Gå til innhold

Gud er psykopat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Capitan Fracassa skrev (17 minutter siden):

Noen få fundamentalistiske kristne hevder at Gud er bevist av vitenskapen, men du finner ikke dette i fagfellevurderte vitenskapsartikler. At du klynger deg til de tre lenkene dine, viser at du ikke aner hva vitenskapelige bevis er for noe.

Det var kun tre eksempler, det er mye mer vitenskap der ute som bekrefter det samme, at Gud er bevist av vitenskapen. Det klarer sikkert selv ateister å finne med noen enkle google søk.

Anonymkode: 7c7db...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var kun tre eksempler, det er mye mer vitenskap der ute som bekrefter det samme, at Gud er bevist av vitenskapen.

Men allikevel klarer ikke du å gjenfortelle hva ett eneste av disse bevisene er!

Skulle nesten tro dette er noe du finner på 😉

Sitat

Det klarer sikkert selv ateister å finne med noen enkle google søk.

Anonymkode: 7c7db...5dd

Ja, du klarer det tydeligvis i hvert fall ikke. 😂

Å be motparten finne dine bevis for deg er klassisk måte å gjøre det på når man har påstander uten bevis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capitan Fracassa skrev (14 minutter siden):

Men allikevel klarer ikke du å gjenfortelle hva ett eneste av disse bevisene er!

Skulle nesten tro dette er noe du finner på 😉

Sliter du med å lese det som står? Alle andre klarer det helt fint nemlig.

Anonymkode: 7c7db...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gud er bevist av vitenskapen

Anonymkode: 7c7db...5dd

Jeg håper du bare er en nyfrelst idiot som ikke vet bedre for øyeblikket, det eller bare så loka på en eller annen kjemisk substans med alt for mange våken netter etterhverandre, mulig en kombinasjon av begge. Før eller siden får du en klabber over kjeften om du fortsetter å innsistere på den ubeviselige teorien din, jeg skal hverfall kose meg med hverdagslig bibelbrenning i peisen.

Anonymkode: dc09e...f93

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sliter du med å lese det som står?

Nei, jeg klarer fint å lese det som står. Det er derfor jeg har kunnet forklare hvorfor sidene ikke har noen vitenskapelige bevis. 

Hva om du brukte mindre tid på barnslige fornærmelser og litt tid på å vise at du selv har lest og forstått det du påstår? 

Sitat

Alle andre klarer det helt fint nemlig.

Anonymkode: 7c7db...5dd

Sikkert, og av alle andre er det nøyaktig ingen på forumet her som har uttrykt at de er enig med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud er en sjalu, hevngjerrig, smålig , kvinnefiendtlig ustabil gubbe som beordrer drap etter drap. Og i neste sekund snill som et lam og elsker alle barna og er deg nådig. Litt som en eller annen psycho i en Netflix serie. Sånn er i allefall Gud i bibelen.

Anonymkode: 19291...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Capitan Fracassa skrev (4 timer siden):

Nei, jeg klarer fint å lese det som står. Det er derfor jeg har kunnet forklare hvorfor sidene ikke har noen vitenskapelige bevis. 

Det er din påstand, men alle som kan lese skjønner at du tar feil

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gud er en sjalu, hevngjerrig, smålig , kvinnefiendtlig ustabil gubbe som beordrer drap etter drap. Og i neste sekund snill som et lam og elsker alle barna og er deg nådig. Litt som en eller annen psycho i en Netflix serie. Sånn er i allefall Gud i bibelen.Anonymkode: 19291...562

Nei, det er kun hatefulle, intolerante ateister som hevder det. Gud er god og tilgivende og ønsker det beste for menneskeheten, derfor har Han sendt oss bud Han vil at vi skal følge. Gud elsker oss, uansett kjønn. Våset om kvinnehat har ingen rot i bibelen,

Anonymkode: 7c7db...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er din påstand, men alle som kan lese skjønner at du tar feil

Anonymkode: 7c7db...5dd

Okei, dette var tydeligvis et klart "nei" fra deg, på henstilling om å slutte med barnslige fornærmelser og heller forklare poenget ditt. 

Jeg må si jeg er forundret over hvor lavt debattnivå du velger å legge deg på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capitan Fracassa skrev (7 timer siden):

Okei, dette var tydeligvis et klart "nei" fra deg, på henstilling om å slutte med barnslige fornærmelser og heller forklare poenget ditt. 

Jeg må si jeg er forundret over hvor lavt debattnivå du velger å legge deg på. 

Du kan lese artiklene selv, slik alle oss andre klarer. Det står klart og tydelig der.

Anonymkode: 7c7db...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan lese artiklene selv, slik alle oss andre klarer. Det står klart og tydelig der.

Anonymkode: 7c7db...5dd

Ja, jeg kan lese artiklene, og jeg har lest dem og begrunnet hvorfor de ikke inneholder vitenskapelige bevis.

Hvis det skulle stå så klart og tydelig, burde jo du være i stand til å diskutere innholdet, men det nekter du jo. 

Jeg lurer på hvorfor du er så innmari redd for å skulle begrunne påstanden din, eller om det simpelthen er at du er helt ute av stand til det... 🤨 🤔

Men vi kommer ingen vei før du faktisk er i stand til å begrunne påstandene dine, så jeg skal la deg få komme med den barnslige, ubegrunnede påstanden om at jeg ikke klarer å lese, enda en gang, hvis du vil ha siste ord. 😉

Endret av Capitan Fracassa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud er ikke psykopat, men de som har gjort seg selv til guder.

Anonymkode: e5036...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capitan Fracassa skrev (5 timer siden):

Ja, jeg kan lese artiklene, og jeg har lest dem og begrunnet hvorfor de ikke inneholder vitenskapelige bevis.

Det står klart og tydelig der, trenger ikke begrunne det. Dine benektelser betyr ingenting.

Anonymkode: 7c7db...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Gud er ikke psykopat for han finnes ikke. Hva enn det er som har skapt verden og livet på denne jord, så er ikke det en menneskelig gud.

Men at der ligger psykopati blant de som har funnet opp Gud og bibelen, det har jeg stor tro på, og de som står bak ser nok på Gud som en forlengelse av seg selv. Religion og politikk ikke minst handler kun om å styre og kontrollere mennesker.

Bare se på dette, hvem er det som finner på noe sånt? Ganske psykopatisk tankegang, og det kommer ikke fra Gud.

Gud talte alle disse ordene:
Jeg er Herren din Gud, som førte deg ut av Egypt, ut av slavehuset.
Du skal ikke ha andre guder enn meg.
Du skal ikke lage deg gudebilder, ingen etterligning av noe som er oppe i himmelen eller nede på jorden eller i vannet under jorden. Du skal ikke tilbe dem og ikke la deg lokke til å dyrke dem! For jeg, Herren din Gud, er en nidkjær Gud som straffer barn i tredje og fjerde ledd for fedrenes synd når de hater meg, men viser trofast kjærlighet i tusen slektsledd mot dem som elsker meg og holder mine bud. Du skal ikke misbruke Herren din Guds navn, for Herren frikjenner ikke den som misbruker hans navn.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://nobimu.no/sporsmal-om-bibelen/hva-er-de-10-bud/&ved=2ahUKEwiEhqvD-5n9AhUQQPEDHS09CZQQFnoECAcQBQ&usg=AOvVaw3drDLYrirszuKMl7CcxoqW

 

Anonymkode: ed777...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Bare se på dette, hvem er det som finner på noe sånt? Ganske psykopatisk tankegang, og det kommer ikke fra Gud.

Fra gamle testamentet som kristne ikke følger. Hvordan er dette relevant for kristne?

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei, Gud er ikke psykopat for han finnes ikke. Hva enn det er som har skapt verden og livet på denne jord, så er ikke det en menneskelig gud.

Gud finnes, noe vitenskapen også har bevist.

Anonymkode: 7c7db...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gud finnes, noe vitenskapen også har bevist.

Anonymkode: 7c7db...5dd

Så kom med beviset.

Anonymkode: ed777...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så kom med beviset.

Anonymkode: ed777...6c1

Har gjort det i flere tråder.

Anonymkode: 7c7db...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har gjort det i flere tråder.

Anonymkode: 7c7db...5dd

Leter da ikke igjennom flere tråder for å finne det. Kom med beviset.

Anonymkode: ed777...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...