Gå til innhold

Norske kvinner i slør?

Rusjenten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da tenker  jeg at det er utrolig hva  noen kvinner får seg til å gjøre  bare  pga en mann!

Så kvinnen kan ikke være den som bestemmer dette selv? Utrolig hvor lite folk vet, og derfor burde man kanskje ta rede på tingene før man tenkte noe i det hele tatt. For tro det eller ei, så velger de fleste kvinnene å gå med slør selv, og det uten at mannen sier noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piper: Kan ikke du opplyse oss da, vi som vet så lite?

Jeg må si jeg reagerer når jeg ser norske kvinner i slør.

Hva er det som får dem til å ville det?

Kan du forklare det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg-Menja

Som regel har de vel konvertert til Islam (og ikke alltid pga en mann, nei...) og ønsker derfor å skjule håret sitt når de går ut offentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel har de vel konvertert til Islam (og ikke alltid pga en mann, nei...) og ønsker derfor å skjule håret sitt når de går ut offentlig.

Takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jaha.. så dere kjenner tilfeller hvor norske jenter har konvertert til islam uten at hun er i et forhold med en muslim? Skal ikke si at det IKKE finnes et ekemplar av arten i Norge, men at det er det som er normalen nekter jeg å tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke folk konvertere til Islam, akkurat som de kan konvertere til andre religioner?

Og HVORFOR kan ikke kvinner ha gjort det av egen fri vilje? Hadde du møtt en Karmelittnonne i full mundur hadde du vel neppe tenkt å faen, det der har hun sikkert gjort pga en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaha.. så dere  kjenner  tilfeller  hvor norske  jenter har konvertert til islam uten at hun er i et forhold  med en  muslim? Skal ikke si at det IKKE finnes et ekemplar av arten i Norge, men at det er det som er normalen nekter jeg å tro.

De finnes. Om de er flertall eller ikke, skal ikke jeg uttale meg om, men de finnes.

jeg tenker ikke automatisk at de har konvertert for å tekkes en mann,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaha.. så dere  kjenner  tilfeller  hvor norske  jenter har konvertert til islam uten at hun er i et forhold  med en  muslim? Skal ikke si at det IKKE finnes et ekemplar av arten i Norge, men at det er det som er normalen nekter jeg å tro.

Jeg kjenner faktisk flere, og ingen av de blir tvunget til å gå med slør. De velger det selv. Det samme gjør faktisk de kvinnene som konverterer til Islam, etter de har møtt mannen i sitt liv. De jeg kjenner som går med slør, bærer det frivillig. For de mener det er en del av religionen de tror på.

Kanskje man bør prøve å sette seg inn i andre sine religioner, før man tror noe som helst. Ganske mange tror at kvinnen bare er undertrykt i Islam, men det er faktisk ikke sånn. Selvfølgelig gjelder ikke dette alle, for det kan vi jo både lese om og se på tv, men en god del.

Det finnes faktisk en del selvstendige kvinner som er muslimer også, og de har sin egen frie vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg-Menja

Jeg kjenner/har møtt flere som konverterte på egen hånd. I etterkant har de som regel giftet seg med muslimske menn, men det er heller ikke så rart, iom at ifølge troen deres kan de bare inngå ekteskap med en som deler deres tro.

Endret av Varg-Menja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har forresten en fetter som konverterte for noen år siden jeg, for å kunne gifte seg med sin tyrkiske kjæreste. Ingen av dem går med slør.

Det er vel like mange fasetter innenfor den troen som det er innenfor kristendommen antar jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer på hva dere tenker når du møter en norsk kvinne i slør, eller håret tildekket.

Skrulle! - tenker jeg da. Videre tenker jeg at hun enten er et undertrykt mehe eller en idiotisk PK’er. Derimot tenker jeg aldri at sløret kan være et resultat av hennes frie vilje.

Det siste gidder jeg ikke å forklare nærmere, for da får jeg bare kjeft av Donnie Darko og Mysan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest barne- og familiemedister
Bare lurer på hva dere tenker når du møter en norsk kvinne i slør, eller håret tildekket.

Det kommer mest an på fargen på sløret; om det er fint til henne og om det passer til antrekket ellers. Som oftest tenker jeg "mhm, fint slør," andre ganger kan jeg derimot tenke "du hadde vært finere i mørkegrønt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer mest an på fargen på sløret; om det er fint til henne og om det passer til antrekket ellers. Som oftest tenker jeg "mhm, fint slør," andre ganger kan jeg derimot tenke "du hadde vært finere i mørkegrønt"

Noen er tydeligvis tilhenger av tåkeslør og dårlige hersketeknikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er tydeligvis tilhenger av tåkeslør og dårlige hersketeknikker.

Kan ikke annet en å underskrive Bønnas innlegg!

Dersom du medisterpølsa ikke har noe konstruktivt å komme med så kan du vel bare holde kjeft eller hoppe over på neste innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest barne- og familiemedister
Kan ikke annet en å underskrive Bønnas innlegg!

Dersom du medisterpølsa ikke  har noe konstruktivt å komme med så kan du vel bare holde kjeft  eller hoppe over på neste innlegg!

Logg deg på igjen.

Hvis du leser startinnlegget, ser du at jeg faktisk svarte på spørsmålet trådstarter stilte. Siden du ikke klarer å lese mellom linjene eller ta imot ting med teskje, får vi prøve litt intravenøst:

Jeg gjør meg ingen vonde tanker om at en kvinne har blitt tvunget til å konvertere til islam fordi om jeg ser en hvit kvinne gå med slør. Hvilken religion folk praktiserer, og hvordan de praktiserer den, er deres valg som jeg velger å respektere.

Men jeg er glad for at du derimot, gjest, har mye konstruktivt å bidra med i det innlegget jeg siterer her.

Endret av barne- og familiemedister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun er søt tenker jeg at det var en søt nonne.

Hvis hun ikke er nonne blir jeg glad over å se at Anne Cath Vestly sin mest kjente rollefigur fremdeles kan være et forbilde for norske kvinner.

Hvis hun er mørk, ja, da tenker jeg at hun er muslim, og at om jeg får henne på tomannshånd, så er det mer enn bare sløret som faller. ;)

-Babyboy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker ikke noe spesiellt.

legger merke til det, fordi det for meg ikke er noe jeg ser hver dag.

men tenker ikke noe negativt om det, tviler stort på at det er mange etnisk norske kvinner som blir tvunget inn i ekteskap med en ond, muslimsk mann som tvinger dem til tildekke seg fordi han mener at det er eneste mulighet ellers skambanker han henne eller værre.

kjenner til fler norske, hvite kvinner som er gift med muslimske menn. Nå har ingen av disse valgt å konvertere, men likevel er det ting de velger vekk som er normalt for norske kvinner ellers. og de gjør det fordi det ikke er alle kamper man trenger å kjempe, og da gir kvinnen noen av sine vaner og mannen gir noen av sine vaner.

hun går f.eks ikke i bikini offentlig, noe som kan høres grusomt ut, for vi skal jo få gjøre som vi vil, men for andre så er det en så liten ting å gi slipp på at de kutter det helt greit når de vet det er viktig for mannen.

mens mannen kanskje kommer fra ett land der det er vanlig å ha fler koner, noe han faktisk må droppe.

og skal jeg tippe, så er det med flerkoneri en større sak å legge fra seg en å bytte ut bikinien med badedrakt.

så om man velger å bruke slør, for egen tro eller fordi det er viktigere for mannen en for kvinnen (og det er noe man kan føle, ikke noe han nødvendigvis ber om), så kan hun gi den uten å være underdannig.

hva vet dere om hva mannen gir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaut på hue er jo ikke noe som er typisk for islam. Det er bare noen få generasjoner sia alle gifte kvinner i Norge måtte dekke til håret sitt offentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...