Gå til innhold

Sluttet på ppiller og manglende mens


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg sluttet på å piller i romjula og har fortsatt ikke fått mens. Har aldri opplevd dette tidligere når jeg har sluttet på prevensjon, mensen har alltid kommet når den skal. Har tatt to graviditetstester og begge var negative. Er det andre som erfaring med dette? Bør man gå til lege for sjekk? 

Anonymkode: 5414c...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om ingen tegn på sykdom eller ubehag i kroppen bortsett fra dette så ville jeg ikke gått til legen helt enda. Jeg sluttet også i fjor høst og enda ikke fått mensen, det er snart 6mnd.. 🙉🫣 Men har heller ikke noe symptom på sykdom eller sykdomsfølelse i kroppen annet enn kviser/mulig herpes utbrudd nedentil 😅

Om du er veldig bekymret så ville jeg gått til legen bare for sikkerhets skyld, men det er normalt å gå måneder uten mens, men også å få den tilbake rett etterpå 😄

Anonymkode: e8ba4...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Om ingen tegn på sykdom eller ubehag i kroppen bortsett fra dette så ville jeg ikke gått til legen helt enda. Jeg sluttet også i fjor høst og enda ikke fått mensen, det er snart 6mnd.. 🙉🫣 Men har heller ikke noe symptom på sykdom eller sykdomsfølelse i kroppen annet enn kviser/mulig herpes utbrudd nedentil 😅

Om du er veldig bekymret så ville jeg gått til legen bare for sikkerhets skyld, men det er normalt å gå måneder uten mens, men også å få den tilbake rett etterpå 😄

Anonymkode: e8ba4...f1e

Er det virkelig normalt å gå 6mnd uten mens? Tviler. 

Anonymkode: ebbf3...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gå en stund etter prevensjonsslutt før mensen kommer tilbake.

Anonymkode: 4cc01...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg slutta på prevensjon, så tok det 50 dager før jeg fikk mensen. Så gikk det 35 eller noe, før jeg fikk positiv test neste gang.

Anonymkode: 55a74...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er det virkelig normalt å gå 6mnd uten mens? Tviler. 

Anonymkode: ebbf3...e6a

Ja, det er det. Det kan jo være noe galt men det kan også bare være at kroppen bruker noe lengre tid på å komme seg igjen. Jeg har for eksempel ikke noe tegn på evt sykdom - jeg har fortsatt mensen smerter, fått tilbake sexlysten som jeg ikke hadde på p-piller.

Men det sies at om man ikke får mensen tilbake etter 6-12mnd så burde man sjekke det opp. For min del kan det være at jeg stresser over dette som gjør at jeg ikke får mensen.. 

Anonymkode: e8ba4...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ja, det er det. Det kan jo være noe galt men det kan også bare være at kroppen bruker noe lengre tid på å komme seg igjen. Jeg har for eksempel ikke noe tegn på evt sykdom - jeg har fortsatt mensen smerter, fått tilbake sexlysten som jeg ikke hadde på p-piller.

Men det sies at om man ikke får mensen tilbake etter 6-12mnd så burde man sjekke det opp. For min del kan det være at jeg stresser over dette som gjør at jeg ikke får mensen.. 

Anonymkode: e8ba4...f1e

De sidene jeg har sett på anbefaler å sjekke mye tidligere, men dere må gjøre som dere selv vil. Jeg gikk fra 12 år på p piller rett tilbake i normal syklus og jeg stresser også voldsomt. 

Bare ikke vent for lenge i tilfelle det er noe ❤️ det skader aldri å sjekke. 

Anonymkode: ebbf3...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er normalt at det kan gå opptil 6 mnd. Er vel anbefalt å ta kontakt med lege dersom mensen ikke har kommet tilbake 6 mnd etter slutt. Jeg gjorde det, men fikk beskjed om å se det an. Etter 1,5 år uten satte jeg ned foten og ba om utredning. 

Anonymkode: 7eb37...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gitt det litt tid, men det er slik jeg fant ut at jeg har pcos (mensen 3 ganger det første året, gikk til gyn).

Anonymkode: de622...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...