Gå til innhold

Eurovision 2023 Liverpool

NordicViking

Anbefalte innlegg

Jeg kommer til å stemme på Finland og Albania. Tradisjonen tro skrur jeg av lyden når Israel er på scenen. :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

finland. vinner ikke de håper jeg frankrike. IKKE sverige. svir i ørene av disse oooh-ene

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (1 time siden):

Her krysser vi fingrene for Norge og Finland, og sender alle våre stemmer til Finland. 🤍💙🤍 :danse2:

Her også! 🤩

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskermenn skrev (53 minutter siden):

Norge sin låt er best.

Vi er alltid verdensmestre på forhånd. Super-dårlig sang. Heier på Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (1 time siden):

Keith fra Subwoolfer (Ben Adams) skal lese opp de norske stemmene under lørdagens Eurovision-finale.  (VG)

Love it ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlegere var opptedene fine kjoler og sang, nåer det bare fjolleri

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linny111
1 hour ago, ltfutt said:

Kan ikke helt huske hvordan det fungerer? Blir disse (jurystemmene) lagt til før selve stemmerunden setter i gang? Eller kommer de samtidig med folkestemmene?

Folk har nevnt det, men sier det likevel. Først går de gjennom hvert og enkelt land, hvor de snakker med en representativ som da deler ut det landets jurystemmer. Fra 1-8, 10 og 12. Deretter blir folkestemmene delt ut, og man begynner med den som ligger nederst etter jurystemmene og slutter med den som ligger øverst. Folkestemmene gir også 1-8, 10 og 12 per land, men alle poengene som hvert land får deles ut samtidig. I år finnes det også en "resten av verden"-kategori der folk som ikke er med i Eurovision kan stemme, som f.eks. amerikanere. Denne kategorien behandlet som ett eget land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Linny111 said:

I år finnes det også en "resten av verden"-kategori der folk som ikke er med i Eurovision kan stemme, som f.eks. amerikanere. Denne kategorien behandlet som ett eget land.

Oi, det var jeg ikke klar over. Det kan bli spennende å se hvordan resten av verden stemmer i forhold til Europa, i og med at de ikke må bry seg om å stemme på nabolandene sine. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111
Just now, Vixella said:

Oi, det var jeg ikke klar over. Det kan bli spennende å se hvordan resten av verden stemmer i forhold til Europa, i og med at de ikke må bry seg om å stemme på nabolandene sine. 

Ja, det har jo ikke SÅ mye å si på resultatet, da de bare teller som ett land, men det blir gøy å se hva de stemmer på.

Jeg tror bare en del folk, spesielt i USA, har fått øynene opp for Eurovision og har lyst til å kunne stemme. Selv om de åpenbart aldri må få bli med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Linny111 said:

Ja, det har jo ikke SÅ mye å si på resultatet, da de bare teller som ett land, men det blir gøy å se hva de stemmer på.

Jeg tror bare en del folk, spesielt i USA, har fått øynene opp for Eurovision og har lyst til å kunne stemme. Selv om de åpenbart aldri må få bli med.

Aldri si aldri, av en eller annen grunn er jo både Australia og Israel med.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111
11 minutter siden, Vixella said:

Aldri si aldri, av en eller annen grunn er jo både Australia og Israel med.

Haha, nei, vi er jo ett skritt nærmere ved å la dem stemme, men… Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Linny111 said:

Haha, nei, vi er jo ett skritt nærmere ved å la dem stemme, men… Nei.

Mener å ha lest, men tar høyde for at det kan ha vært et falskt rykte, at de skal lage en asiatisk versjon av Eurovision. Det synes jeg er mer innafor, at de ulike verdensdelene kan ha sin versjon, ikke at det skal bli en eneste stor smørje i Europa. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiseTV skrev (20 minutter siden):

Tidlegere var opptedene fine kjoler og sang, nåer det bare fjolleri

1950- 1960- og 1970-tallet var de beste ESC-årene.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linny111
4 minutter siden, Vixella said:

Mener å ha lest, men tar høyde for at det kan ha vært et falskt rykte, at de skal lage en asiatisk versjon av Eurovision. Det synes jeg er mer innafor, at de ulike verdensdelene kan ha sin versjon, ikke at det skal bli en eneste stor smørje i Europa. 

Meh, de lagde jo en amerikansk versjon i fjor og tror ikke mange har hørt om den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanskelig å spå hvordan resten av verden kommer til å stemme siden dette er første gang, men jeg tipper at det kan gi noen ekstra poeng til artister som har en tilknytning til et annet land. Sånn som Frankrikes artist som er canadier.
Vi vet fra før at artister som har tilknytning til et annet europeisk land ofte får en del "gratisstemmer" derfra, sånn som Alexander Rybak som fikk godt med poeng fra Øst-Europa. I år får antagelig Norge en del stemmer fra Italia, og Kypros får nok mye stemmer fra Australia. 

Og så er det jo en del land som tidligere har vært med i Eurovision men som ikke er med i år. Jeg gjetter at folk i de landene kanskje stemmer mer enn folk i USA og Canada. Tenker da på Russland, Belarus, Tyrkia, Bulgaria og Nord-Makedonia. Men også land som ikke har vært med på mange år, som Egypt og Libanon. 

Det blir veldig spennende å se hvordan verden stemmer  
Men siden alle stemmene fra resten av verden skal slåes sammen til kun ett land, så vil det kanskje ikke ha så mye å si.

Jeg er usikker på om disse stemmene kommer til å bli lest opp i kveld (eller om vi selv må søke dem opp på nettet), siden de bare leser jurystemmene, og ikke publikumsstemmene, land for land. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111
3 minutter siden, Topplue said:

Er vanskelig å spå hvordan resten av verden kommer til å stemme siden dette er første gang, men jeg tipper at det kan gi noen ekstra poeng til artister som har en tilknytning til et annet land. Sånn som Frankrikes artist som er canadier.
Vi vet fra før at artister som har tilknytning til et annet europeisk land ofte får en del "gratisstemmer" derfra, sånn som Alexander Rybak som fikk godt med poeng fra Øst-Europa. I år får antagelig Norge en del stemmer fra Italia, og Kypros får nok mye stemmer fra Australia. 

Og så er det jo en del land som tidligere har vært med i Eurovision men som ikke er med i år. Jeg gjetter at folk i de landene kanskje stemmer mer enn folk i USA og Canada. Tenker da på Russland, Belarus, Tyrkia, Bulgaria og Nord-Makedonia. Men også land som ikke har vært med på mange år, som Egypt og Libanon. 

Det blir veldig spennende å se hvordan verden stemmer  
Men siden alle stemmene fra resten av verden skal slåes sammen til kun ett land, så vil det kanskje ikke ha så mye å si.

Jeg er usikker på om disse stemmene kommer til å bli lest opp i kveld (eller om vi selv må søke dem opp på nettet), siden de bare leser jurystemmene, og ikke publikumsstemmene, land for land. 

Jeg så det skulle legges ut en liste over land som får lov til å stemme i denne kategorien, men jeg finner den ikke. Tror vi at Russland får lov til å stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var jeg rigget og klar. Det blir vel shitshow på rekker og rad, men det er vel en del av sjarmen, er det ikke? :D 

Spent på utfallet. Og har sett at Sverige og Finland topper oddsene. Det skjønner jeg absolutt ingenting av, synes de begge var middelmådige, så det sier kanskje litt om shitshowet som venter oss. :knegg: 

Men vi skal vel kose oss i kveld for det ;) 

For øvrig rart og kjedelig at ESC-legendene Danmark, Irland, Nederland og Island ikke er med. 

Endret av Ctrl
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg klar🙌🎉

Mine stemmer går først og fremst til Finland, så får jeg se om det blir noen til Israel, Belgia, Australia, Moldova og evt Frankrike (kanskje Italia og han fine fra Kypros også?)

Jeg skal i alle fall IKKE stemme på Sverige😅

Håper Finland vinner, alternativt Frankrike, Israel eller noen andre vinner, men jeg psyker meg opp på Sverige som vinner og tenker at da skal jeg til Stockholm for neste år er det 50 år siden Abba vant med Waterloo og det regner jeg med kommer til å bli feiret uansett, men i alle fall hvis Sverige arrangerer🙌 Tenker positivt🤪🎉

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter også klar i godstolen, og smågodt som dessert i kveld :) Kommer til å stemme på Finland  og Frankrike, og håper på en knallplassering for Norge! :)  Hun gjorde det godt på juryprøven i går, så satser på at vi får så mange poeng vi kan fra dem.

Kos dere masse ikveld folkens, og nyt kvelden! Cha-cha-cha 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...