Gå til innhold

Hvor kan jeg lære å sminke meg og contourere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med å betale for det på Beauty house, kicks, mac eller annet? Har alltid sminket meg minimalt og naturlig men føler meg så stygg når jeg ser bra sminkede kvinner og vil gjerne lære det. Prøver jeg hjemme etter youtube ser det bare ut som at jeg har møkk i ansiktet 😅 og jeg vil ha den looken som de med selvbruning og medium fake vipper har. Vet ikke hvilken farge jeg kler i rouge og hvor den skal legges, hvordan blande contur og hvilket produkt og sånn.

Anonymkode: 9ba94...fd6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er jeg interessert i også, men vil se frisk og usminket ut med litt sminke.

Vil ikke ha oransje farge i ansiktet og knallsvarte strenge bryn.

Anonymkode: 4e640...179

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Dette er jeg interessert i også, men vil se frisk og usminket ut med litt sminke.

Vil ikke ha oransje farge i ansiktet og knallsvarte strenge bryn.

Anonymkode: 4e640...179

Nei det er best med en mellomting ja 😅

Anonymkode: 9ba94...fd6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg har brukt youtube en del. Men søker opp videoer for mature skin, eller natural look. Da de største innen makeup egentlig holder på med noe helt annet enn sminke, det blir mer som en kunstform som egentlig bare ser fint ut i skarpt lys. 

For eksempel skal man være ganske forsiktig med concealer under øynene. Mens "alle" du ser på youtube tegner store trekanter, og lasser på. 

Anonymkode: e1371...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øvelse gjør mester... Du må gjøre det om, og om, og om, og om, og om igjen.

Det nytter ikke å gjøre det 3 ganger i halvåret og irritere seg over at man ikke får det til.

Du må sminke deg ofte, hver uke, helst hver dag! Det blir bedre og bedre for hver gang.

Anonymkode: 20b50...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler ikke for sminke, men du kan jo gå inn på en slik butikk og spørre hva de tenker passer på deg.

Alternativt om du har en venninne eller kompis som er god på sminke som kan gi deg tips og triks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glassmagasinet i Oslo pleier å ha flinke ansatte i sminke avdelingen. 

Anonymkode: 58bcf...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...