Gå til innhold

Hva løfter opp boligen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hat du tips til fine ting/stil eller hva som løfter opp boligen? Ønsker tips! 

Jeg har to punkter selv som jeg vil dele: 

×gardiner fra taket (gir hotellfølelse)

× Fine lysfat med stearinlys, friske blomster og noe fint du er glad i 😊

 

Kom igjen! Gi meg flere tips 😊👍

Anonymkode: ef20d...769

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hat du tips til fine ting/stil eller hva som løfter opp boligen? Ønsker tips! 

Jeg har to punkter selv som jeg vil dele: 

×gardiner fra taket (gir hotellfølelse)

× Fine lysfat med stearinlys, friske blomster og noe fint du er glad i 😊

 

Kom igjen! Gi meg flere tips 😊👍

Anonymkode: ef20d...769

En helhetlig stil, med farger som passer sammen. Kunst, lys og lukt er viktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at boligen ikke er overmøblert, men at det er ledig plass rundt møblene. Jeg synes det gir et luftig og elegant inntrykk. 

Anonymkode: 5fb77...ef6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig uenig med ts her. Liker verken gardiner, lysfat med stearinlys eller vaser med blomster. Minner enten om museum eller huset til bestemor. 

Anonymkode: 4739f...01f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du bolig som man skal leve i?

Det som løfter en bolig du skal leve i er at den fungerer best mulig for deg og din familie, har en estetikk som gir deg følelsen DU er ute etter og gjør det enkelt å holde på med det du liker.

Det som løfter en bolig mest er forhold man ikke kan gjøre noe med som regel: lysinnslipp, hage, utsikt og nærområde.

Jeg har et stort grøntområde utenfor med masse frukttrær, her står møblene plassert så jeg kan se mest mulig ut, så ofte som mulig. Det hadde jeg ikke gjort om jeg så ut på fellesområdet til et borettslag.

Anonymkode: 50f47...a98

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som løfter en bolig er å spille på lag med boligen fremfor å se seg blind på hvordan andre har det/hva de mener. Hos meg løftes stua av at jeg ikke har gardiner der.

Farger på vegger som passer lyset og interiøret, og at fargene i de forskjellige rom harmonerer med hverandre. Det kan være grønt i et rom, rødt på et rom, brunt i det andre rommet, osv. Men fargene bør være i samme toner slik at det harmoneres. F.eks gyldne farger vs kalde farger, farger med mye gule vs røde undertoner, osv. 

Anonymkode: aa4e7...4a5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunst istedenfor kunstplakater. Gjerne kjøpt fra feks reiser, så det ligger minner i det. Mye planter. Mye bøker og bokhyller. Lyse vegger, men gjerne farger istedenfor hvit/grå/beige. Ikke så stor tv. Koselig med litt barnetegninger/barnekunst (man skal se at det bor barn der). Helst et kjæledyr. Legge litt planlegging og penger i belysning. Jeg er glad i store tepper på gulvene. Gulvene skal helst være gamle tregulv eller evt en fin parkett. IKKE grålig gulv eller trestavs. Liker heller ikke hjem hvor man kan se at alt ble kjøpt i «et jafs», feks de nybyggene hvor personen har kjøpt alle møblene samtidig og liksom hvert rom er som en salgskatalog fra bolia.

Anonymkode: 58829...1db

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimalisme hvor alt matcher, med personlig smak i detaljene - kan godt se ut som en møbelkatalog, men barnetegninger, kunst, rar pynt etc :)

Anonymkode: 951d8...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 13.29):

Kunst istedenfor kunstplakater. Gjerne kjøpt fra feks reiser, så det ligger minner i det. Mye planter. Mye bøker og bokhyller. Lyse vegger, men gjerne farger istedenfor hvit/grå/beige. Ikke så stor tv. Koselig med litt barnetegninger/barnekunst (man skal se at det bor barn der). Helst et kjæledyr. Legge litt planlegging og penger i belysning. Jeg er glad i store tepper på gulvene. Gulvene skal helst være gamle tregulv eller evt en fin parkett. IKKE grålig gulv eller trestavs. Liker heller ikke hjem hvor man kan se at alt ble kjøpt i «et jafs», feks de nybyggene hvor personen har kjøpt alle møblene samtidig og liksom hvert rom er som en salgskatalog fra bolia.

Anonymkode: 58829...1db

Hei Anne B Ragde

Anonymkode: cbba2...3ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En pen pendellampe og en design TV i stua. Har alltid syntes TVer drar helheten i en stue ned, men samtidig så er det nødvendig dersom man ser på TV. Kjøpte med en Samsung Serif, og synes det virkelig løfter stuen. Samsung Frame er også fin dersom man fester den på riktig sted. 

Anonymkode: d498a...cb7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.2.2023 den 10.06):

Hei Anne B Ragde

Anonymkode: cbba2...3ee

Eller bare sånn de fleste hus er innredet her på vestkanten. Sjel og historie er viktigere enn at alt blender sammen som en katalogside hos bolia.

Anonymkode: 58829...1db

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra lysfat som folk fyller stuebordene sine med. Bare masse juggel og gjør at bordet ser overfylt og rotete ut.

Personlig liker jeg knapt stearinlys heller, for det er en brannfare jeg ikke fikser etter en nestenulykke der det tok fyr i stuebordet mitt for mange år siden. Dessuten har jeg lest at soten fra stearinlys som brenner er kreftfremkallende. Noe å tenke på for de som sitter og puster inn dette i sofaen hver dag.

Gardiner har jeg kun hvis de er så lyse og lette som mulig. Liker ikke tjukke og mønstrede gardiner, eller tunge gardiner.

Friske blomster er fint da.

Anonymkode: 2b2fa...57b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som gjør en bolig er de tingene man stort sett ikke kan fikse:

-Romløsning

-Naturlig lys utenfra

-God kveldssol

-For enebolig: Husets plassering på tomta og i terrenget.

Jeg kjøper heller et oppussingsprosjekt som har disse tingene på plass enn en ny bolig med undersol og dårlig romløsning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Liftgardiner eller ingen gardin

* Ett praktisk kjøkken med mye lys

*Grønne planter

*Blanding av nytt og gammelt

*Stor og solfylt uteplass

*Katter 😻

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 4.34):

Hat du tips til fine ting/stil eller hva som løfter opp boligen? Ønsker tips! 

Jeg har to punkter selv som jeg vil dele: 

×gardiner fra taket (gir hotellfølelse)

× Fine lysfat med stearinlys, friske blomster og noe fint du er glad i 😊

 

Kom igjen! Gi meg flere tips 😊👍

Anonymkode: ef20d...769

Jeg er uenig. Gardiner som gir hotellfølelse - nei takk. Liker heller ikke overfylte bord.

Anonymkode: 29233...218

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye rør for vann og avløp. Perfekt våtromsmembran. Helling ned mot sluk. Godt ventilasjonsanlegg. Tett tak og kjeller. Sånne ting. 

Anonymkode: 0e630...455

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.2.2023 den 12.37):

En pen pendellampe og en design TV i stua. Har alltid syntes TVer drar helheten i en stue ned, men samtidig så er det nødvendig dersom man ser på TV. Kjøpte med en Samsung Serif, og synes det virkelig løfter stuen. Samsung Frame er også fin dersom man fester den på riktig sted. 

Anonymkode: d498a...cb7

Problemer med Fram er at fjernkontrollen er elendig


Og ja jeg har ikke giddet å rydde i dag

07FE7C57-D47E-4FE5-AB13-638FAB853D55.jpeg

Anonymkode: df99a...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...