Gå til innhold

Dyre graviditetstester, hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvorfor folk kjøper dyre tester når de ikke gjør noe annet enn strimmeltestene?

https://www.apotek1.no/produkter/metode-graviditetstest-tidlig-999915p

En ting er digitaltestene med ukesindikator, men hvorfor kjøper folk de dyre store testene som også bare viser to streker ved graviditet slik strimmeltestene gjør?

Anonymkode: 521cd...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg handlet om hva som var lett å få tak i. Jeg fant aldri strimler i butikk og var ikke strukturert og tolmodige nok til å faktisk bestille på nett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel stort sett de som ikke bestiller kanskje , som kjøper dyre tester på apotek ? Feks hvis man ønsker svar asap og ikke ønsker vente på forsendelsen ? Eller man ikke er god på nett, ikke alle liker jo å handle på nett, noen er også motstandere av det. Sånn er det vel med alt, noen kjøper her , andre der. Noen dyrt, noen billig. Heldigvis bestemmer alle selv :)

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjeller på testene og da, mange av de veldig billige blir ikke positive før mange dager etter andre merker uansett hvor gravid man er. Jeg er gravid nå, uke 26, og de testene som linkes til i HI ble ikke positive før en uke etter feks babyplan og clearblue. Og babyplan er enda billigere, men krever at man kjøper på nett.. 

Anonymkode: 327ca...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de fleste tester en gang, noen dager etter uteblitt mens. Og kanskje bruker 1-3 tester totalt. 

De som vil teste daglig er det jo penger å spare på det, og mulig verdt styret med å tisse i en kopp dag etter dag, passe på klokka, lese av tidsnok, oppleve disse små skyggestrekene, og så videre. 

Anonymkode: bb260...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er forskjeller på testene og da, mange av de veldig billige blir ikke positive før mange dager etter andre merker uansett hvor gravid man er. Jeg er gravid nå, uke 26, og de testene som linkes til i HI ble ikke positive før en uke etter feks babyplan og clearblue. Og babyplan er enda billigere, men krever at man kjøper på nett.. 

Anonymkode: 327ca...822

Nettopp. Babyplan har veldig gode strimmeltester for tidligtesting, mest sannsynlig de beste på markedet. Så hvis man planlegger å bli gravid så burde man bare bestille disse. Men ser veldig mange kjøper de dyre store testene selv om personene tester tidlig og ofte. Kanskje de ikke vet om Babyplan?

Anonymkode: 521cd...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når vi drev og prøvde kjøpte jeg 200 tester på ebay. Og når jeg trodde jeg så en strek kjøpte jeg på apoteket. Eller når jeg fikk positive kjøpte jeg digitalt på apoteket 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...