episoden da jeg skulle få spise mine ord. 

Både Ørjan og Mila har funnet ut at det blir for dumt å ikke satse mer på forholdene de ble valgt inn i, og ser ut til endelig å ha forstått at de ikke er på et sjekkeprogram. Kanskje de har fått enda mer tilsnakk enn de fikk fra deltagerne, at produksjonen har satt dem på plass? Eller at den ene angret på sidespranget, og så måtte den andre også plutselig bli kjempeopptatt av å få det til å funke med egen partner? Når man ser Mila fnise og fjase i klippet fra hva som kommer, fikk i alle fall jeg litt inntrykk av at det kan være for å gjøre noen sjalu.

Marius nekter å være med på late-latter, mens Bjørn byr på seg selv og kaster seg ut i det. Han ble liksom hengende der, mens Marius nektet å være med. 

Sverre klarte seg en hel episode uten å være noe særlig goofy. 

Cecilie var fortsatt harry, som nevnt over, 100%. Men hun er i alle fall ikke sånn som Mila, som fascineres av tanken på å bli sett på mens hun går fram og tilbake i gata. Hun er heller ikke selvhøytidelig. 

Jonathan er fortsatt en fin fyr, reflektert og oppegående. Hinter til Milas narsissistiske trekk. Han er litt tøffel, men det kan også kalles veloppdragen. 

Kaja og Joakim, der står jeg fortsatt ved mine ord. Hun er for god for ham.

• Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy_B skrev (11 minutter siden):

Litt rart å skulle diskutere TV-programmet når noen er foran og noen ligger en eller flere episoder bak, for her endrer jo ting seg fort. Men jeg får legge i spoiler: 

Skjul innhold

Gårsdagens episode ble altså episoden da jeg skulle få spise mine ord. 

Både Ørjan og Mila har funnet ut at det blir for dumt å ikke satse mer på forholdene de ble valgt inn i, og ser ut til endelig å ha forstått at de ikke er på et sjekkeprogram. Kanskje de har fått enda mer tilsnakk enn de fikk fra deltagerne, at produksjonen har satt dem på plass? Eller at den ene angret på sidespranget, og så måtte den andre også plutselig bli kjempeopptatt av å få det til å funke med egen partner? Når man ser Mila fnise og fjase i klippet fra hva som kommer, fikk i alle fall jeg litt inntrykk av at det kan være for å gjøre noen sjalu.

Marius nekter å være med på late-latter, mens Bjørn byr på seg selv og kaster seg ut i det. Han ble liksom hengende der, mens Marius nektet å være med. 

Sverre klarte seg en hel episode uten å være noe særlig goofy. 

Cecilie var fortsatt harry, som nevnt over, 100%. Men hun er i alle fall ikke sånn som Mila, som fascineres av tanken på å bli sett på mens hun går fram og tilbake i gata. Hun er heller ikke selvhøytidelig. 

Jonathan er fortsatt en fin fyr, reflektert og oppegående. Hinter til Milas narsissistiske trekk. Han er litt tøffel, men det kan også kalles veloppdragen. 

Kaja og Joakim, der står jeg fortsatt ved mine ord. Hun er for god for ham.

Spoiler

God oppsummering. Jeg ble faktisk positivt overrasket over utviklingen der Mila og Ørjan fokuserer på forholdet de er i. Fint og å se Maja og Sverre som virker som de begynner å få følelser. Synes de er fine sammen.

jeg er glad Marius og Bjørn sa nei til øvelsen sexologen foreslo. Fikk ikke så godt inntrykk av henne, fikk følelsen av at hun ikke helt visste hva hun skulle gjøre med dem. Ser egentlig ikke noe fremtid for dem. Håper de fortsetter å ha god tone seg i mellom.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig opplegg. Om milla som har to små barn fra tidligere forhold skulle man kanskje tro hun vil ha en stødig kar. Det er jo ikke akkurat Ørjan, noen sier han ligger rundt. Og er vel derfor antagelig ikke interessert i å være bonusfar for to små? Mens Jonathan har også barn og ville antagelig vært en interessert bonusfar?

Aner ikke, synes bare hele opplegget virket useriøst og at noen vil på tv for å bygge en Instagramkonto eller kjendistilværelse de kan leve av.

Dårligste sesongen ever …

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/14/2023 at 10:54 PM, Blåttvann said:

Joakim, herregud for en fjott. "Jeg gidder ikke å pakke inn ting liksom, jeg sier det som det er". Ok, så hvis Kaja synes du har liten pikk så er det helt greit å si det? Nei. Nettopp. Visse ting holder man for seg selv, av respekt for partneren sin. Han har small dick energy. 

Mila, isdronningen sier at det ikke hadde gjort noe for henne dersom Jonathan ble forelsket i noen andre. Men det er jo bare fordi hun ikke bryr seg om han og hun er interessert i en annen selv. Og ja, den kommentaren hennes med at hun ikke er så verst hun heller kom kanskje av at hun trodde de andre mente at hun var below Jonathan og det er hun selvfølgelig uenig i.

Møtte Ørjan på trening i lite klær. Selvfølgelig, må jo vise seg frem ordentlig. Kommer hjem og skryter av Ørjan til Jonathan. Altså, come on. B*tchy gjort.

Ørjan, sier at han skal respektere Jonathan, men da har vi ulik oppfatning av hva respekt er. Sier til Mila at han ikke teller repetisjonene hennes fordi han så på alt annet. Tar på henne når han kan. 😳

Maja, tøff dame som turte å konfrontere isdronningen på at hun ikke hadde gitt Jonathan er real sjanse. Litt mye glitter og farger i make up-en, men det er ikke saklig så skal ikke gå mer inn på det, sikkert kult at folk er ulike.

Jonathan, virker egentlig ganske fed up. Håper han har lært at utseende ikke betyr så mye som det han kanskje har tenkt til nå. Han er blendet av kroppen til Mila, noe som jo vel ikke er et veldig godt personlighetstrekk. Synes det er rart han virker så interessert i Mila.

Sverre, har ikke egentlig fått et inntrykk av han. Virker litt enkel, ikke pga den barnslige siden hans men ting han sier. Kjekk.

Cecilie, harry dame. De rådene hun ga til Jonathan vil ikke funke nå. Mila har ikke respekt nok for Jonathan til at det vil funke. Mila ser på han som beta, han er en beta, og da blir det ikke naturlig at han skal bestemme så mye over henne. Mila hadde ikke latt det skje.

Dette er jeg enig i. I utgangspunktet virker Jonathan som en drømmefyr: tilsynelatende sympatisk, refektert, stabil, forståelsesfull, moden, høflig, en real type (f.eks. hvordan han forsøkte å hjelpe han fyren som ble matcha med Sandra og som ikke er med i programmet engre), og ut i fra det vi har sett, så virker han som en fin og artig fyr å være rundt. Han har det meste som veldig mange ser etter i en partner. Men: Hva er GREIA med at han er så bergtatt av Mila? Jeg har sikkert bare en veldig annen smak enn ham, men jeg ser virkelig ikke hvorfor hun skal være så vakker..? Er det bare meg? Og er det litt snodig at han godtar at hun er så kjip?

Hva gjelder de andre parene er jeg enig med det flere har skrevet. Maja og Sverre er kjempefine, håper de holder sammen! Kaja fortjener syyykt mye bedre enn Joakim. Håper hun og Jonathan finner sammen. Bjørn og Marius er veldig mismatch på energinivå, men jeg synes at de skal ha for at de prøver. Cecilie og Ørjan er som de er.

Endret av Musken
  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Musken skrev (48 minutter siden):

Dette er jeg enig i. I utgangspunktet virker Jonathan som en drømmefyr: tilsynelatende sympatisk, refektert, stabil, forståelsesfull, moden, høflig, en real type (f.eks. hvordan han forsøkte å hjelpe han fyren som ble matcha med Sandra og som ikke er med i programmet engre), og ut i fra det vi har sett, så virker han som en fin og artig fyr å være rundt. Han har det meste som veldig mange ser etter i en partner. Men: Hva er GREIA med at han er så bergtatt av Mila? Jeg har sikkert bare en veldig annen smak enn ham, men jeg ser virkelig ikke hvorfor hun skal være så vakker..? Er det bare meg? Og er det litt snodig at han godtar at hun er så kjip?

Hva gjelder de andre parene er jeg enig med det flere har skrevet. Maja og Sverre er kjempefine, håper de holder sammen! Kaja fortjener syyykt mye bedre enn Jonathan. Håper hun og Jonathan finner sammen. Bjørn og Marius er veldig mismatch på energinivå, men jeg synes at de skal ha for at de prøver. Cecilie og Ørjan er som de er.

Mente du at Kaja fortjener bedre enn Joakim (du skrev Jonathan😉)? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonathan truet med å banke Maja med en kjelve? Hørte jeg rett???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Centimeteren skrev (7 minutter siden):

Jonathan truet med å banke Maja med en kjelve? Hørte jeg rett???

Sverre mener du vel

Jeg tror ofte han er litt uheldig med kommentarene sine, i håp om å være morsom. Ikke noe annet enn det. Truing var da voldsomt å bruke

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mila er DRITkjedelig.... Snork

En aktivitet, også velge å kjøpe kaffe? 🤷

• Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10

Jonathan er jo bare motbydelig. For noen kommentarer han kommer med. 

Feil navn, mente Joakim 🙈

Endret av Sirisiri10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (1 minutt siden):

Jonathan er jo bare motbydelig. For noen kommentarer han kommer med. 

Jonathan? Hva er det han har sagt da? 🤷 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...