Gå til innhold

Hva var grunnen(e) til at du ble skilt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså ikke slått opp med kjæreste/samboer, men du som var gift. 

Anonymkode: c5667...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde vokst fra hverandre. Ble sammen ganske unge, var gjennom en veldig tøff periode med et av barna - det bidro til å skyve oss bort fra hverandre heller enn nærmere hverandre. Havnet i en spiral med mye irritasjon, avvisning og til dels forakt for hverandre.

Det var ikke noe drama, ingen utløsende enkelthendelse. Vi samarbeider veldig godt etter skilsmisse og har en vennskapelig relasjon nå, er også skjønt enige om at skilsmissen var en bra ting for oss begge. Den har også fungert greit for barna. 

Anonymkode: 0a4b6...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vold, utroskap og svik. Ferdig med hele fyren.

Anonymkode: 12887...625

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til mange andre par hadde vi sterk seksuell gnist etter fødsel og våkne netter, og var fryktelig tiltrukket av hverandre. Det holdt oss nok sammen lenger enn vi burde. Han fikk panikk av å være hjemme i helger og gjøre familieting og var ikke hjemme en helg på et helt år sammenhengende da barnet var baby, så alt ble overlatt til meg. Han fikk dårlig samvittighet etter 3 år med han på gutteturer og fyll og å av å se hvor deprimert jeg ble og ville skilles fordi jeg fortjente bedre. Nå har han ny samboer og ringer jevnlig for å si hvor mye han elsker meg og angrer. 

Anonymkode: 6b211...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ble mer og mer kjølig og avvisende, ville ikke snakke om det, overlot mer og mer av barneomsorg og husarbeid til meg, ble enda mer treningsnarkoman, og ville ikke bli med til rådgivning. Jeg vet ikke hva som skjedde med ham. Til slutt følte jeg meg egentlig ikke velkommen i mitt eget hus, samtidig som han klagde om jeg gikk ut - og han nektet å være med.
Han ville ikke flytte ut, ikke skilles, og påstod at vi hadde det bra, selv om han i økende grad ble en giftig drittsekk de siste to årene av et tjue årig forhold. Til slutt ba jeg ham om å flytte. 

Etter at forholdet var helt slutt begynte han å oppføre seg bedre, og vi har et bra foreldresamarbeid per i dag - noen år etter.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fortelle konkret hvordan forholdet brøt sammen. 

Men jeg tror også vi var naive overfor forskjeller i personlighet.

Anonymkode: 16ecc...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi elsket ikke hverandre, hadde forskjellig personligheter og var dårlige på samarbeide. 
Gradvis gikk det opp for meg hvor mye mangelen på kjærlighet spilte inn på psyken min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ville ikke ha sex lenger, og ville ikke gjøre noe med det. Ikke snakke om det, ikke parterapi og ikke prøve å finne løsninger. Da går det ikke i lengden. Samtidig ingen intimitet eller fysisk nærhet, så da er liksom bare vennskapet igjen. 

Anonymkode: 8fed6...6e7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hun slutta å bry seg om utseendet sitt.

Anonymkode: 6b8c6...2bc

Sikkert derfor hun slutta. 

Anonymkode: f6ff9...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var mye sint og distanserte med fra familielivet og ble bitrere og bitrere på verden omkring meg. Når hun kommuniserte med meg responderte jeg ikke eller gjorde endringer. Det endte med separasjon og vil ende med skillsmisse da hun ikke ser noen vei tilbake til de gamle følelsene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Useless skrev (Akkurat nå):

Jeg var mye sint og distanserte med fra familielivet og ble bitrere og bitrere på verden omkring meg. Når hun kommuniserte med meg responderte jeg ikke eller gjorde endringer. Det endte med separasjon og vil ende med skillsmisse da hun ikke ser noen vei tilbake til de gamle følelsene. 

Leit å høre! Det kjennes ut som vi også er på vei dit, egentlig av akkurat samme grunn. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Leit å høre! Det kjennes ut som vi også er på vei dit, egentlig av akkurat samme grunn. 

Ts

Da vil jeg anbefale at du får han på sinnemestringskurs asap. Det kan godt hende han stritter i mot og bagateliliserer det, men stå på ditt om du vil berge ekteskapet. Samtaler på Fvk er også lurt. For meg ble det for sent da hennes følelser for meg nå bare er forrakt. Men det virker ikke som det er for sent for dere ennå. Hvis du ønsker endringer hos han og du fortsatt har de rette følelsene for han så er det verdt å prøve.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...