Gå til innhold

Hvor mange pp etter MA/SA?

AnonymBruker

Når ble du gravid igjen etter MA/SA?  

13 stemmer

1. 1. Hvor mange pp?

• 1. pp
      6
    • 2. pp
      1
    • 3. pp
      1
    • 4. pp
      0
    • 5. pp
      0
    • 6. pp
      1
    • 7. pp
      1
    • 8. pp
      2
    • 9. pp
      0
    • 10. pp
      1
    • 11. pp
      0
    • 12. pp eller mer
      0

Anbefalte innlegg

Vi går snart inn i 3. pp etter en MA i uke 14. Ble gravid på første forsøk sist, og har to barn fra før som ble unnfanget etter 2-3 pp. Vet vi ikke har prøvd så lenge ennå, men sorgen etter barnet vi mistet er veldig stor, og jeg har så inderlig lyst til at spiren skal sitte veldig snart. Jeg trodde kanskje sorgen skulle ha roet seg litt ned til nå, men jeg er fortsatt i dyp sorg 💔

Har lest at man visstnok har høyere sjanser for å bli gravid etter en abort. 
Hvordan var det for dere andre? Hvor lenge måtte dere prøve på barnet/barna som dere mistet, og når satt evt. spiren? ❤️

Anonymkode: d3b60...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble gravid på første forsøk etter MA. Endte med MA den også. Går inn i 2. pp nå. Var ganske nede da jeg fikk mensen sist, så håper masse baby dust neste gang, og at den sitter. 

Anonymkode: 23754...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid 1pp etter SA. Den gangen gikk det heldigvis fint.  Jeg har nettopp fått påvist MA og gruer meg til å begynne på nytt med prøvingen. Det er nå 10 år etter første gang jeg mistet, så regner ikke med jeg skal bli gravid like fort igjen denne gangen. 
Føler med deg TS. Håper spiren sitter snart❤️

Anonymkode: 2e50f...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet i MA i slutten av november og 5+6 nå. Håper babyen har det bra ❤️

Anonymkode: 5e6ce...673

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Akkurat det samme her, faktisk. Håper spirene sitter. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sydenkupp skrev (46 minutter siden):

Akkurat det samme her, faktisk. Håper spirene sitter. 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Håper de sitter på dere begge❤️🥰 Sender regnbuestøv❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.2.2023 den 10.17):

Ble gravid på første forsøk etter MA. Endte med MA den også. Går inn i 2. pp nå. Var ganske nede da jeg fikk mensen sist, så håper masse baby dust neste gang, og at den sitter. 

Uff, så forferdelig 💔 Føler virkelig med deg, må være helt grusomt å oppleve dette hele to ganger. Jeg krysser alle fingre for at du får masse baby dust neste gang! ❤️

AnonymBruker skrev (På 5.2.2023 den 10.37):

Jeg ble gravid 1pp etter SA. Den gangen gikk det heldigvis fint.  Jeg har nettopp fått påvist MA og gruer meg til å begynne på nytt med prøvingen. Det er nå 10 år etter første gang jeg mistet, så regner ikke med jeg skal bli gravid like fort igjen denne gangen. 
Føler med deg TS. Håper spiren sitter snart❤️

Anonymkode: 2e50f...908

Så fint at det gikk bra etter MA-en, men utrolig trist at du allikevel opplevde det enda en gang 😢 Håper spiren sitter snart for deg også ❤️

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Å, gratulerer så mye! Og masse lykke til, det går helt sikkert fint denne gangen 🙏🏻❤️ 

Her sitter jeg bare og venter på at mensen skal bli ferdig, slik at vi kan starte pp 3. Denne prøvingen er virkelig altoppslukende!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klaffet for oss på første prøveperiode etter MA'en. Det var på 3. syklus etter aborten, grunnet at mannen jobber i rotasjon. 

Har en venninne som hadde SA og MA etter hverandre. Det klaffet for de på første forsøk den 3. gangen, heldigvis. 

Håper du blir gravid igjen snart! 

Anonymkode: f71af...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Her sitter jeg bare og venter på at mensen skal bli ferdig, slik at vi kan starte pp 3. Denne prøvingen er virkelig altoppslukende!

Krysser fingrene for deg! 🧡 Kan jeg spørre hvordan du har håndtert det når du har fått mensen? Jeg skjønner at det høres dumt ut, men etter 2 MA i løpet av halvt år var det en skikkelig nedtur. 

Jeg har EL om ca. 1 ukes tid, og mannen er allerede blitt varslet om at det blir alle tidenes svømme-VM. 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det klaffet for oss på første prøveperiode etter MA'en. Det var på 3. syklus etter aborten, grunnet at mannen jobber i rotasjon. 

Har en venninne som hadde SA og MA etter hverandre. Det klaffet for de på første forsøk den 3. gangen, heldigvis. 

Håper du blir gravid igjen snart! 

Anonymkode: f71af...2fc

Så godt å høre at det gikk bra for dere! ❤️ Og så fint å vite at det gikk så raskt, det gir meg håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Krysser fingrene for deg! 🧡 Kan jeg spørre hvordan du har håndtert det når du har fått mensen? Jeg skjønner at det høres dumt ut, men etter 2 MA i løpet av halvt år var det en skikkelig nedtur. 

Jeg har EL om ca. 1 ukes tid, og mannen er allerede blitt varslet om at det blir alle tidenes svømme-VM. 😆

Første mens etter MA-en hadde jeg litt blandede følelser. Hadde jo først og fremst håpet å bli gravid i det hele tatt før første mens, men var samtidig glad for at den kom da jeg tenkte på det som et tegn på at kroppen fungerte normalt igjen. Og mensen kom akkurat da den skulle hvis vi skulle tenkt på datoen for aborten som cd1. 

Andre gang jeg fikk mensen nå, gikk jeg ganske i kjelleren for å være ærlig. Var fryktelig tungt. Jeg testet og testet helt fra dpo 6 selv om jeg vet at det var altfor tidlig. Men jeg ønsket det jo så inderlig.

Nå er jeg bare veldig klar for å prøve igjen. Jeg har også eggløsning om en drøy uke omtrent, og mannen min også har fått beskjed om at det blir veldig mye aktivitet i halvannen uke 😅 Han klager heldigvis ikke på det, vi pleier å ha sex relativt ofte. Men jeg har sagt tydelig fra at vi må ha oss hver dag 🙈😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Første mens etter MA-en hadde jeg litt blandede følelser. Hadde jo først og fremst håpet å bli gravid i det hele tatt før første mens, men var samtidig glad for at den kom da jeg tenkte på det som et tegn på at kroppen fungerte normalt igjen. Og mensen kom akkurat da den skulle hvis vi skulle tenkt på datoen for aborten som cd1. 

Når du nevner det, så første gang jeg fikk mens etter MA, hadde jeg faktisk også litt blandede følelser fordi jeg tenkte at utskrapning, selv om den skal være skånsom, kan skade livmorslimhinnen og jeg tenkte at kanskje det er mer trygt å bli gravid etter en normal syklus. For jeg har forstått det slik at for noen kan for tynn slimhinne skape problemer, f.eks. slik at embryo ikke fester seg ordentlig. Så jeg var redd at vi kunne miste igjen fordi det gikk for fort.

Vet ikke, er ingen lege jeg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid i PP1, SA uke 6, gravid i PP1 igjen, SA uke 9, er i PP3 nå og trolig ikke gravid (ikm om 3 dager og tidlig testen var negativ i dag, men litt tidlig å si det helt sikkert, hadde dog masse symptomer veldig tidlig de to gangene jeg har vært gravid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg tok det to-tre måneder før jeg fikk tilbake ordentlig mensen etter utskraping da jeg hadde MA, så jeg var egentlig veldig glad når mensen endelig var tilbake og jeg følte at jeg «virket normalt» igjen. Ble gravid igjen 10 måneder etter utskrapingen, men regner da 8pp siden jeg ikke hadde fått tilbake mensen de to første månedene. Hvis jeg hadde fått vite ved utskraping at jeg ikke skulle bli gravid igjen på 10 måneder hadde jeg gått helt i kjelleren. Men vi gjorde veldig mye hyggelig sammen den prøvetiden, reiste en del blant annet + at jeg gjorde et jobbytte som sannsynligvis ikke hadde blitt noe av hvis den første satt - så nå som jeg er gravid i uke 18 og ser tilbake på det, så er jeg veldig glad for hvordan ting ble:) 

Anonymkode: 0a515...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...