AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #1 Del Skrevet 5. februar 2023 Er ei på 48 som tok tak og kjente og syntes den begynte å virke mye slappere. Det likte jeg dårlig. Hvilken type trening, eventuelt hva kan jeg gjøre? Jeg har lett kosthold, mye kaffe, te, melk og vann. Jeg går mye i trapper og ellers. Anonymkode: 795b1...a1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #2 Del Skrevet 5. februar 2023 Det må nok tung styrketrening av bein/rumpe til over tid og riktig kosthold. Jeg har fått løftet rumpa betydelig med jevnlig trening i mange år. Men merket bedring etter noen måneder. Så tålmodighet og kontinuitet må til. Knebøy, hip thrust, utfall, bulgarsk utfall, markløft er øvelser jeg benytter. Anonymkode: 2a2a9...232 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 5. februar 2023 #3 Del Skrevet 5. februar 2023 Har en plan på fin rumpe. Skal få det og klare Flørlitrappene til sommeren. Jeg trener i trappetrinn som er litt dryge og 306 trinn i flere etasjer. Går oppover i jevnt tempo og småjogger ned igjen. Samt fjellturer. Jeg liker bedre og være ute og bevege meg, enn på gymmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 6. februar 2023 #4 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det må nok tung styrketrening av bein/rumpe til over tid og riktig kosthold. Jeg har fått løftet rumpa betydelig med jevnlig trening i mange år. Men merket bedring etter noen måneder. Så tålmodighet og kontinuitet må til. Knebøy, hip thrust, utfall, bulgarsk utfall, markløft er øvelser jeg benytter. Anonymkode: 2a2a9...232 Dette 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #5 Del Skrevet 6. februar 2023 Tung styrketrening som 50 kg vekter og mer. Men å gå i trappen hver gang fremfor heis og enkle hverdagsendringer som det hjelper litt det også Anonymkode: 122f2...1f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #6 Del Skrevet 6. februar 2023 Husk nå å trene resten av kroppen også, når du først er i gang! Anonymkode: 54f62...be2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #7 Del Skrevet 6. februar 2023 Tung styrketrening må til. Hip thrust 🙌 Anonymkode: 4a870...5b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 6. februar 2023 #8 Del Skrevet 6. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tung styrketrening som 50 kg vekter og mer. Men å gå i trappen hver gang fremfor heis og enkle hverdagsendringer som det hjelper litt det også Anonymkode: 122f2...1f9 Er du vill? TS er utrent når det gjelder styrke,og kan ikke begynne med 50 kg tunge vekter. Det er jo å be om problemer. Endret 6. februar 2023 av Adrenalina1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #9 Del Skrevet 6. februar 2023 Adrenalina1 skrev (2 timer siden): Er du vill? TS er utrent når det gjelder styrke,og kan ikke begynne med 50 kg tunge vekter. Det er jo å be om problemer. I tillegg er det jo vesentlig forskjell på hva man tar i de ulike øvelsene 😅 Anonymkode: 4a870...5b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 6. februar 2023 #10 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I tillegg er det jo vesentlig forskjell på hva man tar i de ulike øvelsene 😅 Anonymkode: 4a870...5b9 Nettopp☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Beelzebub Skrevet 6. februar 2023 #11 Del Skrevet 6. februar 2023 (endret) Squats, 3x 8-10 repetisjoner minst 2 ganger i uka (med minst en dag pause imellom). Da tar du rumpe, lår, rygg og kjernemuskulatur på en og samme gang. Squats bør være fundamentet i ethvert treningsprogram. Kjør på med deadlifts en gang i uka og, så kommer du til å se forskjell i løpet av 4-6 uker toppen. Bruk god form, pass på ryggen. Form først, ladning etterpå. Ikke hiv på tungt med en gang. Når du klarer 3x10 med perfekt form, hiver du på 2,5 kilo til. Helt essensielt å øke (gradvis). Begynn med bare stang, og prøv deg frem for å finne din max. Alltid varm opp først med bare stang eller lettere vekter. Minst 3 oppvarmingssett før du begynner på de virkelige 3. Og start alltid med squats først i programmet ditt. Ikke tren andre ting først, siden squats tar såpass mye forskjellig. Tabbe å f.eks. være sliten i ryggen før du i det hele tatt starter. OBS! Ikke gjør kun squats. Viktig med et fullstendig, balansert program hvis du skal løfte vekter. Alt du trenger for å komme i gang er noe sånn som dette: Program A: Squats 3x10 Benkpress 3x10 Barbell row 3x10 Program B: Squats 3x10 Overhead press 3x10 Deadlifts 1x8 (kun ett sett fordi rygg) Uke 1: A, B, A Uke 2: B, A, B o.s.v... Det vil ta deg 45 min 3 dager i uka, og det er egentlig alt du trenger. Endret 6. februar 2023 av Beelzebub Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå