Gå til innhold

Gud er psykopat

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi burde bygge en maskin som kan dytte Gud ned i et sort hull. Hvis vi kvitter oss med Gud og alle de psykopatiske innfallene hans så kan menneskene bli frie.

Anonymkode: 858fb...40b

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi burde bygge en maskin som kan dytte Gud ned i et sort hull. Hvis vi kvitter oss med Gud og alle de psykopatiske innfallene hans så kan menneskene bli frie.

Gud var , er og vil alltid være. Uansett hvor mye hatefulle, intolerante ateister måtte mislike det☺️

Anonymkode: 7c7db...5dd

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du tror altså på Gud???

Anonymkode: 33671...537

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gud er ihvertfall ikke allmekti. Så lenge barn misbrukes kan vi ikke stole på at Gud vet hva han drivet med.

Anonymkode: 142d9...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud er jo er eventyrfigur, som helt riktig fremstår som en psykopat etter historiene å dømme. Religiøse er sånn sett ganske like de som støtter Putin og den slags, da man ser opp til empatiløse fjols.

Anonymkode: 5745d...70e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gud er ihvertfall ikke allmekti. Så lenge barn misbrukes kan vi ikke stole på at Gud vet hva han drivet med.

Anonymkode: 142d9...512

Gud ga oss mennesker fri vilje. Ikke skyld på Gud for det onde mennesker gjør med hverandre.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (6 minutter siden):

Gud ga oss mennesker fri vilje. Ikke skyld på Gud for det onde mennesker gjør med hverandre.

En allmektig Gud ville da lett kunne gitt oss fri vilje og samtidig gjort det umulig for oss å f.eks. misbruke barn. Han gjorde det umulig for oss å puste under vann eller fly, uten at vi mistet fri vilje, så hvorfor ikke gjøre det slik at mennesker umulig kunne misbruke barn også?

Og det er jo mye unødvendig lidelse i verden som ikke skyldes menneskers frie vilje, som feks. jordskjelvet i Tyrkia og Syria nylig. Er denne lidelsen også en del av Guds plan?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Gud er jo er eventyrfigur, som helt riktig fremstår som en psykopat etter historiene å dømme. Religiøse er sånn sett ganske like de som støtter Putin og den slags, da man ser opp til empatiløse fjols.

Anonymkode: 5745d...70e

Gud er vitenskaplig bevist, det er vel derfor kun 10% av verdens befolkning benenekter Han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Gud er vitenskaplig bevist,

Gud er ikke vitenskapelig bevist, det er bare noen fundamentalistiske religiøse, og ikke vitenskapen som hevder dette - og disse fundamentalistiske religiøse aner ikke hva det vil si at noe er vitenskapelig bevist, og klarer heller ikke å forklare på hvilken måte det skal være vitenskapelig bevist.

Og dette antar jeg du kommer til å bekrefte ved å fortsette å gjenta påstanden helt uten å kunne forklare hva vitenskapelig bevist betyr og hvordan Gud er vitenskapelig bevist.

Nå er det selvsagt heller ikke vitenskapelig bevist at det ikke finnes noe Gud…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capitan Fracassa skrev (8 minutter siden):

Gud er ikke vitenskapelig bevist, det er bare noen fundamentalistiske religiøse, og ikke vitenskapen som hevder dette - og disse fundamentalistiske religiøse aner ikke hva det vil si at noe er vitenskapelig bevist, og klarer heller ikke å forklare på hvilken måte det skal være vitenskapelig bevist.

Dette har jeg gitt kilder på i en rekke tråder, men som vanlig benektes det av vitenskapsfiendtlige ateister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Adrenalina1 skrev (På 11.2.2023 den 10.13):

Ah, jeg vet det, jeg gir dem fri vilje! Hva slags vilje skal de ha da tro…hmmm…jeg kan jo gi dem vilje til å ha omsorg for hverandre…kanskje jeg skal gi dem vilje til å hinke på ett ben hele livet? Haha, det hadde vært morsomt å se på! Nei, men da er det jo bortkasta at de har to bein. Jeg tror jeg heller gir dem vilje til å torturere små barn!

Anonymkode: 4e4f9...f48

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Gud er vitenskaplig bevist, det er vel derfor kun 10% av verdens befolkning benenekter Han

Jøss! Jeg rakk ikke se Dagsrevyen i går, skjønner at her har det skjedd ting det suste døgnet!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jøss! Jeg rakk ikke se Dagsrevyen i går, skjønner at her har det skjedd ting det suste døgnet!

Dette er ikke siste døgnet, det er lenge siden det ble bevist av vitenskapen.

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ah, jeg vet det, jeg gir dem fri vilje! Hva slags vilje skal de ha da tro…hmmm…jeg kan jo gi dem vilje til å ha omsorg for hverandre…kanskje jeg skal gi dem vilje til å hinke på ett ben hele livet? Haha, det hadde vært morsomt å se på! Nei, men da er det jo bortkasta at de har to bein. Jeg tror jeg heller gir dem vilje til å torturere små barn!

Den frie viljen kan vi bruke til godt eller ondt, og det vi gjør må vi ta ansvar for. Lever vi gode liv etter Guds vilje og gjør godt får vi evig liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Dette er ikke siste døgnet, det er lenge siden det ble bevist av vitenskapen.

Synd da at det bare er fundamentalistiske religiøse som har fått med seg dette, og ikke vitenskapen selv 😜

Du burde ta en telefon til Nobelkomiteen og opplyse dem om at de har gått helt glipp av den største mulige vitenskapelige oppdagelsen, at gud er bevist!

Sitat

Den frie viljen kan vi bruke til godt eller ondt, og det vi gjør må vi ta ansvar for. Lever vi gode liv etter Guds vilje og gjør godt får vi evig liv.

Men som vanlig svarer du ikke på poengene til den du svarer. Hvorfor er vår frie vilje med akkurat de ønsker og lyster vi har? Det er jo gud (i følge deg) som har skapt menneskene med akkurat disse lystene og denne viljen, hvorfor ble ikke heller mennesker skapt med fri vilje som ønsket å hoppe paradis i stedet for å unytte andre?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capitan Fracassa skrev (25 minutter siden):

Synd da at det bare er fundamentalistiske religiøse som har fått med seg dette, og ikke vitenskapen selv 😜

Du burde ta en telefon til Nobelkomiteen og opplyse dem om at de har gått helt glipp av den største mulige vitenskapelige oppdagelsen, at gud er bevist!

Vitenskapen har fått det med seg, bare ikke ateistene som benekter den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Gud er allmektig, kan han da skape en stein så tung at selv ikke han kan løfte den? Hvis så er tilfelle, er han da allmektig? 😉😂

Anonymkode: e5039...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...