AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #1 Del Skrevet 7. februar 2023 Noen som har opplevd at IVF-legen er pessimistisk? Jeg har vært vanskelig og nedregulere og har «veldig spesielle» (legens ord) hormonprøver. Legen så på blodprøvene mine og sier «dette blir ikke lett» og ville sette meg på pergoveris som han poengterte at de svært sjeldent bruker. Kjenner jeg mister litt håp om at dette vil gå… noen tanker/erfaringer med dette? Anonymkode: d29e2...c24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #2 Del Skrevet 7. februar 2023 Jeg fikk høre at alt skulle gå bra, vel... 2 år senere har det ikke skjedd noe. Jeg fikk virkelig håp om at det skulle gå bra da de var så sikre på at det skulle gå. Og ved hvert innsett har de liksom sagt at "nå skal vi endelig gjøre deg gravid". Jeg skulle ønske de ikke sa så fryktelig positive ting heller, for det gjør jo at man får et falskt håp. Mener ikke at det jeg har opplevd er verre enn deg, men bare sier at det går begge veier. Skulle ønske de ikke sa sånne ting i det hele tatt jeg, hvertfall ikke på den måten de gjør ved å nesten garantere/ikke garantere graviditet. Det gjør så utrolig vondt når det da ikke går de første gangene. Og så etterhvert har jeg bare blitt irritert når de sier at de skal gjøre meg gravid, har lyst til å si at det er slemt å bygge opp håpet til (etterhvert) desperate folk på den måten. Helt ok å si at de gir deg medisiner de vanligvis ikke gir, men kanskje de kunne jobbet litt med måten de snakker til pasientene på? Å være for positive og negative påvirker jo folk. Man er i en ekstremt sårbar situasjon. Og jeg overdriver sikkert til tusen, men det de sier har påvirkning på folk! Man er på samlebånd og det blir veldig tydelig at de bare lirer av seg noen fraser. Sorry, er litt irritert etter at de feilbehandlet meg nå sist, og da hjelper det ikke å si at de skal gjøre meg gravid... gjør riktig heller. Anonymkode: 55f02...1a9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #3 Del Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg fikk høre at alt skulle gå bra, vel... 2 år senere har det ikke skjedd noe. Jeg fikk virkelig håp om at det skulle gå bra da de var så sikre på at det skulle gå. Og ved hvert innsett har de liksom sagt at "nå skal vi endelig gjøre deg gravid". Jeg skulle ønske de ikke sa så fryktelig positive ting heller, for det gjør jo at man får et falskt håp. Mener ikke at det jeg har opplevd er verre enn deg, men bare sier at det går begge veier. Skulle ønske de ikke sa sånne ting i det hele tatt jeg, hvertfall ikke på den måten de gjør ved å nesten garantere/ikke garantere graviditet. Det gjør så utrolig vondt når det da ikke går de første gangene. Og så etterhvert har jeg bare blitt irritert når de sier at de skal gjøre meg gravid, har lyst til å si at det er slemt å bygge opp håpet til (etterhvert) desperate folk på den måten. Helt ok å si at de gir deg medisiner de vanligvis ikke gir, men kanskje de kunne jobbet litt med måten de snakker til pasientene på? Å være for positive og negative påvirker jo folk. Man er i en ekstremt sårbar situasjon. Og jeg overdriver sikkert til tusen, men det de sier har påvirkning på folk! Man er på samlebånd og det blir veldig tydelig at de bare lirer av seg noen fraser. Sorry, er litt irritert etter at de feilbehandlet meg nå sist, og da hjelper det ikke å si at de skal gjøre meg gravid... gjør riktig heller. Anonymkode: 55f02...1a9 Kjenner meg godt igjen. De har helt fram til vi satte i gang med IVF, vært VELDIG positive. Er ganske ung så de har vært sååå positive hele veien også blir de plutselig så negative. Så vet godt hva du mener. Er så kjipt.. Anonymkode: d29e2...c24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #4 Del Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen som har opplevd at IVF-legen er pessimistisk? Jeg har vært vanskelig og nedregulere og har «veldig spesielle» (legens ord) hormonprøver. Legen så på blodprøvene mine og sier «dette blir ikke lett» og ville sette meg på pergoveris som han poengterte at de svært sjeldent bruker. Kjenner jeg mister litt håp om at dette vil gå… noen tanker/erfaringer med dette? Anonymkode: d29e2...c24 Jeg fikk vite at det var nesten ikke vits i at vi prøvde, og vi fikk ikke kjøpe en pakke på den private klinikken, vi måtte bare prøve med ett forsøk for å se hva som skjedde. De trodde jeg ikke skulle utvikle egg, og de kom ikke til å bli befruktet. Hadde AMH på 2 og høy FSH. Det satt på første forsøket, med tre på frys, og en baby i fanget Anonymkode: 53eb0...f99 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 7. februar 2023 #5 Del Skrevet 7. februar 2023 Det finnes alltid gledeshistorier som gir håp, og historier som ikke gir håp ivf siden 2019, gode prøver og ingen grunn til å ikke få det til, tett eggleder bare. Legen sa "vi SKAL gi dere et barn". Vel, 10 aborter senere er det eggdonasjon neste. Mye legene ikke kan forutsi basert på prøver, på godt og vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #6 Del Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 7.2.2023 den 20.08): Jeg fikk vite at det var nesten ikke vits i at vi prøvde, og vi fikk ikke kjøpe en pakke på den private klinikken, vi måtte bare prøve med ett forsøk for å se hva som skjedde. De trodde jeg ikke skulle utvikle egg, og de kom ikke til å bli befruktet. Hadde AMH på 2 og høy FSH. Det satt på første forsøket, med tre på frys, og en baby i fanget Anonymkode: 53eb0...f99 Det samme skjedde meg! AMH på 2 og forhøyet fsh. Satt på første forsøk ❤️ Over 10 år siden nå da, men har en snart 10-åring, og en 7-åring (vart barn av det ene på frys også) Anonymkode: fdd2f...a13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #7 Del Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 7.2.2023 den 17.59): Noen som har opplevd at IVF-legen er pessimistisk? Jeg har vært vanskelig og nedregulere og har «veldig spesielle» (legens ord) hormonprøver. Legen så på blodprøvene mine og sier «dette blir ikke lett» og ville sette meg på pergoveris som han poengterte at de svært sjeldent bruker. Kjenner jeg mister litt håp om at dette vil gå… noen tanker/erfaringer med dette? Anonymkode: d29e2...c24 Jeg har amh på 1. og har vært igjennom 5 spontanaborter. Legen ringte meg med prøvesvaret og ga vel utrykk for at dette var umulig naturlig og at jeg antagelig ikke ville få ivf heller. Gikk privat gynekolog som mente at de burde se på eggkvaliteten min og henviste meg til sykehuset. I mellomtiden ble jeg gravid på nytt. På sykehuset fant de ut at de skulle prøve et eksperiment. Pga lav amh så mente de jeg også kunne ha lave østrogennivåer. Jeg fikk samme behandling som de med ivf. Progynova og lutinus. Jeg er nå gravid i uke 9 og de mener alt ser ok ut. Anonymkode: 2ec95...bb2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cas Skrevet 10. februar 2023 #8 Del Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 7.2.2023 den 17.59): Noen som har opplevd at IVF-legen er pessimistisk? Jeg har vært vanskelig og nedregulere og har «veldig spesielle» (legens ord) hormonprøver. Legen så på blodprøvene mine og sier «dette blir ikke lett» og ville sette meg på pergoveris som han poengterte at de svært sjeldent bruker. Kjenner jeg mister litt håp om at dette vil gå… noen tanker/erfaringer med dette? Anonymkode: d29e2...c24 Jeg har amh på 3,8 og ikke fine hormonprøver. I tillegg er mannen steril så han må hente ut sæd fra testiklene. Vi ble gravide på 1. søskenforsøk nå. Så alt er mulig! Vi trengte forresten 4 forsøk med nr 1:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå