Gå til innhold

Fosterbarn - frikjøp m.m.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Vi har bare ett barn og kan ikke få flere. Har prøvd IVF uten hell 😥 Har vært i tenkeboksen en stund vedrørende det å bli fosterhjem. Vi ønsker oss sterkt flere barn, men vet jo at fosterbarna har andre foreldre. Synes dette er en vanskelig del ved det som man sikkert lærer mer om via kurs. Har kikket på adopsjon, men det er lang kø og en del utfordringer ved det. Det er vel få av fosterbarna som blir adoptert, men dette er en drøm (der tilbakeføring er usannsynlig selvsagt). Har noen erfaringer rundt dette?

Lurer også på dette rundt frikjøp. Før noen tror jeg bare vil sko meg, så er ikke det tanken, men det generelle utgiftsnivået er ganske annerledes i dag framfor sånn det var for et år eller to siden, så jeg har ikke mulighet til å gå så veldig mye ned i lønn. Har i dag inntekt på ca 650.000, mannen tjener bedre, så da er det vel i så fall frikjøp av meg. Forstår at ikke alt inntektstap kan dekkes, men lurte på deres erfaringer med frikjøp. 

Vi er et vanlig par som har vært gift i mange år, har høyere utdanning og har normal inntekt. Barnet vårt har det bra og fungerer godt i småskolen. Eneste som gjør oss litt uvanlige er vel kanskje at jeg er fosterbarn selv (og har klart meg bra). 

Anonymkode: 617c0...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei! Vi har bare ett barn og kan ikke få flere. Har prøvd IVF uten hell 😥 Har vært i tenkeboksen en stund vedrørende det å bli fosterhjem. Vi ønsker oss sterkt flere barn, men vet jo at fosterbarna har andre foreldre. Synes dette er en vanskelig del ved det som man sikkert lærer mer om via kurs. Har kikket på adopsjon, men det er lang kø og en del utfordringer ved det. Det er vel få av fosterbarna som blir adoptert, men dette er en drøm (der tilbakeføring er usannsynlig selvsagt). Har noen erfaringer rundt dette?

Lurer også på dette rundt frikjøp. Før noen tror jeg bare vil sko meg, så er ikke det tanken, men det generelle utgiftsnivået er ganske annerledes i dag framfor sånn det var for et år eller to siden, så jeg har ikke mulighet til å gå så veldig mye ned i lønn. Har i dag inntekt på ca 650.000, mannen tjener bedre, så da er det vel i så fall frikjøp av meg. Forstår at ikke alt inntektstap kan dekkes, men lurte på deres erfaringer med frikjøp. 

Vi er et vanlig par som har vært gift i mange år, har høyere utdanning og har normal inntekt. Barnet vårt har det bra og fungerer godt i småskolen. Eneste som gjør oss litt uvanlige er vel kanskje at jeg er fosterbarn selv (og har klart meg bra). 

Dette kan dere tjene mye på i året går du ut av jobben så tror jeg de betaler deg lønn tett opptil det du har kjenner noen som driver fosterhjem de tjener 700-800 000 i året 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er ikke gitt at du blir frikjøpt. Det kommer an på oppdragets art. Dersom barnet fungerer godt og går i barnehage som normalt kan det hende du bare blir frikjøpt en kort periode. Evt at du må jobbe en viss prosent og bli litt frikjøpt. Ikke alle barn er så skadet at de ikke fungerer, men mange er jo dessverre det. Barnevernet kan dekke opptil 6G dersom du blir 100% frikjøpt. 1G tilsvarer pr nå ca 111400 kr, så da er du vel innenfor med din lønn  Tjener man mer enn dette i året «taper» man resten. Du får ikke pensjon eller feriepenger vel og merke. 

Anonymkode: 75185...267

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...