aline Skrevet 21. desember 2005 #21 Del Skrevet 21. desember 2005 Skaut på hue er jo ikke noe som er typisk for islam. Det er bare noen få generasjoner sia alle gifte kvinner i Norge måtte dekke til håret sitt offentlig. ← det er blant de ekle tingene vi helst glemmer også nekter for at har eksistert. men du har helt rett, og det er ikke bare tildekking vi kritiserer islam for og som vi har hatt akkurat det samme av her for en tid tilbake siden. men å påpeke slike ting er å være islamelsker eller undertrykket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donnie Darko Skrevet 21. desember 2005 #22 Del Skrevet 21. desember 2005 Skrulle! - tenker jeg da. Videre tenker jeg at hun enten er et undertrykt mehe eller en idiotisk PK’er. Derimot tenker jeg aldri at sløret kan være et resultat av hennes frie vilje. Det siste gidder jeg ikke å forklare nærmere, for da får jeg bare kjeft av Donnie Darko og Mysan. ← Du gjør som du vil. viljen er fri vettu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. desember 2005 #23 Del Skrevet 21. desember 2005 Skrulle! - tenker jeg da. Videre tenker jeg at hun enten er et undertrykt mehe eller en idiotisk PK’er. Derimot tenker jeg aldri at sløret kan være et resultat av hennes frie vilje. Det siste gidder jeg ikke å forklare nærmere, for da får jeg bare kjeft av Donnie Darko og Mysan. ← Unnskyld da, det er ikke så vondt ment alltid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2005 #24 Del Skrevet 23. desember 2005 Det kommer mest an på fargen på sløret; om det er fint til henne og om det passer til antrekket ellers. Som oftest tenker jeg "mhm, fint slør," andre ganger kan jeg derimot tenke "du hadde vært finere i mørkegrønt" ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest til rusjenta Skrevet 23. desember 2005 #25 Del Skrevet 23. desember 2005 Bare lurer på hva dere tenker når du møter en norsk kvinne i slør, eller håret tildekket. ← Ettersom du spør oss, hva tenker du selv da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 23. desember 2005 #26 Del Skrevet 23. desember 2005 Jeg kjenner en norsk dame som har funnet ut at islam var noe for henne. Hvorfor i huleste skulle det være noe som er gale.Kan noen fortelle meg det? For meg virker det helt merkelig at vi her som norske folk skal ha voldsomme reaksjoner mot dette.Og skjal/skaut over hodet er jo et valg.Som jeg har forstått av henne, så vil hun selv bruke dettee. Ja vel, jeg respekterer det .Gjør du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 23. desember 2005 #27 Del Skrevet 23. desember 2005 Bare lurer på hva dere tenker når du møter en norsk kvinne i slør, eller håret tildekket. ← Da tenker jeg at det er en norsk, muslimsk kvinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Betty Boop Skrevet 25. desember 2005 #28 Del Skrevet 25. desember 2005 Da tenker jeg: Modig kvinne, som våger og kle seg fargerikt og feminint i det norske samfunnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2005 #29 Del Skrevet 25. desember 2005 Helt sprøtt,spør du meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jalileh Skrevet 25. desember 2005 #30 Del Skrevet 25. desember 2005 (endret) Jeg har møtt mange norske kvinner i slør. og det inkludert min ste-tante. Hun er muslim og dekker seg til. Hun har det bra hun. Hva jeg tenker når jeg ser sånne som henne? Muslimer altså? At det er synd de skjuler det fine håret de har. Endret 25. desember 2005 av Seniorita_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 26. desember 2005 #31 Del Skrevet 26. desember 2005 Det er noe jeg har lurt på. Muslimske kvinner går jo med slør for å dekke til håret. Men hva om de ikke har noe hår, da? Hvis jeg f.eks dor til et muslimsk land hvor det var påbudt å gå med skaut. Om jeg skinnet meg, ville jeg fått slippe, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varg-Menja Skrevet 26. desember 2005 #32 Del Skrevet 26. desember 2005 Om jeg skinnet meg, ville jeg fått slippe, da? ← Det var faktisk en jente som gjorde det da de innførte forbud mot hijab på skolen i ett land, tror det var Frankrike, fordi det var så viktig for henne å overholde dette med å ikke vise håret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 27. desember 2005 #33 Del Skrevet 27. desember 2005 Du gjør som du vil. viljen er fri vettu. ← Du har ikke akkurat klart å argumentere særlig godt for at det er slik. Faktisk har du ikke argumentert for det i det hele tatt. Når det er sagt betyr ikke det at viljen er fri bare fordi jeg tenker som jeg gjør. Det betyr bare at jeg har en vilje. Og den viljen har bestemt seg for at det å forholde seg til virkeligheten er ganske hensiktsmessig. Uansett hvordan du vrir og vender på det, så er norske jenter som går med Islam-skaut for raringer å regne. Inntil videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 27. desember 2005 #34 Del Skrevet 27. desember 2005 Hvis jeg f.eks dor til et muslimsk land hvor det var påbudt å gå med skaut. Om jeg skinnet meg, ville jeg fått slippe, da? ← Hvis du dor (?) til et muslimsk land er det noen ting du kan være sikker på. Du kan vinke farvel til de norske sekulære feministiske frihetene du i dag tar som en selvfølge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babyboy Skrevet 28. desember 2005 #35 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Det var faktisk en jente som gjorde det da de innførte forbud mot hijab på skolen i ett land, tror det var Frankrike, fordi det var så viktig for henne å overholde dette med å ikke vise håret. ← 1 Corrinthians 11:3-6 "Now I want you to realize that the head of every man is Christ, and the head of the woman is man, and the head of Christ is God. Every man who prays or prophesies with his head covered dishonors his head. And every woman who prays or prophesies with her head uncovered dishonors her head...If a woman does not cover her head, she should have her hair cut off; and if it is a disgrace for a woman to have her hair cut or shaved off, she should cover her head" Nå er jo Frankrike en sekulær stat, men det er likevel et kristenkulturelt land. Og du ser vel hva Bibelen sier om burkabæring ovenfor? Om en kvinne ikke dekker til hodet sitt, så bør hun bli tvangsklippet lærer Bibelen oss. Så det at denne jenta barberte hodet sitt da hun ikke fikk dekke det til, er helt klart et utslag av et sterkt ønske om å integrere seg, og å ta til seg Frankrikes kristenkultur. -Babyboy Endret 28. desember 2005 av babyboy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2005 #36 Del Skrevet 29. desember 2005 Bare lurer på hva dere tenker når du møter en norsk kvinne i slør, eller håret tildekket. ← For å være helt ærlig så ville jeg lurt på hva som hadde hendt henne siden hun plutselig begynner å gå med slør ( Da går jeg utifra at hun ikke er vokst opp med det). Men ellers ville jeg ikke reagert om jeg møtte en norsk kvinne som hadde konvertert til islam ( og som ikke begynnte å bruke slør). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå