Gå til innhold

Dere som er rundt 50, favoritt festmusikk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en kompis som skal feire 50-årslag i påsken, og han har spurt om jeg kunne ta jobben med å lage spilleliste for festen. Greia er, vi har hengt mye sammen på konserter, samme musikksmak osv, men han er nesten 20 år eldre enn meg! Og jeg skulle jo gjerne laget musikk som resten av gjestene også liker, det er mange på hans alder og over der, både damer og menn. 

Så dere som er rundt 50, uansett sjanger, hvilke låter får dere i godt humør på fest? Enten allsang-stemning, dansestemning, eller bare rockestemning? Bare så jeg får i blandet noe mer allsidig musikk også :) 

Anonymkode: ec961...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må vel være hits fra jubilantens glansdager, mest sannsynlig 80-tallet, kanskje tidlig 90-tall? Selvsagt ikke bare sånne, men mange av disse slagerne, kombinert med noen fra årene fram til i dag, bør være populært. Eventuelt nyere versjoner av gamle hits.

Et godt tips kan jo være å finne 80-tallshits som IKKE er spilt i hjel på P4.

Anonymkode: 1ff97...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skikkelig god reggaelåt eller 3 er alltid populært! 

Store hits fra 70-, 80- og 90-tallet, gjerne helt frem til i dag også.  

Jeg tror dog musikksmaken kan være veldig forskjellig selv om man er på samme alder. Jeg har en venninne på 50, hun elsker afrikansk musikk, har en annen som er glad i trance/techno, og en tredje som bare hører på country... alle er født i samme år.

Anonymkode: 9a2e2...773

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Har en kompis som skal feire 50-årslag i påsken, og han har spurt om jeg kunne ta jobben med å lage spilleliste for festen. Greia er, vi har hengt mye sammen på konserter, samme musikksmak osv, men han er nesten 20 år eldre enn meg! Og jeg skulle jo gjerne laget musikk som resten av gjestene også liker, det er mange på hans alder og over der, både damer og menn. 

Så dere som er rundt 50, uansett sjanger, hvilke låter får dere i godt humør på fest? Enten allsang-stemning, dansestemning, eller bare rockestemning? Bare så jeg får i blandet noe mer allsidig musikk også :) 

Du spør selvfølgelig. 50 betyr ikke at du digger Samantha Fox fordi det minner deg om 80 tallet vet du. Har dere samme musikksmak, så er det kanskje ikke så vanskelig? Da har du jo et godt utgangspunkt. Hadde noen spilt Pump up the jam på min 50 års dag, så hadde jeg spydd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 46. Jeg digget Prodigy, Pearl Jam, Red Hot Chilipeppers, R.E.M, Nirvana, Guns n’ Roses i tenårene. 

Anonymkode: 03664...884

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (1 minutt siden):

Du spør selvfølgelig. 50 betyr ikke at du digger Samantha Fox fordi det minner deg om 80 tallet vet du. Har dere samme musikksmak, så er det kanskje ikke så vanskelig? Da har du jo et godt utgangspunkt. Hadde noen spilt Pump up the jam på min 50 års dag, så hadde jeg spydd! 

Nettopp. Folk har svært forskjellig smak. I mitt 50-årslag (i fjor) hadde vi DJ som spilte mye dansbare hits fra 80, 90 og 2000-tallet. Pump up the jam ble ikke spilt, men kunne fort blitt det. Selv danser jeg gjerne til sanger som f.eks Prodigy - Voodoo People eller nyere ting som Burak Yeter - Tuesday, men den hardeste dansemusikken passer sjelden i 50-års lag dessverre ;)

Hadde det blitt spilt country er det nok jeg som måtte spydd. 

Anonymkode: d27c2...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk på 50 er like forskjellige som andre folk, så her må du nok spørre noen som kjenner vedkommende for å treffe riktig sjanger. Jeg liker rølp når jeg skal bli i godt humør, det er det ikke alle som gjør. Naboen vil ha folkemusikk på fest og naboen på andre sida vil ha heavy metal. Så det er ikke en ensartet gruppe. 

Anonymkode: ec3eb...a3d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

En skikkelig god reggaelåt eller 3 er alltid populært! 

Store hits fra 70-, 80- og 90-tallet, gjerne helt frem til i dag også.  

Jeg tror dog musikksmaken kan være veldig forskjellig selv om man er på samme alder. Jeg har en venninne på 50, hun elsker afrikansk musikk, har en annen som er glad i trance/techno, og en tredje som bare hører på country... alle er født i samme år.

Anonymkode: 9a2e2...773

K.B. skrev (36 minutter siden):

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nettopp. Folk har svært forskjellig smak. I mitt 50-årslag (i fjor) hadde vi DJ som spilte mye dansbare hits fra 80, 90 og 2000-tallet. Pump up the jam ble ikke spilt, men kunne fort blitt det. Selv danser jeg gjerne til sanger som f.eks Prodigy - Voodoo People eller nyere ting som Burak Yeter - Tuesday, men den hardeste dansemusikken passer sjelden i 50-års lag dessverre ;)

Hadde det blitt spilt country er det nok jeg som måtte spydd. 

Anonymkode: d27c2...4b0

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Folk på 50 er like forskjellige som andre folk, så her må du nok spørre noen som kjenner vedkommende for å treffe riktig sjanger. Jeg liker rølp når jeg skal bli i godt humør, det er det ikke alle som gjør. Naboen vil ha folkemusikk på fest og naboen på andre sida vil ha heavy metal. Så det er ikke en ensartet gruppe. 

Anonymkode: ec3eb...a3d

Takker for svar, men jeg skulle vært tydeligere i hovedinnlegget skjønner jeg ;) Jeg vet musikksmaken til jubilanten, (vi har samme!) men jeg skal altså lage en liste som også kan passe fint til de 50 andre som skal på festen! Dvs der det er 40 stk jeg ikke kjenner, 30 av de på jubilantens alder. Ergo var det logisk for meg å spørre her hvor det er mange, slik at jeg nettopp kan få mange forskjellige svar :) Jeg kan jo ikke ringe rundt til gjestene og spørre etter favorittsangen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg er 46. Jeg digget Prodigy, Pearl Jam, Red Hot Chilipeppers, R.E.M, Nirvana, Guns n’ Roses i tenårene. 

Anonymkode: 03664...884

Takk for tips! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det må vel være hits fra jubilantens glansdager, mest sannsynlig 80-tallet, kanskje tidlig 90-tall? Selvsagt ikke bare sånne, men mange av disse slagerne, kombinert med noen fra årene fram til i dag, bør være populært. Eventuelt nyere versjoner av gamle hits.

Et godt tips kan jo være å finne 80-tallshits som IKKE er spilt i hjel på P4.

Anonymkode: 1ff97...79a

Haha, ja nettopp! Og så har man jo den gjengen som bare hører hits fra radioen også da. Må finne den balansen her 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir 45 i år, og elsker selvsagt musikk fra min ungdom, 90-tallet. 🧡
Både pop, dance og rock. Sjekk ut vg-lista topp 20 og velg ut noen av hitsene fra hvert år.
Ellers vil nok sikkert pop, rock, rnb, disco osv fra 70, 80, 90 og starten av 2000 være bra mat for denne aldersgruppen.
Stalltips: Sett på noe ABBA! Det får folk i alle aldre til å danse! :D

Anonymkode: a4bbd...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reggae, dancehall, reggaton, african, alt dansbart, og vg lista- ish musikk funker også.  Men også noen ganger gøy med ting fra oppveksten. Eller metall. Kommer helt an på hvem og hvor/ anledning man samles til.  Jeg er 47

Anonymkode: b3a01...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fyller 50 i år, og få ting setter meg mer i feststemning enn musikk fra sånn ca 1985-1995, men gjerne innblandet med enda litt eldre ting som ABBA, Queen, Kiss og AC/DC. ABBA og Queen fikk en renessanse på 1990-tallet, så det er derfor spesielt disse bandene passer godt. 

Alle 50-åringer er selvsagt ikke like, og jeg kan jo ikke garantere for at "din" 50-åring elsker det som toppet listene på denne tiden, men gjenkjennelsen vil jo være sterk for ganske mange. (Personlig kan jeg f.eks ikke fordra Madonna, selv om hun uten tvil er en viktig popkulturell markør for den tiden.) Du sier jo selv at du har vært på en del konserter med jubilanten, så jeg regner med at du fint kan supplere med det som er deres felles musikksmak. 

Du bør dessuten prøve å få inn noen av de store norske fra perioden. Man kommer f.eks ikke utenom Splitter pine med Dum Dum Boys, Hun er fri med Raga Rockers og Finnes det en kvinne med De Lillos. Noe med Vazelina, Åge Aleksandersen, Jahn Teigen, Marius Müller, Lillebjørn Nilsen, Anne Grethe Preus, Jokke +++ må du også legge inn.    

Anonymkode: ac858...1f5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«Sweet Child O’ Mine» av Guns N’ Roses. Noe dansbart av ABBA. Liker han som har bursdag heavy metall kan du velge noe av AC/DC som mange gjenkjenner, som «Highway to Hell» eller «Thunderstuck». Nesten hva som helst av Queen. Mange flere liker dem nå etter filmen om Freddie Mercury.

Anonymkode: 3e737...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du bør dessuten prøve å få inn noen av de store norske fra perioden. Man kommer f.eks ikke utenom Splitter pine med Dum Dum Boys, Hun er fri med Raga Rockers og Finnes det en kvinne med De Lillos. Noe med Vazelina, Åge Aleksandersen, Jahn Teigen, Marius Müller, Lillebjørn Nilsen, Anne Grethe Preus, Jokke +++ må du også legge inn.    

Jeg er 47, og hadde ikke behøvd alkohol for å bli kvalm om jeg hørte på de der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg fyller 50 i år, og få ting setter meg mer i feststemning enn musikk fra sånn ca 1985-1995, men gjerne innblandet med enda litt eldre ting som ABBA, Queen, Kiss og AC/DC. ABBA og Queen fikk en renessanse på 1990-tallet, så det er derfor spesielt disse bandene passer godt. 

Alle 50-åringer er selvsagt ikke like, og jeg kan jo ikke garantere for at "din" 50-åring elsker det som toppet listene på denne tiden, men gjenkjennelsen vil jo være sterk for ganske mange. (Personlig kan jeg f.eks ikke fordra Madonna, selv om hun uten tvil er en viktig popkulturell markør for den tiden.) Du sier jo selv at du har vært på en del konserter med jubilanten, så jeg regner med at du fint kan supplere med det som er deres felles musikksmak. 

Takk for masse gode, konkrete tips! ❤️ Det er ikke hva jubilanten liker jeg tenker på, men hva resten av gjestene liker :) Vil jo gjerne ha noe for folk flest, for best mulig stemning ☺️

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

«Sweet Child O’ Mine» av Guns N’ Roses. Noe dansbart av ABBA. Liker han som har bursdag heavy metall kan du velge noe av AC/DC som mange gjenkjenner, som «Highway to Hell» eller «Thunderstuck». Nesten hva som helst av Queen. Mange flere liker dem nå etter filmen om Freddie Mercury.

Vi liker metall, og hører på veldig mye hardere enn AC/DC, blir ofte for hardt for de som ikke liker sånt 😅 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er 47, og hadde ikke behøvd alkohol for å bli kvalm om jeg hørte på de der.

Får håpe at de som skal i selskapet er både mer tolerante og mindre sarte enn deg, da ;) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg (kvinne) er 53 og hadde ikke satt pris på sånn type slagere fra ungdommen på fest. Altså jeg liker jo 80-talls musikk, men da blir det jo veldig  "80s fest" og det er vel ikke meningen? Jeg selv ville likt nu jazz, trip hop og Hotel Costes og litt kul filmmusikk fra 60-70 tallet.  Blandet med litt nyere musikk (så lenge det ikke er typisk "listepop"). 

Anonymkode: df7e8...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...